Is het dan niet TE groot een 15x10 ?
Ja misschien wel.
Gewoon temperatuur in de gaten houden.
Ben namelijk bang dat mijn accupack dan helemaal snel leegtrekt ? of zie ik het nu verkeerd ?
Dat is een ander verhaal,
Bij bepaalde 3d vliegfiguren gebruik ik gewoon een bepaald vermogen, noem het 500W(uitgaand) Of ik nou 750W of 10.000W aan boord heb (als verder alles gelijk is).
Prophangen is een mooi voorbeeld, dat kost een bepaalde hoeveelheid vermogen, hoeveel dat is heeft niks te maken met de hoeveelheid die je tot je beschikking hebt. (maar met gewicht, prop, propwash op je kist, efficientie van de motor, enz)
(alleen is dit wel een van de figuren waar je met meer spoed wel een nadeel kan hebben)
En als ik vertikaal omhoog ga voor een figuur ga ik niet een bepaalde tijd omhoog, ik ga naar een bepaalde hoogte. Daar snel zijn is prettig, ziet er beter uit, en hoeft zeker niet meer energie te kosten. Zeker een prop met spoed kan hier een voordeel bieden.
Het hangt allemaal er vanaf hoe je je gaskunppel gebruikt, hoe je vliegt.
Bij een pylonracer is het makkelijk, meer stroom volgas = korter vliegen.
Bij kunstvlucht, maar vooral 3d is het niet zo simpel. Mijn ervaring is dat het redelijk gelijk blijft. Maar dat ik lekkerder vlieg met meer vermogen.
10% meer stroom beteken niet persee 10% korte vliegen.
Meten is weten. (en dan dus niet alleen de volgas stroom, die eigenlijk totaal niet interessant. Verbuik over de vlucht (komt na het laden in je scherm te staan

) icm tijd. Daar heb je wat aan voor meer/minder vliegtijd.)
En houd de temperatuur in de gaten!