Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Denk niet dat het morgen gaat worden, maandag is veel makkelijker (heb 4 60mm m4 boutjes nodig). En de vleugel was iets meer werk dan verwacht.

Kreeg de sevo's en een nieuwe bec (7,5A ipv 3) ook binnen, wel zo mooi als die er gelijk in kunnen. Moeten grotere hevels op, hoewel ik de tijdelijke oplossing van de extra ook kan gebruiken.

Maar als ik ga vliegen hoor je het.

Laatst bewerkt:
Gisteren weer lekker gevlogen met de sukhoi, hoor ik tijdens de vlucht KRAK. Ik ben wel vaker mijn cockpitkap verloren, maar dan komt er één onderdeel naar beneden, dit keer waren het 4 snippers en 2 grotere stukken. oftewel: cockpit gebroken.

full

Dat wordt een nieuwe bestellen.

@nando, succes met maiden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft weer gevlogen, vliegt weer prima. Ziet er niet ui, maar in de lucht zie je het nauwelijks.

Nope, gelukkig niet, ziet er echt niet uit.
Mss een filmpje binnenkort.

Laatst bewerkt:
Met die sukhoi's maak je elke keer weer iets mee.
Dit keer liep ik mijn kelder binnen en hoorde ik allemaal vreemde geluiden uit mijn vleugelzak komen.
Na inspectie bleek er een muis in de vleugel te zitten! die Stuard Little dacht dat 'ie de volgende vlucht lekker mee kon liften.

full

Waarschijnlijk is dit de boosdoener; te zien in het kelderraam. Ze heeft hem mee naar binnen genomen, maar dan laat die lompe kat 'm weer los.

full

Toch niet echt blij met de meelifter want die kon zijn tanden niet thuis houden. Die beestjes kunnen echt snel veel schade aanbrengen. De electronica werkt gelukkig nog, maar een rib is iets kleiner geworden. Hopelijk is dat de enige schade.

full

Ze zullen maar in je kelder zitten, dat je terug komt van vakantie en je vliegtuigen zijn van binnen opgegeten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die gebruik ik nu op 5s met 15X10, op 6s zou ik hem absoluut niet kiezen.

De meestgebruikte is de 414g 380kv tgy-sk motor, persoonlijk zou ik liever voor iets minder gewicht gaan, zo rond de 300g lijkt me zat. Ook omdat ik op 5s met een 300g en zoveel vermogen heb dat ik me afvraag wat je met meer moet...

Jou accu's zijn 6s 5000 toch? Dat is al een behoorlijk zware accu, het komt de 3d eigenschappen niet ten goede als je alles zwaar hebt. Dus ik zou het bij een niet enorme motor houden.
Persoonlijk zou ik deze wel willen proberen op 6s http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7871

Trouwens al eens naar een grotere kist gekeken voor 6s 5000? Niet dat deze het niet aan kan maar licht word hij niet, mijn 5s 5000 vind ik al wat groot. Persoonlijk zou ik niet naar 2 meter gaan (wat met de juiste motor wel kan) maar een ~1,80m kist uitzoeken en die lekker licht houden (gernot's yak 55 1,8m b.v). Maarja, het totaal plaatje word wel heel veel duurder.

Ik heb net een nieuwe SU29 v2 (oude is total loss), vanavond opruimen/ruimte maken op de bouwtavel en dan kan er gebouwd worden.
Dinsdag avond is de maiden als het weer mee werkt en alles zo loopt als ik verwacht.
Zal wat foto's nemen als ik er aan toe kom.

Laatst bewerkt:
hmm,, dat zou betekenen dat ik andere accu1s moet hebben. eventueel 6s 3300? dan kom je een stuk lichter uit.

Die motor ziet er wel goed uit.

Nou nee dat betekend niet persee dat je nieuwe accus moet hebben, alleen dat hij iets zwaarder word. Als de rest van gelijk gewicht is zou hij zoon 100g zwaarder zijn dan de mijne. Dan vliegt hij nogsteeds prima.

Ik heb hier nog 3300 liggen, die ik in de biglift wilde doen
Dan heb ik gelijk 3 paketten :)
En dan die tunergy? Met een 100a die hier nog licht.

Eens kijken naar de servo's

Jup, dat klinkt goed.

Ik zou beginnen bij een 15X8 bij die motor, en goed op de temperatuur letten na elke vlucht.

Ik heb DES 676 op rol een sterkere des op rudder (nummer kan ik opzoeken, staat ook wel in dit topic en in die van mijn angel) en 5245 hitec op hoogte.
Maar de gaten zijn voor standaart servo's, hoewel het niet veel werk is die kleiner te maken.

Weet er iemand raad?
ik heb een sukhoi met een A50-16s en een Master-Basic 70a regelaar apc 17x10E
nu wordt deze te warm na een paar vluchten (in de zomer, tijdens hoover...) en valt uit.
zou dit probleem op te lossen zijn door een aparte bec te gebruiken of is deze regelaar te licht voor zotte dingen mee te doen
of is een 17x8 de oplossing

???????
Peter

heb je al een keer de mogelijkheid gehad om de stroom te meten? Dan weet je of het aan de regelaar ligt. Waar heb je de regelaar nu precies zitten, een plek waar meer koeling (wind) langs kan komen is een betere plek.

Als je teveel stroom gebruikt kan je inderdaad een 17*8 proberen en kijken of je voor jouw vliegstijl dan nog genoeg power hebt, anders een andere regelaar nemen.

Back