Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Gisteren voor het eerst wezen rijden met mijn TT-01 bij de indoorbaan in Haarlem. Een andere man van dit topic (ben even zijn naam kwijt) was er ook en heeft mij zijn auto geshowed en wat tips gegeven (waaronder het lozen van de plastic motorcover).

Bij de eerste rondjes ging mijn auto bij elke bocht zowat griprollen. Wellicht had ik niet rondom moeten smeren. Afijn vervolgens heb ik de lichtunit die volgens de beschrijving aan de onderkant van het dak geplakt was, op het upperdeck geplakt zodat de body minder topzwaar zal worden.

De rest van de avond heb ik niet meer gesmeerd.

Ook had ik de tip gekregen om langs mijn voorbanden een randje secondelijm te doen en dat was echt de gouden tip. Daarna kon ik gewoon leuk mijn rondjes rijden, ondanks dat ik een stuiterende auto had (frictiedempers).

Vond het leuk hoe hij uiteindelijk met een paar kleine aanpassingen al zo leuk reed, (Clubmachine, lagers en secondelijm langs de VTEC bandjes).

Ook ontdekte ik de rijtijd, wow na een half uur rijden was hij nog niet leeg. Ik kreeg er zelfs spierpijn van ;-), geeneens tijd gehad om een patatje te eten :p

Afijn nu weer even een break denk dat ik de 26e weer ga rijden.

Body heeft inmiddels wat battle-scars maar ja so be it.. desondanks hebben de spiegels en achterspoiler het mooi volgehouden, ook tussen een vol veld van mini's en kreeg leuke reacties over mijn verlichting.

%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

Hey,

Graag zou ik van mensen die al wat langer rijden met het TT-01 chassis horen wat ze hebben gedaan aan het chassis en wat voor setup ze rijden.

vertanding
banden
eventuele hop up opties

Zelf heb ik nu lagers, andere vertanding, alu cardan en vloeistof demping. Enige probleem vind ik de stabiliteit van het chassis met hogere snelheid. Dit kan ik mijn geval ook liggen aan de banden en aan het stuurhuis omdat het nog origineel is.

Voor zover is het een heel leuk chassis gebleken en ook redelijk slijtvast, alleen de kap is natuurlijk al wel beschadigd.

hallo allen,

ik heb een setje hpi driftbanden onder m'n standaard type E chassis gegooid. drift wel, maar ik ben erachter gekomen dat hij naar rechts veel beter drift dan naar links. kan dat door de accupack komen (dmv. gewichtsverdeling)? of is het iets anders waarmee ik het makkelijk (en gelieve goedkoop mogelijk) dit kan verhelpen.

hallo allen,

ik heb een setje hpi driftbanden onder m'n standaard type E chassis gegooid. drift wel, maar ik ben erachter gekomen dat hij naar rechts veel beter drift dan naar links. kan dat door de accupack komen (dmv. gewichtsverdeling)? of is het iets anders waarmee ik het makkelijk (en gelieve goedkoop mogelijk) dit kan verhelpen.

Zou heel goed kunnen want mijn auto heeft ook de neiging om naar rechts te trekken met vol gas. ik heb dit verholpen met de "steering trim" dat werkt prima. Van driften heb ik totaal geen verstand.

Wel heb ik met de vloeistof dempers geen last meer van gestuiter en rijd de auto veel stabieler misschien is dat een oplossing.

Wat ik me ook kan voorstellen dat door al je gedrift en misschien gestuiter de schroeven beetje los zitten en dat komt ook de eigenschappen niet ten goede.

hallo allen,

Weet je zeker dat de stuuruitslag naar links en naar rechts gelijk is?

Als dat niet zo is moet je eens kijken of jouw zender de mogelijkheid heeft om EPA in te stellen. Hiermee kun je het maximale eindpunt van je stuur instellen naar beide kanten.

hij draait naar beide kanten écht maximaal, maar naar links driften gaat (vooral wanneer de accu leeg begint te raken) heel flauw en als hij een beetje scherper stuurt, spint ie. dat bedoelde ik te zeggen.

Ik heb m'n TT-01 r besteld en tot nu nog aan het wachten :sleeping:
Omdat dit model zonder body komt heb ik een bmw e30 van een hpi sprint genomen,ook met led verlichting al ziet het er wel heel anders uit als bij een tamiya.

Iemand ervaring met deze body?

Ik heb m'n TT-01 r besteld en tot nu nog aan het wachten :sleeping:
Omdat dit model zonder body komt heb ik een bmw e30 van een hpi sprint genomen,ook met led verlichting al ziet het er wel heel anders uit als bij een tamiya.

Iemand ervaring met deze body?

als het goed is is de body een stuk breeder dan van tamiya.
dus je wielen staan dan erg ver binnen de body. wat ik zelf niet mooi vind staan.
ook zijn de body,s van hpi een stuk minder mooi gedetailleerd dan die van tamiya.

in mijn ogen zonde van je keuze want tamiya heeft ook een bmw m3.
Modellbau-Seidel - Tamiya 58323 Schnitzer BMW M3 Sport EVO 4WD TT01 1/10

gr sander.

Zou mijn keus ook niet zijn inderdaad. De "gaatjes" van de bodyposts komen ook niet overeen dacht ik. Ik zou ook voor een tamiya gekozen hebben. (heb ik dus ook op mijn tt01R)

Jeps de Tamiya bodies zijn heel erg mooi. Zelf rij ik ook met een oranje bmw m3 e30 ! Alleen voor mijn gevoel zijn de bodies van tamiya wel dunner dan andere merken, maar dat kan ook een gevoel zijn.

TT01R-E heeft alle hop up parts er op zitten die je BV bij de DTC mag gebruiken tegen een fractie van de prijs van wat ze los kosten.

Mvg Roy

Nog maar wat details:

1. Item 50746 CVA Super Mini Shock Unit Set
2. Item 50823 Glow Engine R/C TG10 Wheel Axle (2pcs.)
3. Item 50883 39mm Drive Shaft Set
4. Item 51023 Medium-Narrow Racing Radial Tires
5. Item 53471 Medium-Narrow 5-Spoke Wheels (Offset 0)
6. Item 53673 Toe-in Rear Upright (TT01, TGS)
7. Item 53642 5mm Aluminum Ball Connector (Blue)
8. Item 53665 TT-01 Spur Gear Set (55T/58T)
9. Item 53983 Lightly-Tuned Motor (28T)
10. Item 54025 TT-01 TYPE-E Ball Bearing Set

--
In euro's is het echt een flinke mik. Redelijk compleet hoor. In DLD was deze een tijdje in een XB te koop voor 125... daar kun je geen "gewone" TT01-e voor upgraden...

ik heb voor de hpi body gekozen omdat hij in het rek lag en slechts 40 euro koste,ik moet hem nog wel zelf spuiten.

dat het een 200mm body is los je gewoon op met spoorverbreders te instaleren.Verder heb ik me laten vertellen dat de tamiya e30 enkel vooraan led verlichting heeft,dat is half werk van tamiya?? :confused:

Ik heb al wel gemerkt bij andere TT-01 rijders dat de tamiya kappen nogal snel doorscheuren omdat ze wat aan de harde kant zijn,die van hpi is zeer flexibel.

wat betreft die gaatjes van de bodyposts,die moet ik zelf nog uitsnijden dus da's geen probleem,er zullen enkel nog 2 kleine puntjes op de body te zien zijn maar da's niet zo erg,
trouwens als je snel genoeg rijdt dan zie je dat toch niet :-)

De tt die ik gezien heb had wel geen standaart motor setje maar eentje uit een rustler vxl,zal ook wel deels toe te schrijven zijn aan de grote schade

Verder heb ik wel een bmw m3 e46 body van Tamiya besteld en met alle toeters en bellen er op kost die..... €-,115.00 :hammer: ik moest even gaan zitten toen ze dat vertelden....

Hoi ik heb een vraag: ik heb net me auto uitelkaar gehaald, en diffs ook maar mijn vraag is. Hoort er olie in de.diff te zitten?

Back