Algemeen Serpent Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door DiezeL, 6 nov 2006.

  1. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Hehe, ja, het was daarom dat ik het aan overwegen was...

    Ja, kweetet, maar alles samen kost het je per jaar toch wel een pak he.
    Ik ken jupken en ben al een paar keer komen kijken naar een wedstrijd op de club,
    en geen enkele keer zat hij zonder kosten van het een of het ander.
    Terwijl hij toch ook al heel goe z'n lijnen weet te rijden en bijna niks zelf aan brokken rijdt.

    Maar goed, ik hou het tot hiertoe bij m'n GS Storm EVO buggy...
    Ik rij meestal puur recreatief en amuseer mij daar wel mee.

    Tja, wie weet zie je mij ineens wel verschijnen met een 835, kben daar nogal impulsief in... :lol: (hmm, er bestaat toch iets als een Serpent Impulse, niet? :D )

    Groeten,
    JaZz.
     
  2. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    Ik denk dat je dan eens concreet moet vragen aan jupken wat hij heeft uitgegeven, en dan niet die dingen die hij niet hoefde uit te geven, zoals een speciale tussenas, en motorsetjes voor volgend seizoen enzo, maar de werkelijke racekost.
    dat is miniem hoor.
     
  3. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Ja, zal ik eens doen...
    Met de oude man uit Spanje en de man van de Kerst in zicht is het mss een goede moment. :lol:

    Groeten,
    JaZz.
     
  4. Atarikid

    Atarikid Guest

    ROTFL - deze zag ik al van heel ver aankomen. :)

    Maar je hebt wel gelijk. :)
     
  5. Gert van Holten

    Gert van Holten

    Lid geworden:
    12 sep 2005
    Berichten:
    198
    Locatie:
    Apeldoorn
    Wat dachten jullie dan van deze serpent uit 1980.
    [​IMG]
     
  6. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    nostalgie....
    heb ik ook nog mee gereden, er was eigenlijk NIKS aan te regelen, maar toch presteerden we het om urenlang aan dat ding te prutsen en prullen.
    leuke dingen....
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    O jee, opa vertelt.... ;)
     
  8. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    Leuk toch Roelof, op een koude winternacht bij het knetterende haardvuur, wilde verhalen over een inhaalbeweging in een onmogelijke bocht op een lang vergeten racetrack.
    Vertrekken naar een race met 20 tandwielen, en moeten gaan bedelen omdat ze er allemaal door waren voor het einde van de race.
    Elke race ook 88 gloeipluggen, want kopspeling daar hadden we nog nooit over gehoord, en 40% nitro was "normaal"
    Jaja dat waren nog es tijden, toen de dieren nog spraken.
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb 'm nog staan... als RTR model... Dus als je weer eens wil proberen hoe het was geef je maar een gil 'opa' Willy... ;-)
     
  10. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Was dat niet voorspelbaar? :lol:
    Kheb op RC-Junkies een paar foto's gezien waar 'een deel' van je auto's opstond.
    De gemiddelde modelbouwwinkel heeft minder modellen in stock, laat staan de vintage modellen :lol:
    Mooie hobby toch he.

    Groeten,
    JaZz.
     
  11. DiezeL

    DiezeL Guest

    Leuke Toevoeging Gert!

    waar haal je zon ding vandaan, en Bart_Banaan dat je hem nog RTR hebt staan, betekent het dan ook nog dat hij
    rijd? :D

    anders zou ik heel graag wat foto's willen zien...

    Greatz,

    Diezel
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    RTR = Ready to Run... Dus ja, starten en rijden...
    Ik heb nogal wat oude Serpents, en de meeste zijn rijdbaar. Ik zal van de week wel even wat piccies maken..
     
  13. Gert van Holten

    Gert van Holten

    Lid geworden:
    12 sep 2005
    Berichten:
    198
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ja, waar haal je zo'n ding vandaan.
    Toen ik wilde beginnen met RC auto's, had een kameraad deze auto in de schuur staan. Had al een poosje niet gelopen en ik kon hem zo meenemen om te proeven wat rc nu eigelijk is. Ben er behoorlijk door besmet geraakt. Maar auto starten en gelijk lopen en rijden met dat ding. Maar ja 2 uur sleutelen en half uur rijden. daar leer je wel een hoop van. Nu is het grote tandwiel defect en kan deze nergens meer krijgen en staat hij nu stof te happen in de garage. Inmiddels een savage 25 en een FG onroad aangeschaft en zit dus niet helemaal stil.
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ja, "vroeger" was alles beter.....
     
  15. DiezeL

    DiezeL Guest

    Dat kan en moet je niet zeggen M7H,
    waarom zal het beter zijn geweest vroeger als je de RC auto's van toen met die van Nu vergelijkt..?

    Greatz,

    Diezel

    P.S. ik ben er een aantal dagen niet meer op het mbf.nl :(
     
  16. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    De man in je handtekening in ieder geval een 960!
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim

    Tja.... als je nu zelfbouw aan een huidige 1:8 of 1:10 auto doet wordt je voor gek verklaard, vroeger deden ze niets anders. Ook door de vele problemen die er konden ontstaan (zoals de vele pluggen) kon de persoon met de minste problemen winnen ook al was hij geen strrijder.
     
  18. jupken

    jupken Guest

    @ Jazz..

    tja, ik had veel kosten dees seizoen, ma hoe komt dat ook :idea: ik heb veel pech ghad dees seizoen. in het begin liep alles van een leien dakje. niks problemen, alles top. maar in het midden van het seizoen begon de miserie! bierset: eerste pechwedstrijd. 2 minuten finale en koppeling komt los. (geen brokken gereden, enkel banden kapot op die kasseiweg daar)

    Opening circuit roeselare: een goei koers gereden!! (1e plaats, maar volgens de willy klopt da nie :p ) blijkt bij het thuiskomen en openhalen van de motor dat er weer een rollement is gesneuveld. en GOED gesneuveld!

    OK eind augustus: nief rollement, alles in topconditie. dachten ze dat mijne transponder niet werkte! ne minuut in de pits gestaan. maar alles werkte eigenlijk naar behoren dus dat klopt ook al niet. Ik reed waarschijnlijk zo hard! ( :lol: ) dat mijn banden zodanig versleten dat ik nog een bandenwissel moest doen. ondertussen 2 minuten wedstrijd verloren! en toch 4e worden. das een prestatie :) kben er fier op 8) 8) 8)

    BK rumst: Motor deed nie naar mijn goesting tijdens de trainingen. Hij had de neiging steeds armer te lopen. Zelfs mijne tanker Alain kon er niet aan uit.
    dan was ik eindelijk op weg komt daar een of andere goude body naast mij rijden die plots in mijn zij ramt op een totaal andere lijn. mijn servomeenemerke gestript. Alain trok die telkens wel weer recht in de pits, maar elk foutje dat ik maakte versprong dat telkens weer. En wie zagen we toen weer: ik weet het niet. maar ik weet wel dat ze toen mijne stuurblok eraf hadden gereden.
    dus weeral pech. (en telkens word ik geraakt door mededeelnemers :roll: ) dan vraag ik mezelf ook af waarom ik het altijd moet zijn! :D

    BK roeselare: door het raar doen van mijn motor heb ik die maar helemaal gereviseerd.
    Zaterdag motor ingelopen, ging als een trein! ging veel harder dan vorige set. maar aan deze chemise was een beetje gewerkt ook.

    1e probleem: koppelingsmoer kwam steeds los. ik had dus geen koppel meer. ik kon dat nie verdrage dus heb ik 5 min in de pits gestaan ( en geloof mij, die 5 minuten duren echt lang!!) eindelijk had ik koppel. maar toen stond de willy stil in de grote bocht (denkik) moest ik uitwijken, en ram ik met mijn rechterkant van de wagen tegen de muur. En het strafste van al!! de linkerkant was kapot :?: :evil:
    thuisgekomen: motorlagers weer kapot! alsook het voorlager.
    die zijn ondertussen al vervangen.

    nu weet iedereen mijn hele geschiedenis van dit seizoen. frustrerend als ik dat allemaal nalees :lol:
    dikke miserie dus.

    Maar van chassiskosten heb ik niet veel moete neerlegge: 3 linkse stuurblokskes, een onderste draagarmpje, 3 rieme, en 2 2bak assen omda de man met de gouden kap die telkens weer krom kreeg. ik mocht die 50x rechttrekken. als ik 1 keer gas gaf stond die weer krom.

    ik zal het hierbij maar laten!

    Groeten
     
  19. seba

    seba Guest

    Euh jupken , ge moet de man met de goude body(ik dus) niet overal van beschuldigen hé, als gij in den bocht op de perfecte lijn waar ik altijd op rijd :lol: , als jij daar dwars gaat staan op het moment dat ik net voorbij kom gevlamd, ja dan kan ik der ni echt veel aan doen hé!! En dat was iets aanmalig, ik heb u voor de rest ni meer geramd ze!!!

    Ik heb dit jaar eigenlijk niet echt veel kosten moeten doen, 2 riempjes(achter en opzij), 2-3 wielblokken achteraan, en een stuk of 3-4 armpjes! viel allemaal best goed mee eigenlijk.
     
  20. jupken

    jupken Guest

    ge staat wel dwars in nen bocht als ge hem deftig aansnijd he? maar ik laat het hierbij.
     

Deel Deze Pagina