Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
R3an!m@ted zei:
Alleen het stomme van die platen is is dat ze standaard al krom zijn, door de bewerking die wordt gedaan worden ze vrij warm en trekken ze krom in de lengte richting, meestal 1 a 2 mm.

Als er maar geen "tweak" in zit, dus een "wokkel" vorm zeg maar......

freebutterflyx zei:
R3an!m@ted zei:
heb zelf dat chassis werkt zeer goed zonder het carbon insert op gouda en groningen.
Auto wordt ook minder kritisch op afstellen, maar reageert minder op veranderingen.
Bij groningen werkte het goed door de hoeveelheid hobbels die je daar hebt, en op gouda omdat afgelopen weekend niet veel grip was en de auto werd minder ondersturend in de korte hairpins.

Alleen het stomme van die platen is is dat ze standaard al krom zijn, door de bewerking die wordt gedaan worden ze vrij warm en trekken ze krom in de lengte richting, meestal 1 a 2 mm.

Heb je het hier over het gewone flex chassis of over het LCG chassis?

Over gewone flex chassis, maar vind het ook belachelijk dat ze eerst dat chassis niet uitgefreesd leveren en dan nog is een lcg versie, dit is echt gewoon te duidelijk om geld te verdienen.

Weet dat het in de lengte richting opzich weinig uitmaakt, maar vind het toch vrij slecht dat ze kromme platen leveren, kost toch 80 euro.

R3an!m@ted zei:
Over gewone flex chassis, maar vind het ook belachelijk dat ze eerst dat chassis niet uitgefreesd leveren en dan nog is een lcg versie, dit is echt gewoon te duidelijk om geld te verdienen.

:?: Noem mij 1 bedrijf dat niet bestaat om geld te verdienen.....

Verder, nog maar eens een keertje dan.... je HOEFT het niet aan te schaffen......
Serpent geeft op deze manier, racers de MOGELIJKHEID hun auto wereldwijd voor elk circuit zo goed mogelijk te krijgen.......

Ook ik rij in de NK klasse rond met een 3 jaar oude 950R......

M7H zei:
Serpent geeft op deze manier, racers de MOGELIJKHEID hun auto wereldwijd voor elk circuit zo goed mogelijk te krijgen.......

Prrrfff....... leuk reclameverhaaltje maar in mijn ogen mogen ze wel duidelijk uitleg geven welk chassis waarvoor gebruikt kan worden. Of doen ze dat achteraf als iedereen al die delen in het bezit hebben.

Ik heb er geen problemen mee dat ze meerdere optie chassis uitbrengen. Voor iedere situatie kan dan het optimale chassis gekozen worden. Wat ik wel wat jammer vind is dat er wat meer uitleg zou mogen gegeven worden over de gebruikssituatie van ieder chassis.

bvb. volgens de serpent site: het normale flex chassis is "softer" en verbeterd dus de grip in de bochten. Het LCG flex chassis: "extra cornering advantage in higher grip conditions".
Dus hieruit besluit ik dan dat als er veel grip is je het LCG chassis zou moeten gebruiken. En ook dat een "softer" chassis (eventueel zonder het carbon insert) de grip in het bochterwerk verbeterd.

Je hebt nu dus 3 types chassis.
Wat doen de wedstrijdrijders dan? Alle drie de types eens op een circuit proberen en zien welke het beste werkt?
Maar tijdens een wedstrijddag/weekend mag je toch niet van chassis veranderen. Dus moet je vooraf al weten met welk je moet beginnen.

mikevst zei:
Je hebt nu dus 3 types chassis.
Wat doen de wedstrijdrijders dan? Alle drie de types eens op een circuit proberen en zien welke het beste werkt?
Maar tijdens een wedstrijddag/weekend mag je toch niet van chassis veranderen. Dus moet je vooraf al weten met welk je moet beginnen.
daar kan je tijdens de training achter komen...

**tijdens de wedstrijd mag je niet van chassis wisselen, das in Nederland alleen op zondag**

We zijn een dikke 2 jaar verder, en ik lees al mijn vragen en posts hahahah

godsamme, wat hilaries die confrontatie's haha,

iemand die mijn 5-maanden-durende-project nog kent? de Serpent 705 met een Topic van 10.000 pagina's? ^^

haha,

Greatz,

DiezeL

Back