Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Da's om straks aan je versnellingsbak te kunnen, moest die echt niet schakelen. Maar eerst je motor goed inrijden, als die eenmaal wat los is, zou die vanzelf moeten gaan schakelen, de standaardafstelling van de 2e versnelling klopt normaal gezien aardig. Ik heb t ff in het vet gezet, omdat ik dat zelf niet gedaan heb, en heb achteraf een hoop moeten kl**ien om de boel aan het schakelen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een .25 rtr en kreeg hem ook bijna nooit tot een wheelie met een 4.1 motor. Door stomme pech, stoppie gemaakt, zonder kap er op en op de straat uitproberen, klapte hij op de motor op de grond, gevolg motor helemaal scheef er op en later bleek dat het carter was gescheurd. Dus een ander motor erop een STS .28 4.6. Nadeel van dit type motor is dat het one way lager binnen in de motor zit en gauw vettig wordt en hier door slipt. Maar na schoonmaken gaat het wel weer even, maar je moet wel erg vaak het lager ontvetten. Maar daar is de prijs ook naar. Maar wheelies maken geen probleem meer, met een wheeliebar met gemak 50 mrt op de achter wielen.
Maar daar heeft de aandrijving dus ook weer van te leiden. Het is maar wat je wil

Oke, ik heb nog een STS .30 liggen, maar hoor daar niet echt hele goede verhalen over, qua afstellen etc. Maar dat valt dus wel mee zo te horen?

Laatst bewerkt door een moderator:
ok dus de ene zegt wel invetten, de andere niet... :S
even voor de duidelijkheid: het gaat hier om de versnellingsbak van de xss 4.6
dus: to vet or not to vet?
edit: is een brandstoffilter nodig? ik heb gehoord dat het bijna even belangrijjk is als een failsafe,
kost trouwes nix dus als het handig is koop ik er eentje

Laatst bewerkt:
boah nodig... er zit al eentje in je tank, een bronzen filtertje. Maar eentje extra zal geen kwaad kunnen. Wat misschien handig is, is een filtertje met een pompje in, tenzij er al een pompje op je tank zit. Zo moet je je motor niet droog ronddraaien om brandstof naar je carb te brengen.

En wie heeft het over de versnellingsbak wel smeren, hier? Volgens mij doet niemand dat. Of staat er iets van in de beschrijving?

Versnellingsbak moet je helemaal niets aan doen, tenzij hij kapot is. Dan koop je gewoon een nieuwe voor 15,-, repareren van tandwielen is meestal niet de moeite.

mijn glasvezel kap is af! hij is gigantisch sterk (ik kan er op staan)
ik heb hem zijdenglans zwart gespoten

Ook heb ik nu een midtank. Hij werkt perfect!
de motor loopt nu zelfs iets stabieler door een langere brandstofslang.
De weglegging is ook iets verbeterd. (minder wheelies)

mid-tank

dsc01661cl4.jpg

gas/rem servo en natuurlijk een force .32

dsc01660ze0.jpg

glasvezelbody

dsc01671eg5.jpg

Laatst bewerkt:
Je mid-tank is mooi geworden.
Ik seg het nog maar een keer, ik vind je kap echt geniaal:cool::lol:
Hopelijk kunnen we na de tentamens wat samen rijden als mijnes dan ook is ingereden en het afstellen me goed lukt:rolleyes:
Wel nog even nieuwe stukken kopen om je kap op te hangen (weet ik feel hoe die dingen heten:confused:) want dit is ook geen pan.

ik heb nieuwe bodyposts besteldt..
en ook meteen dual fibreglass brakes.
Bij de stainless steel scheuren de pads elke keer af...
en elke keer nieuwe pads na 1 keer rijden word toch wel erg duur :rolleyes:

heb wel zin om samen te rijden :):):)
wie zal er sneller zijn :?:

valt goed mee te rijden hoor!
diffs en assen houden het ook prima (wel heb ik alu diff huisen en een stalen spur)
op asfalt moet alleen je niet volgas wegtrekken :)

ik heb trouwens de standaard x uitlaat met cone. (ik weet niet of het veel verschil zal maakt :?:)

Hallo mensen even een vraagje,
ik heb pas geleden een savage xss aangeschaft en ben nog bezig met bouwen.
nu ben ik aangekomen bij het deel van de motor, en het valt me op dat er geen beweging in de krukas te krijgen is. klopt dit wel?? ik maak me er nogal zorgen om...
Alvast bedankt voor de moeite.

Je bedoelt dat je de krukas niet kan rondraaien? Het kan komen door de hoge compressie dat een nieuwe motor heeft voor het inlopen, krijg je hem echt niet rond als je aan het vliegwiel draait?

RJ

de ene kant op heb ik hem met veel moeite kunnen draaien, maar hierbij ging de rekstarter mee waardoor die zichzelf scheef trok. de andere kant op draai ik het vliegwiel los, zou het wel moeten lukken als ik de plug eruit draai?

Laatst bewerkt:
Gloieplug eruit en je hebt inderdaad minder weerstand. Kun je gelijk een druppeltje afterrun olie in de cilinder droppen, dit om krassen te voorkomen op de cilinderwand.

Een nieuwe motor heeft vaak -behalve veel compressie- veel weerstand door de zeer nauwkeurige passing van de zuiger in de cilinder. De passing is enigszins taps naar boven toe zodat de zuiger bij het BDP de meeste weerstand heeft (en de beste afdichting). Tijdens het inlopen van de motor kan de zuiger en de cilinder op elkaar inslijten, de weerstand/compressie moet dan langzamerhand gaan afnemen.

hoi

Ben op zoek naar goedkoop alu,waar halen jullie het als ik vragen mag.Via ebay kom je in de VS terecht,ben ik niet zo'n voorstander van.Liefst Nederlandse bodem.

Back