ik weet dit hoort hier niet maar ik heb gisteren met de 30 versie gevlogen metd e voorgeschreven setup,hacker motor/regelaar/flightpower 3cellen2500mah hitec servokes... (mn eerste kist met voorgeschreven items.) en na 2min in gewone neutrale vlucht(nog geen volgas) vloog de motor eruit, esc uit de ontvanger gesnakt, naast het toestel 3hitecmgs kapot en voor de rest nog niet bekeken... nog nooit meegemaakt, kist volgens mij veeel te licht gebouwd,... mag gewoon niet gebeuren denk ik met zoon dure kist:
![]()
meer fotokes: plak
sorry om het hier te posten!wou het gewoon kwijt![]()
Heb ik gehad met de EF yak54 47.5 inch.
motor-bevestiging-breekt-er-even-uit-de-kist
Nu is de constuctie vaak wel oke maar toch is na lijmen zeker aan te bevelen. Soms ziet het eruit alsof het 1/10 druppel sec lijm heeft gehad.
Ik weet niet waar ze mee gelijmd worden maar de delen waar echt veel kracht op komt zie ik liever met epoxy gelijmd, dan wat ze gebruiken uit fabriek.
Punt is wel, het is lichter gebouwd en hoewel het best sterk is, is het nu eenmaal minder sterk dan zoals bij een brandstof kist.
Nu zul je zeggen ja een brandstof kist trilt meer enzo, toch heeft een electromotor een veel grotere torsie bij ...% gas naar 100% gas.
Komt toch best vaak voor, iets wat je bij brandstof kisten zelden ziet.
Dus nalijmen en evt zelf versterken.
Als is dit meer aan de fabrikant.
Als het dan toch zo licht moet, dan maar een plaatje carbon ofzo in de plaats.
Laatst bewerkt door een moderator: