Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
Mooi gepolijst chassis zeg :!: :!: :!:
Als je daarentegen mijn 720 ziet aan de onderkant :roll:

Greetz 8)

BIG charlie

Erg mooie chassisplaat, die is wel een stuk dikker als die van mijn 710!

QuiXoTic zei:
Nou inderdaad... Ik heb de motor in november ontvangen en toen gelijk contact opgenomen met de leverancier. Die vertelde de koelkop hem ook op was gevallen en contact op had genomen met Serpent. Serpent kwam dus met dat verhaal. In de veronderstelling dat ik het verschil toch niet goed zou kunnen zien heb ik het toen maar laten rusten.

Echter... nu blijkt dat je het verschil heel gemakkelijk aan de krukas kunt zien. Zelfs zonder de motor uit elkaar te halen. En ik heb dus inderdaad een oude motor. De motor heeft nog niet gelopen. Ik ga dus contact opnemen met de leverancier om alsnog de DSII te krijgen.

Ik denk niet dat je het kan zien zonder de motor op te doen hoor.

QuiXoTic zei:
Nou inderdaad... Ik heb de motor in november ontvangen en toen gelijk contact opgenomen met de leverancier. Die vertelde de koelkop hem ook op was gevallen en contact op had genomen met Serpent. Serpent kwam dus met dat verhaal. In de veronderstelling dat ik het verschil toch niet goed zou kunnen zien heb ik het toen maar laten rusten.

Ben je zeker dat de winkel wel ECHT contact heeft opgenomen met Serpent? Het lijkt me andermaal vreemd dat Serpent zoiets zou zeggen. Stuur anders een mailtje naar Bert Trumpie.

Op het doosje staat "Tuned by Massimo Fantini" dus dat moet wel gaan!

masterwebber zei:
Op het doosje staat "Tuned by Massimo Fantini" dus dat moet wel gaan!

ze zijn allemaal getuned door mf :roll: De een alleen wat verder dan de ander.

Als het ding echt getuned is moet je dat kunnen zien aan handarbeid maar ga er maar van uit dat het gewoon een productieserie met iets betere specs is. Tuned klinkt alleen zoveel beter ;)

Maar een leuke motor.

Het is niet de ''hand getunede'' versie is de gewone versie maar poort werk en krukas ziet er zeer netjes uit, zit een turbo scoop in de krukas die ik nog ga bijwerken omdat dat nu mag, zit al rode putty in en de poorten zijn ook scherp afgewerkt.

Ik heb geen optioneel chassis want ik zie weinig daarin, het is niet zo uitgefreesd dat de auto lager komt als bij de 710.
Die nieuwe plaat zorgt voor veel meer flex heb ik gelezen en dus overstuur, wat ik niet wil.
Ook haal je gewicht uit het laagste punt van de auto waardoor het zwaartpunt in feite hoger komt te liggen.

Als ik gewicht uit de auto ga halen is dat uit de roterende massa en uit de draagarmen/pivotballs enzo, dit heeft namelijk het meeste effect op de auto.

Je kan inderdaad best gewicht halen uit niet-doorverende delen.
Zoals de nieuwe ceramische lagers van serpent voor de 960...

Atarikid zei:
Ik denk niet dat je het kan zien zonder de motor op te doen hoor.

Op de foto van de krukas op www.serpent.com zie je duidelijk dat de binnenkant van de krukas zwart is bij de DSII, wat niet het geval is bij de oude versie. Dit kan je door het gat van de carburateur gewoon zien. The Border heeft me in contact gebracht met Bert, dus het komt zeker goed. Voor de zekerheid zal ik de backplate nog even losschroeven voor ik hem opstuur.

Even wat anders, mn 2de kap die ik heb gespoten, ik hoop dat jullie hem mooi vinden :D

x0020rr5.jpg

als je heel goed kijkt, zie je dat er wat beginners foutjes in zitten, is iets fout gegaan
met het aftapen..

Greatz,

Diezel

Ik vind zo'n witte kap met een kleurtje bij echt heel mooi, zolang ze nieuw is... :D

Op wit zie je direct vuil en scheurtjes enzo...
Maar dat bevorderd het 'op de baan rijden' wel natuurlijk.

JaZz.

Heeft er iemand ervaring met het verschil in setup tussen een Serpent 710 en 720? Makkelijker, minder gevoelig,... en dus makkelijker rijden?

Ik spreek niet uit ervaring maar wat ik gelezen heb is hetvolgende:
- Serpent 705: smal "sweet spot" waarbij je een goeie afstelling hebt. Dus moeilijk af te stellen.
- Serpent 710: breder "sweet spot". Dus makkelijker
- Serpent 720: nog iets breder. Dus nog makkelijker

Ook mooi body's alleen zijn die al weer een stuk moeilijker om te spuiten,
en dat gaat mij echt de pet te doven :P

en over dat verkopen, alleen bij een hoog bod verkoop ik hem, eigenlijk wil ik
hem niet kwijt..

Greatz,

Diezel

Back