Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Ok dankjewel voor alle info tot nu toe!

Ik heb hiervoor een Yak 54 gehad, waar ik de setup op had zitten, deze heb ik gevlogen met een turnigy E 14x8 prop, en daarmee was het ook al een kannon. Enige nadeel, 4min vlucht en mijn 5S 4000mah was leeg...

Is het dan niet TE groot een 15x10 ? Ben namelijk bang dat mijn accupack dan helemaal snel leegtrekt ? of zie ik het nu verkeerd ?
 
Is het dan niet TE groot een 15x10 ?
Ja misschien wel.
Gewoon temperatuur in de gaten houden.

Ben namelijk bang dat mijn accupack dan helemaal snel leegtrekt ? of zie ik het nu verkeerd ?
Dat is een ander verhaal,

Bij bepaalde 3d vliegfiguren gebruik ik gewoon een bepaald vermogen, noem het 500W(uitgaand) Of ik nou 750W of 10.000W aan boord heb (als verder alles gelijk is).
Prophangen is een mooi voorbeeld, dat kost een bepaalde hoeveelheid vermogen, hoeveel dat is heeft niks te maken met de hoeveelheid die je tot je beschikking hebt. (maar met gewicht, prop, propwash op je kist, efficientie van de motor, enz)
(alleen is dit wel een van de figuren waar je met meer spoed wel een nadeel kan hebben)

En als ik vertikaal omhoog ga voor een figuur ga ik niet een bepaalde tijd omhoog, ik ga naar een bepaalde hoogte. Daar snel zijn is prettig, ziet er beter uit, en hoeft zeker niet meer energie te kosten. Zeker een prop met spoed kan hier een voordeel bieden.

Het hangt allemaal er vanaf hoe je je gaskunppel gebruikt, hoe je vliegt.

Bij een pylonracer is het makkelijk, meer stroom volgas = korter vliegen.
Bij kunstvlucht, maar vooral 3d is het niet zo simpel. Mijn ervaring is dat het redelijk gelijk blijft. Maar dat ik lekkerder vlieg met meer vermogen.
10% meer stroom beteken niet persee 10% korte vliegen.


Meten is weten. (en dan dus niet alleen de volgas stroom, die eigenlijk totaal niet interessant. Verbuik over de vlucht (komt na het laden in je scherm te staan;)) icm tijd. Daar heb je wat aan voor meer/minder vliegtijd.)
En houd de temperatuur in de gaten!
 
das grapig die setup wil ik ook gaan gebruiken op mn sukhoi moet goed kunnen met n 14/8 prop en 80 amp esc en 5 sel 4000, meschien zelfs n iets grotere prop :yes maar t is net als nando al zegt meten is weten:yes: ik ga deze setup gewoon toepassen hoeveren hoeft van mij niet gewoon leuk kunstvucht vliegen, michael wil graag hoeveren:yes::grin:
 
Met nieuwe accu (nantotech 45c 4000 5s) en deze motor en 15X10 aeronau trek ik nu 1780W/98A :eek: Motor word nog niet eens louw na een vlucht zo gek als ik hem kan maken.
Voor 5s vliegers: Deze motor is echt een aanrader! (icm een goede regelaar)
Er een Cactle Creations ICE 100 op gezet. (Bec op 6,5V :D)

Met de vorige crash van het ding ging de hoogteroerservo kapot, die even met een standaard servo vervangen, op rol zat er al 1, en nu vanavond ook mijn andere rolroer servo (tandwiel) stuk. Had al een Hyperion DS20X SMD besteld voor het hoogteroer, als die een beetje bevalt dan komen er nog 2, en als ie niet bevalt dan ben ik bang dat het allemaal erg duur gaat worden...


Blijf het echt een geweldige kist vinden.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die weet of de wingbags van de Sebart Sukhoi 50E ook voor een Sebart 50E (Sbach) passen?
Aerobertics weet het niet en om nou met een wingbag van 1,2m te gaan zeulen is ietwat overdreven..
 
OS vervanger

Hallo!

Ik heb deze su 29 met een os oma 5020-490 draaien met een 16x8 prop en een 80A esc. Ik ben helemaal niet happy met de 74A die deze setup draait bij WOT. Wat zou een goede replacement zijn als ik wel op 6s wil blijven?
 
lipoooos

Hallo allemaal even een oud draadje naar boven toveren.

Ik heb van een maatje van mij een sebart sukhoi 29 s50e V1 overgekocht voor een mooi prijsje.

Even alles nagelopen en eventueel gelijmd waar nodig.

Enige wat ik er nieuw voor moet aanschaffen is de lipo

Nou heb ik de volgende vraag:

Ik wil tussen de 4000 en 5000mah gaan
wat is dan beter een nanotech 5cells van 659 gram
of een nanotech 6cells van 770 gram
Ben uitgegaan van t zwaarste amperage omdat ik daar dan t langste mee kan doen denk ik
Qua inbouw maten maken die mekaar niet heel gek veel uit
Mijn motor en ESC kunnen het aan

Graag jullie ervaringen

groetjes pascal
 
Back
Top