Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

voor 6 cellen neem je idd best de 380kv, ik had die op de angel 50 met een 16x10 APC

wil je de 580 kv motor, vlieg je die best op 5 cellen.

@Calmatosport: Oke dan wordt het deze motor:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w $39.95 als regelaar zit ik te denken aan:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Super Brain 80A Brushless ESC $69.99

Is dit een geschikte regelaar of zie ik iets over het hoofd?

Ik weet, er is ook een goedkopere:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller $39.99 alleen die staat op BO. En ik wil nu bestellen :rolleyes:

@Alexzzz: Waarom denk je dat er momenteel weer het eea. van mij te koop staat? :rolleyes:hehe. Man, geweldig dit.. :D

Laatst bewerkt:
de mijne vliegt op een 5055-400 op 5s met een 17x8 wood E prop.
net 1000w en een 54 A . Prestaties zijn top vind ik .Gewicht zonder lipo is hiermee 2130 gr en met lipo 3000 mah 20c net geen 2.5 kg.

ik vind de 5065 ... reeks net iets te zwaar voor de 50 E , Ga je voor de 5065 op 6 s zit je meer richting 3kg. Ok, de suk vliegt dan door het groot vleugeloppervlak ook nog wel goed , maar ik vind hoe lichter , hoe beter de maneuvers in 3D. Hangt er natuurlijk vanaf wat je wenst .

wat je ook kiest de sukhoi zal steeds goed vliegen maar afhankelijk van de setup ook weer heel anders.

veel succes

Prima, 17x8 APC prop en die gaat wel!
Ben ook benieuwd hoe het gaat met die superbrain regelaar, heeft leuke extra functies maar deze heeft ook een 4A BEC, ga je die gebruiken of een losse ontvanger accu?
Ik gebruik namelijk een losse accu omdat ik de 3A geintegreerde BEC niet echt vertrouw aangezien ik met mijn vliegstijl some wel zo'n 3A+ continu ga trekken.

De 50-65 past er trouwens ook perfect op, je hoeft niks te boren of uit te slijpen oid.

17 x 8 is idd de perfecte prop voor dit toestel, indien de setup het toelaat uiteraard. Maar ipv APC zou ik zeker voor een xoar , fx of zelfs de turnigy houten E prop kiezen . Je zult het verschil direct merken.

Ja, want die heeft iets minder spoed, Wat betekend dat (als jou setup die prop nog maar net aan kan) hij meer thrust geeft, en aangezien je de topsneleid toch niet gebruik is het niet erg dat die wat lager is.
Daarnaast is hij ook heel iets stijver, wat je vooral in het geluid merkt.

De Houten TGY-e zijn volgens mij dezelfde als xoar, en JXF-E

Persoonlijk vlieg ik wel graag met aeronout, die heeft vaste en klap props in die maat.

> heel iets stijver,

Zeg maar gerust veel stijver, dat scheelt echt dag en nacht
tip van een Xoar 15 x 8 max 3 mm, top van een APC > 3cm,

Toch jammer dat de de meeste de kist zwaarder als nodig is maken
ik zou voor
http://www.hobbycity.com/hobbyking/...TGY_AerodriveXp_SK_Series_42-60_500Kv_/_1475W
met 5s
http://www.hobbycity.com/hobbyking/...Product_Name=Turnigy_3300mAh_5S_30C_Lipo_Pack
en
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10943&Product_Name=Turnigy_Super_Brain_80A_Brushless_ESC

geen ontvanger accu maar gewoon de BEC gebruiken. weer 150 gram minder

met 15x8 of 16x8 E-hout

Gaan scheelt gauw 400-500 gram
Bart,

Laatst bewerkt:
de mijne vliegt op een 5055-400 op 5s met een 17x8 wood E prop.
net 1000w en een 54 A . Prestaties zijn top vind ik .Gewicht zonder lipo is hiermee 2130 gr en met lipo 3000 mah 20c net geen 2.5 kg.

ik vind de 5065 ... reeks net iets te zwaar voor de 50 E , Ga je voor de 5065 op 6 s zit je meer richting 3kg. Ok, de suk vliegt dan door het groot vleugeloppervlak ook nog wel goed , maar ik vind hoe lichter , hoe beter de maneuvers in 3D. Hangt er natuurlijk vanaf wat je wenst .

wat je ook kiest de sukhoi zal steeds goed vliegen maar afhankelijk van de setup ook weer heel anders.

veel succes

heb je het zwaartepunt dan goed kunnen krijgen zonder lood? ik heb ook 5 cellen geprobeerd en een lichtere motor maar kreeg het niet meer in orde..

ik zat ook onder de 2500 gram.

Zeg maar gerust veel stijver, dat scheelt echt dag en nacht
tip van een Xoar 15 x 8 max 3 mm, top van een APC > 3cm,
Ja, idd, een stuk stijfer. (weet niet waarom ik daarnet heel iets schreef :?)
Maar je merkt er maar weinig van, (zoals ik al zei, vooral in geluid, bv bij snaps en KE met een hoge invalshoek). Als zoon ding draait heb je ook nog centrifugale krachten hé, die houden de tippen ook op de plek (net als bij een klap prop).

Laatst bewerkt:
Ik merkte het goed toen ik over stapte, ik had meer controle bij bijvoorbeeld een hover, bij mij ging de de APC snerpen precies op de sweetpoint in een hover, waardoor hij direct weer wegviel.

Jan, lichter servos achter in helpt een hele hoop ( 16 gram's) ik ga de
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8761
testen in mijn serval. Heb wel een goed gevoel bij, volgens mij kun je deze vergelijken met de HS-225's, zijn alleen digitaal en wegen de helft.

Bart,

Laatst bewerkt:
deze servo's zitten idd ook in mijn SUK , op hoogte en richting de BMS 706 MG , scheelt een heel pak in gewicht en ben er best tevreden mee op vlak van precisie en snelheid, levensduur weet ik nog niet. Ik heb deze servo setup ook al zitten in een hyperion 1400 mm en daar gaan ze toch al een hele tijd feilloos mee.

ivm het zwaartepunt , ik vlieg met een 5s 3000 mah , lipo wel redelijk vooraan maar niet helemaal . De lichtere servo's compenseren ook wel een beetje . Ook al gevlogen met een 2200 mah en ook dat viel mee ....

In de rand hiervan , Wat zijn jullie bevindingen ivm het landen met veel tegenwind en een beetje flaps omhoog ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd hoe die servo's het doen.
Bij mij zitten er BMS 631MG's all around, die zijn wel wat zwaarder maar prima servo's al heb ik soms het idee dat ie het richtingroer bij vol gas niet helemaal op de maximale uitslag krijgt.

Vandaag ben ik eindelijk weer gaan outdoor vliegen voor het eerst dit seizoen.
Bij takeoff eerst wat molshopen ontwijken en daar gaat ie dan. Ze hadden windkracht 1 opgegeven maar rollende harrier tegen de wind in bleef ie op z'n plek hangen, heeft ook wel wat :lol: maar verre van windkracht 1 dus.
Het is toch wel echt een lekker kistje.

Gisteren nog enkele vluchtjes afgewerkt en wat me opvalt is het verschil in vlieggedrag bij bvb een 150 grams zwaardere batterij.

Nu is deze Suk wel redelijk licht (2130 gr zonder lipo ) maar een 5s 3000 mah van 370 gram of een rhino van 3700 mah van 512 gram maakt toch wel heel wat verschil uit in bepaald figuren. Bij andere toestellen, zoals een EF extra 58' merk ik dat niet zo direct .

Ik heb mijn sebart Angel S50 eerst met een 200g lichtere accu gevlogen, maakte ook erg veel uit. (hoewel ik het extra gewicht daarin wel prettig vond, maar das geen 3d kist)

Cross, welke vind jij lekkerder (3d) vliegen, de ef of deze sebart? en waarom?

Wellicht hebben de EF'jes meer draagvlak dat ze dat gewicht makkelijker kunnen hebben?

Jan, lichter servos achter in helpt een hele hoop ( 16 gram's) ik ga de
HobbyKing Online R/C Hobby Store : BMS-385DMAX Digital Servo (Metal Gear) 4.2kg / .15sec / 16.5g $43.90
testen in mijn serval. Heb wel een goed gevoel bij, volgens mij kun je deze vergelijken met de HS-225's, zijn alleen digitaal en wegen de helft.

Bart,

ik heb de graupner des van 24 gram in de staart staan dus dat komt aardig in de richting. een sebart sukhoi is toch wat anders dan een serval. de roertjes van een serval zijn heeeeeel veel kleiner.

Cross, welke vind jij lekkerder (3d) vliegen, de ef of deze sebart? en waarom?

Voor 3d prefereer ik zeker de sukhoi omdat deze trager te vliegen is anderzijds vliegt de EF wel iets strakker en is zeker ook 3d capabel maar ik vind het meer klassieke kunstvlucht met meer dan voldoende 3d eigenschappen. De EF is misschien iets veelzijdiger.

Dit komt ook wel door de setup natuurlijk, aangezien er op de EF met torque motor, een 15x8 xoar opstaat en op de SUk met een TU 5055-400 een 17x8 .

Beiden vliegen in mijn geval op 5s en de EF is zelfs iets lichter maar voelt in het vlieggedrag toch weer zwaarder aan omdat die met wat meer snelheid moet worden gevlogen. Vooral in korte bochten is het verschil goed merkbaar.

Het zijn beide topkisten met veel gelijkenissen en toch zo anders.... Ik zal me er niet gauw mee gaan vervelen ....

Laatst bewerkt door een moderator:
Back