Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
Het is een mooie website geworden, alles is nu wel makkelijk te vinden.

Bij motoren bijvoorbeeld zijn ook hele grote afbeeldingen (klikbaar) te zien, wat erg mooi is!

Maar helaas kan ik ook geen setup sheets meer vinden... :-(

_cyclops_ zei:
TGXnut zei:
maar, terug naar Serpent................

Wie weet waar set-up sheets nu te vinden zijn?

Heel simpel gezegt, niet.

Die zijn op de nieuwe site niet te vinden.

Ik hoop dat die wel weer terugkomen. Was toch wel erg makkelijk om even te spieken voor een basis set-up om op weg te gaan

Hello Guys allemaal nog de beste wensen.
en alvast een sportief 2007 toegewenst.
wat betreft de electro van Serpent mooie auto,
heb met het proto type al een paar rondjes gereden,ziet er veelbelovend uit voor 2007.
zoals jullie allemaal weten ligt de lat in deze klasse erg hoog.

Nieuws vanuit onze kant:
Nieuwe high tech site zodat we weer een paar stappen voor liggen op de rest.
zodat we W.W weer de mooiste site hebben 8O
hopelijk LIVE voordat we naar de Winternats vertrekken..

en we hebben ons assortiment uitgebreid met slotracing produkten,prachtige 4 spoors 36,7mtr baan gebouwd met laptiming etc.
deze tak van auto sport is absoluut een aanrader om te doen!
met vriendelijke race Groet Michel

slottrackborder.jpg

Border, leuk die reactie op de serpent electro, maar beetje jammer dat er dan gelijk een reclameboodschap achteraan moet komen.

Ik zat eens te kijken naar de Mega ZX12 Legal Race en de DSII.

Als ik de exploded views vergelijk (DSII / Legal Race), dan valt mij op dat alles dezelfde nummers hebben, dus de krukas en zuiger/cilinder hebben ook dezelfde nummers....

Klopt dit niet helemaal of wat is het verschil met de DSII?

Ik ontdek alleen verschil in de drijfstang. In de loop van 2006 was inderdaad een nieuwe drijfstang op de markt gebracht voor de ZX12, dat zal die dan wel zijn. De drijfstang moet je toch regelmatig vervangen, dus daar hoef je geen DSII voor te kopen.
Als je een DSII bestelt heb je trouwens kans dat je een motor krijgt waar niet eens DSII op de koelkop staat, maar gewoon 'MS', zoals op de Legal Race. Dat heb ik dus. Wat dat betreft ben ik blij te zien dat het helemaal niets uitmaakt :). Navraag bij Serpent leverde het antwoord op dat 'Picco er wel eens de verkeerde koelkop op zet'. Hopelijk blijft het bij verkeerde koelkoppen dan :? . Ach... als het ding hard loopt vind ik het allemaal prima.

Bij de .21 had de DS2 een andere conische hoek in de cylinder gekregen, ik weet niet hoe dat bij de .12 is.

De .21 DSII, heeft ook een compleet andere krukas, super mooi gepolijst van binnen, en zwart geanodiseerd, met 3 turbo scoops......

Ook is er een duidelijk verschil te zien in de foto's van de krukas, tussen de .12 DSI en DSII

Hmm... vreemd dat de exploded views geen verschil hebben met de krukas maar MYTSN wel.

Bij theborder op de site zie ik ook maar 1 krukas... met de afbeelding van de normale ZX12 motor.

M7H zei:
De .21 DSII, heeft ook een compleet andere krukas, super mooi gepolijst van binnen, en zwart geanodiseerd, met 3 turbo scoops......

Ook is er een duidelijk verschil te zien in de foto's van de krukas, tussen de .12 DSI en DSII

Ik kan ook bevestigen dat je een verschil ziet van de krukas op een ZX15 en ZX15DSII.

BTW Wel een raar verhaal dat de koelkop nog de oude zou zijn. Lijkt me heel sterk. Ik vrees dat je met een 'oude' motor zit en niet een DSII.

Nou inderdaad... Ik heb de motor in november ontvangen en toen gelijk contact opgenomen met de leverancier. Die vertelde de koelkop hem ook op was gevallen en contact op had genomen met Serpent. Serpent kwam dus met dat verhaal. In de veronderstelling dat ik het verschil toch niet goed zou kunnen zien heb ik het toen maar laten rusten.

Echter... nu blijkt dat je het verschil heel gemakkelijk aan de krukas kunt zien. Zelfs zonder de motor uit elkaar te halen. En ik heb dus inderdaad een oude motor. De motor heeft nog niet gelopen. Ik ga dus contact opnemen met de leverancier om alsnog de DSII te krijgen.

Das wel slecht dan van serpent en de leverancier.

Maar heb maar wat nieuw spul gekocht voor aankomend seizoen;

Afbeelding161.jpg

Afbeelding164.jpg

Chassis al gepolijst

Afbeelding165.jpg

nu maar rustig gaan bouwen en wachten tot me nieuwe servo's binnen komen want die waren niet leverbaar. :(
En de andere 720 schoonmaken en in zakjes opruimen enzo want dat wordt de reserve auto.

Back