Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
So when is the big day? The technical brains behind the new Serpent.com tell us that the new site should be online just in time for Santa to check out before he heads off to work on Christmas eve.

Hij heeft nog een paar uur ;)

Er zijn wel meer producten met de kerst beloofd en pas vele maanden later uitgebracht. ;)

Hey,

kheb vandaag weer even gereden met mn 705, het was erg koud, maar eerst de motor goed
op gang laten komen...

toen had ik de volgende problemen:

- als ik op een recht stuk even vlink de auto liet gassen, en op het laatste moment de
auto liet uitlopen, gleed hij alle kanten op, en schoot hij achterstevoren... met als gevolg:

een gebroken velg, hoe kan ik dit herstellen? of moet ik gewoon een heel nieuw setje kopen..

- ook was de stuurstang, die van mn stuurservo naar mn wiel gaat, afgebroken... :roll:

Greatz,

Diezel

Met dit weer kan je beter op een wat zachtere shore rijden, 35 shore is bijvoorbeeld aan te bevelen.

De baan zal wel vochtig geweest zijn waarbij een zachtere band zoals 35 niet veel beter zal werken, je moet dan superzacht gaan zoals Aqua of op een setje rubbers rijden zoals de CS27 die door veel electrorijders als goed op het natte wordt bevonden.

Ok, dus voor een "vochtige" baan, 35 shore, maar voor droog dan, dus standaard..?

dus die band van enneti bij the-border is goed voor mijn 705, want hij valt namelijk niet onder
de 1:10 schaal, een beetje raar...

en even over de scheur in de velg, kan ik daar nog wel mee rijden?, niet dat er nog
verdere schade gaat ontstaan...

Greatz,

Diezel

Nee voor een vochtige baan zal je super zachte banden nodig hebben zoals roelof zegt, dus Aqua of rubbers als CS27...

Op droge baan met dit weer 35 shore....

En ik kan niet zien wat jij met een scheur in je velg bedoelt en kan dus niet oordelen of je kan doorrijden of niet...

ik rijd met de scheur in me velg gewoon door als ik aan het trainen bent.

mvg jarno

Okee,

de scheur is wel duidelijk zichtbaar, maar niet zo dat de band vervormd is...

Maar is die Banden-set van The-border nou juist of niet..?

Greatz,

Diezel

Roelof zei:
Er zijn wel meer producten met de kerst beloofd en pas vele maanden later uitgebracht. ;)

De site is nog niet live omdat d'r gewoon nog kleine puntjes op de i gezet moeten worden. Dat is helaas niet gelukt in dagen voor kerst en tja, tijdens de kerst gebeurd er nou eenmaal niet veel :)

DiezeL zei:
voor een hele nieuwe banden set, en zijn toch vrij prijzig...

13 euro prijzig ?????
Tijd om maar weer een andere hobby te zoeken ?

DiezeL zei:
dus die band van enneti bij the-border is goed voor mijn 705, want hij valt namelijk niet onder
de 1:10 schaal, een beetje raar...

Mja.... wat staat er:
Enneti Touring car disc rim 37 shore
Kortom: 1:10 touring car....

DiezeL zei:
Hey,

kheb vandaag weer even gereden met mn 705, het was erg koud, maar eerst de motor goed
op gang laten komen...

toen had ik de volgende problemen:

- als ik op een recht stuk even vlink de auto liet gassen, en op het laatste moment de
auto liet uitlopen, gleed hij alle kanten op, en schoot hij achterstevoren... met als gevolg:

Verkeerde banden keuze en/of slecht uitgelijnde auto.

BTW Bij koud weer worden de plastieken onderdeeltjes harder waardoor je sneller schade zal hebben.

DiezeL zei:
Okee,

de scheur is wel duidelijk zichtbaar, maar niet zo dat de band vervormd is...

Maar is die Banden-set van The-border nou juist of niet..?

Bij een hogere snelheid kan die band wel vervormen met als resultaat geen baanligging. Lijmen is niet evident. Je moet de (seconde)lijm immers tussen de barst krijgen. Er gewoon wat lijm OP doen is niet voldoende.

Back