Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Victor zei:
Het staat voor Racing (uit mijn hoofd, maar dat kun je ook wel zien al er foto's komen), Hij zal wat onderdelen van Carbon en Blau ula hebben. Soort van getunde TT maar dan van Tamiya. /////////////////////
[font=Arial, sans-serif]das die van mij nu ook al.. dus ik zie geen verschil.. hopelijk heeft ie al standaart kogellagers..
maar goed. ik zal als ik een andere auto koop, toch geen TT-01 meer kopen :| [/font]

TT-01 rcdriver zei:
Victor zei:
Het staat voor Racing (uit mijn hoofd, maar dat kun je ook wel zien al er foto's komen), Hij zal wat onderdelen van Carbon en Blau ula hebben. Soort van getunde TT maar dan van Tamiya. /////////////////////
[font=Arial, sans-serif]das die van mij nu ook al.. dus ik zie geen verschil.. hopelijk heeft ie al standaart kogellagers..
maar goed. ik zal als ik een andere auto koop, toch geen TT-01 meer kopen :| [/font]

Getuned is in mijn zin ziens niet gekogelagerd (dat vind ik normaal) maar carbon onderdelen en alu kijk maar naar de TB02R: http://www.rctouring.nl/Tamiya TB-02 R.htm

Victor zei:
TT-01 rcdriver zei:
Victor zei:

Getuned is in mijn zin ziens niet gekogelagerd (dat vind ik normaal) maar carbon onderdelen en alu kijk maar naar de TB02R: http://www.rctouring.nl/Tamiya TB-02 R.htm
tja, eh..... tunen houd ook in dat er standaart al die dure snufjes in zitten die wij er nu hebben bij moeten kopen.
en als die TT-01R net zo goed was af te stellen als de trf, dan zou ik hem kopen. mee eens?

ach...

:lol: hoe meer je kan afstellen, hoe meer er aan kapot kan gaan...

trouwens hebben jullie ook; dat de badkuip gaat smelten onder de motor ?

nee ik heb daar totaal geen last van, er zit wel een brandplekje omdat er is een keer wat tin op terecht kwam

Ik heb onlangs ook een 2de hands TT-01 gekocht. Hij is gekogelagerd, Carson vering, CPR 01 regelaar, 55-28 Tandwielen van Carson en Dr Speed 2x21T motor.

Nadat ik deze tandwielen van Carson gestoken had, heb ik het gevoel dat m'n wagen minder snel stopt. Hoe kan ik dit oplossen?

Ook precies dat hij na ff rijden begint te haperen als ik vanuit stilstand wil vertrekken. Heeft dit met m'n motor te maken of eerder met m'n batterij?

Greets

Ps: ik heb een alu cardanas besteld, zal dit veel uitmaken? Op topsnelheid hoor ik de huidige plastic as keihard ratelen...

Twinspark zei:
Ik heb onlangs ook een 2de hands TT-01 gekocht. Hij is gekogelagerd, Carson vering, CPR 01 regelaar, 55-28 Tandwielen van Carson en Dr Speed 2x21T motor.

Nadat ik deze tandwielen van Carson gestoken had, heb ik het gevoel dat m'n wagen minder snel stopt. Hoe kan ik dit oplossen?

Ook precies dat hij na even rijden begint te haperen als ik vanuit stilstand wil vertrekken. Heeft dit met m'n motor te maken of eerder met m'n batterij?

Greets

Ps: ik heb een alu cardanas besteld, zal dit veel uitmaken? Op topsnelheid hoor ik de huidige plastic as keihard ratelen...

1 je rijdt nu met een tezware vertanding, auto trekt minder snel op, en remt minder goed af, een diode solderen op motor, kan een oplossing zijn, maar dan moet je een regelaar hebben die je auto niet achter uit kan laten rijden.
het haperen van je auto kan komen door dat je motor teveel stroom vraagt (komt door die snelle tandwielen), of je koolborstels zijn (bijna) op.
het klapperen komt door de kuststof centrale aandrijf-as, dus dat is op gelost met de mooie alu-as straks!

Wat voor een vertanding steek in dan best? Want van een diode solderen heb ik geen verstand... Ik heb hier nog originele vertanding liggen en nog een eentje van 58T. Maar als m'n auto minder goed trekt, gaat hij wel sneller als ik me niet vergis...? Koolborstels zijn wellicht nog niet op, heb het motortje sinds enkele dagen.

Twinspark zei:
Wat voor een vertanding steek in dan best? Want van een diode solderen heb ik geen verstand... Ik heb hier nog originele vertanding liggen en nog een eentje van 58T. Maar als m'n auto minder goed trekt, gaat hij wel sneller als ik me niet vergis...? Koolborstels zijn wellicht nog niet op, heb het motortje sinds enkele dagen.

ligt er aan, technisch circuit b.v. een 22- tands op je motor, en een 58 op de centrale-as.
de 55-tands zou ik zowiezo nooit gebruiken (alleen op oval-baan e.d.)
en voor de snellere circuits, een 23 of 24 op een 58.

althans zo doe ik dat.

mission schreef:
Quote:
hoe meer je kan afstellen, hoe meer er aan kapot kan gaan...

hoezo kan er meer kapot gaan dan

toch simpel, zo als het er staat, maar als je nooit crasht , stunt e.d., gaat er ook weinig stuk.

ik zit ook welleens bij wedstrijden ergens tegenaan en rijdt nooit schade dus ik snap het niet hoor. :?
ze testen heus wel op de stevigheid van iets neem ik aan.

mission zei:
ik zit ook welleens bij wedstrijden ergens tegenaan en rijdt nooit schade dus ik snap het niet hoor. :?
ze testen heus wel op de stevigheid van iets neem ik aan.

vaak genoeg mee gemaakt dat er iemand anders je op zij aan rijdt, en dat dan je hele ophanging er onder uit ligt :mad:
kijk als iedereen met een 540 rijdt, snap ik ook wel dat er weinig stuk gaat, maar in mijn club rijden ze bijna allemaal bijna met 19 turns of sneller...

nou ik rijdt genoeg wedstrijden en zie bijna nooit schade of het is een gestripte spur of een bevel gear ofzo. maar nooit dat de ophanging ervan af ligt. maar dat ligt ook aan de rijstijl van de anderen.
je kunt beter de snellere gewoon voorbij laten gaan en dan zelf erachter aan gaan. scheelt hun en jou tijd.

mee eens.

maar soms vliegen de auto's ook uit 'n bocht, over de baan afzetting heen, een andere rijstrook op ...

dat heb ik zelf ook meegemaakt. maar gelukkig heb ik nooit geen schade. heb nou een jaar mijn mission en heb maar voor 25 euro schade gereden.

Back