Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Als je het over de body stickers hebt, deze moeten na het spuiten geplaatst worden.
Vergeet niet om de beschermfolie van de body te halen na!! het spuiten en voor hetplakken.

Mvg Roy

nee, ik dacht eerst dat de folie een soort afplakspul was, blijkt het dat je he van binnenuit moet spuiten. nu maar ff wachten op een nieuwe zwarte tamiya color, want autolak blijkt hierop niet te hechten.

jep, komt me pa net achter wanneer hij alle zwarte delen en ramen los heeft gesneden. maar goed, uithuilen en opnieuw beginnen. ik heb gehoord dat remvloeistof de verf mooi van de kap af haalt, is dat ook zo?

Hey luitjes,

ondanks dat ik al een aantal jaren mij bezig houd met de modelbouwhobby (o.a. F1's, pancars, 2wd buggy's, 1/8 buggy's zie onderschrift). Had ik nog niet eerder een Tamiya TT-01 gebouwd/ gereden.

Het is de bedoeling dat ik er niet al te veel in ga stoppen qua hop up opties, enkel het hoognodige.

Ik ga er ook enkel met een clubmotortje mee rijden en wellicht af en toe een wedstrijdje.

Gisteren gebouwd en gespoten en bestickert. Had bij aankoop meteen kogellagers gekocht dus de eerste hop-up-optie zit er al op ;-).

Daarnaast heb ik nog een setje LRP bandjes gekocht (type ben ik ffe kwijt). Ik ga hem morgenavond meteen even uitproberen in Haarlem, met de led's aan vind ik het wel leuk eruit zien.

Ben wel blij met de body, alleen had ik de spoiler en spiegels misschien een kleurtje moeten geven.

Afijn weer eens wat anders dan de standaard protoformbody's die je ziet rijden ;-)

%25255BUNSET%25255D.jpg

%25255BUNSET%25255D.jpg

%25255BUNSET%25255D.jpg

even offtopic,
de kleurencombinatie heb ik afgekeken van 1 van mijn andere auto's.
302666_308315135942234_1779436451_n.jpeg

er zijn nog een aantal dingen die ik ga aanpassen.
* aluminium aandrijfas,
* TRF turnbuckles,
* andere tandwielset (snellere tandwielverhouding).

dat is denk ik het hoognodige.

WesleyRoy,

Andere tandwielenset is voor Indoor in haarlem niet nodig.
Std spur met 22tt pinion in combi met de Carson Cupmachine gaat hard zat.

Turnbuckles heb je zeker nodig op de besturing, en evt achterste bovendraagarmen, maar hoeft niet.
* Aluminium motorplate is wel prettig.
* Rear toe-in blocks.
* Een knappe set schokbrekers is een aanrader (TRF) met veren.

That's it.
Goed afstellen, en vooral vele rondjes doen.

Oh dat is mooi, geen idee wat voor pinion ik erop heb gezet, gewoon diegene die er standaard bij zat.

Heb inderdaad carson cupmotor erin zitten.

Turnbuckles wil ik eigenlijk enkel voor de besturing (steeringlinks). Want begreep dat ze elders enkel voor extra speling zorgen.

Welke verenset is handig, de harde set of de soft set?

Verder valt er weinig af te stellen toch.

Vanachter zachtere veren als vanvoor normaal.
Zo was de mijne toch.
En dan wat gespeeld met camber.
Toe in/out kan je best ook naar kijken om af te stellen.
En zeker goede banden,dat maakt zo veel verschil.

Vanachter zachtere veren als vanvoor normaal.
Zo was de mijne toch.
En dan wat gespeeld met camber.
Toe in/out kan je best ook naar kijken om af te stellen.
En zeker goede banden,dat maakt zo veel verschil.

Oke thanks.

Lees net dat in de bouwbeschrijving staat dat er een 19t pinion is bijgeleverd, dus heb nu 19t pinion en 61t spur.

ik heb nog een hele oude 22t pinion liggen en er meteen maar even op gedaan.. dus nu 22t/61t

Ik heb LRP VTEC's rondom er meteen nieuw bijgekocht, waren kant en klaar al geplakt op velg en ouderwets Jack the Gripper heb ik nog liggen als bandensmeermiddel.

Vraag mij eigenlijk af of de lichtset erg nadelig zal zijn voor de wegligging. Volgens de beschrijving moet je de lichtset aan het dak bevestigen, dus dat maar even gedaan. Afijn gelukkig hoeft het allemaal niet superhard te gaan hoop echter wel rond de 13 seconde uit te komen.

Ga zo maar eens kijken in mijn onderdelendoosjes of ik nog wat turnbuckles vind die ik kan gebruiken.

Hier nog even een fotootje naast mijn B4.1. FT
%5BUNSET%5D

Het standaard TT-01 E chassis, met aangepaste accubak.

%5BUNSET%5D

de binnenkant van de kap.
%5BUNSET%5D

edit nog een vraagje, smeren jullie rondom in Haarlem?

Laatst bewerkt:
ben ook een paar keer in het begin met mijn tt01 tegen de kant gegaan bij pkracing en toen braken de stuurblokken af.alu stuurblokken erop en was opgelost.
Ken jou drivingskills niet dus misschien een optie.
Ik had nog nooit gereden op een circuit toen vandaar ;)

Ik heb al wel circuit ervaring, zelfs nog met moeilijkere auto's (F1 en pancars) tourwagen is echter nieuw voor mij, maar zal denk ik niet moeilijker zijn dan een 2wd auto op foam, eerder makkelijker.

Ik heb al wel circuit ervaring, zelfs nog met moeilijkere auto's (F1 en pancars) tourwagen is echter nieuw voor mij, maar zal denk ik niet moeilijker zijn dan een 2wd auto op foam, eerder makkelijker.

Loop gewoon even langs bij iemand anders met een TT in Haarlem en kijk wat deze heeft en je kan vertellen.
Zelf ben ik er meestal op woensdags.

Succes.

Wesley,
Zaterdag ben ik er ook met mijn TT01. Kan je dan wel op gang helpen. Ben je er dan ook? Of zondag in ieder geval toch? voor de tweede offroad wedstrijd? Ik ben weer de wedstrijdleider dan ;-)
Zie je zaterdag of zondag.

Martijn

Helaas ben ik er enkel vanavond. Want doe niet mee met de wedstrijd zondag. Bedankt voor het aanbod. Ga vanavond gewoon rijden en zie wel hoe die rijd :)

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Jammer Wesley, vanavond ben ik er niet. Wellicht komen we elkaar een andere keer tegen. Succes en veel plezier vanavond.

Martijn

Back