Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

ik weet dit hoort hier niet maar ik heb gisteren met de 30 versie gevlogen metd e voorgeschreven setup,hacker motor/regelaar/flightpower 3cellen2500mah hitec servokes... (mn eerste kist met voorgeschreven items.) en na 2min in gewone neutrale vlucht(nog geen volgas) vloog de motor eruit, esc uit de ontvanger gesnakt, naast het toestel 3hitecmgs kapot en voor de rest nog niet bekeken... nog nooit meegemaakt, kist volgens mij veeel te licht gebouwd,... mag gewoon niet gebeuren denk ik met zoon dure kist:
IMG_0021.JPG

meer fotokes: plak
sorry om het hier te posten!wou het gewoon kwijt:p

Heb ik gehad met de EF yak54 47.5 inch.
motor-bevestiging-breekt-er-even-uit-de-kist

Nu is de constuctie vaak wel oke maar toch is na lijmen zeker aan te bevelen. Soms ziet het eruit alsof het 1/10 druppel sec lijm heeft gehad.
Ik weet niet waar ze mee gelijmd worden maar de delen waar echt veel kracht op komt zie ik liever met epoxy gelijmd, dan wat ze gebruiken uit fabriek.

Punt is wel, het is lichter gebouwd en hoewel het best sterk is, is het nu eenmaal minder sterk dan zoals bij een brandstof kist.
Nu zul je zeggen ja een brandstof kist trilt meer enzo, toch heeft een electromotor een veel grotere torsie bij ...% gas naar 100% gas.

Komt toch best vaak voor, iets wat je bij brandstof kisten zelden ziet.

Dus nalijmen en evt zelf versterken.
Als is dit meer aan de fabrikant.

Als het dan toch zo licht moet, dan maar een plaatje carbon ofzo in de plaats.

Laatst bewerkt door een moderator:
nu ben ik van plan om een sukhoi 30 te kopen,maar als ik dit zie...

mss beter voor een katana gaan of zijn er wat tips om dit te voorkomen.

katana sukhoi of iets anders zal weinig uitmaken.

Enige wat je moet doen is even de belangrijke lijm naden controleren/nalijmen.

Wat ook van belang is; staat zelfs in de handleiding; deze kisten zijn niet gemaakt om volgas mee te vliegen. Mensen vragen er snel teveel van. Vol gas is voor loodrechte lijnen omhoog, en verder niet nodig.

Ook geen snaprolls doen met volgas, etc.

Hoeveel expo gebruiken jullie overigens, in de manual staan echt belachelijk hoge percentages nl

Voor die volgas manoeuvre moet je dan ook de EF extra 58" kopen, die van mij leeft nog, En zo af en toe denken mijn mede vliegers, dat hij uit elkaar spat in de lucht, omdat hij dan weer inmens veel herrie maakt bij een manoeuvre op vol gas. :-)

Bart

Wat ook van belang is; staat zelfs in de handleiding; deze kisten zijn niet gemaakt om volgas mee te vliegen. Mensen vragen er snel teveel van. Vol gas is voor loodrechte lijnen omhoog, en verder niet nodig.

Ook geen snaprolls doen met volgas, etc.
Verder niet nodig? ook sommige neergaande figuren hebben veel tot volgas nodig, bij een tipspin, of een krappe rollende looping bijvoorbeeld, ophoog veel en het laatste kwart ook. En flatspins die hoogt moeten houden, daar heb je meestal toch volgas voor nodig, en er zijn tig momenten waarbij tijdens 3d vliegen een stoot volgas 'nodig' is.

Het is de combinatie van gas en snelheid plus een zwaar belastend figuur. Volgas rondvliegen is iig niet de bedoeling, en zou ik ook iedereen afraden met zoon kist, maar gaat meestal wel goed.

Hoeveel expo gebruiken jullie overigens, in de manual staan echt belachelijk hoge percentages nl
je moet je niet blind staren op de percentages ,daardoor ga je juist fouten maken ,je moet kijken hoeveel een toestel voor jouw nodig heeft (oftewel begin met een basis setting door overal 50% er op te zetten )

Het is nog iets anders. Grofweg heb je twee keuzes; tenminste; als je wil dat het vliegen er nog een beetje acceptabel uitziet. Keuze 1 is werken met relatief weinig expo (0 ~ 20%) en dual-rate. Keuze 2 is werken met wat meer expo ( 20 ~80%) en volledige uitslagen.

Voor die volgas manoeuvre moet je dan ook de EF extra 58" kopen, die van mij leeft nog, En zo af en toe denken mijn mede vliegers, dat hij uit elkaar spat in de lucht, omdat hij dan weer inmens veel herrie maakt bij een manoeuvre op vol gas. :-)

Bart

Het verschil tussen "Italian" en "American" design :-)

Het is nog iets anders. Grofweg heb je twee keuzes; tenminste; als je wil dat het vliegen er nog een beetje acceptabel uitziet. Keuze 1 is werken met relatief weinig expo (0 ~ 20%) en dual-rate. Keuze 2 is werken met wat meer expo ( 20 ~80%) en volledige uitslagen.

Ik zit nu idd op circa 15 a 20% en dan nog vind ik hem wat vaag aanvoelen, op mijn helies gebruikt ik op cyclic ook nooit meer dan 15% eigenlijk, op hek vaak wel wat meer circa 25%

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb met de sebart angel de eindtrims van hoog/laag links/rechts en van de aillerons op 50% staan, probeer het daar eens mee, moet jij eens kijken wat manouvres dat die kist maakt, hoger zetten kun je altijd nog. Expo staat hier op 40%.

Joland

ik vlieg met volle uitslagen en 65%expo op hoogte ,50% expo op rolroer, richting op 60% expo .is dan wel een 0,25 3d sukhoi van hyperion . maar om je een idee te geven .

Das wel heel grofweg...

Ik vind dat de keuze wel/niet dual rate niet afhankelijk is aan de hoeveelheid expo. Ik gebruik veel expo, ben dat gewoon gewent en zo vlieg ik fijn (70-80% bij grote uitslagen), maar ik gebruik ook dual rate.
Ik stel mijn expo zo in dat het rond het midden gelijk aanvoelt, en met de hoeveelheid up die ik heb tijdens het vliegen niets zie van het schakelen tussen verschillende rate's.
Dit geld vooral voor het hoogteroer, voor rudder en rol is het meer het geoel rond het midden.

Tsja, daarom ontbreekt de rust ws ook nog een beetje in je vliegstijl ;)

Back