Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Danielson zei:
Ik heb gister weer inkopen gedaan :)

24/25 tands motortandwiel
55/58 spur tandwiel
Alu aandrijfaf
Metalen motorhouder

Ik had al kogellagers, olie schokdempers en een no limet 90A snelheidsregelaar.

Welke motor is nu aan te raden ik zit zelf te denken aan een 15 turns, maar welk merk is nu aan te raden :)

Volgens mij heb je die vraag al gesteld! Wil je kwaliteit dan kost het wat meer of boeit dat je niet dan kan je goedkoper.
Kwaliteit bv. een corally pro editie 50,-
Goedkoop b.v. een peak jaguar 30,-

Beide kogelgelagerd en met afneembare endbell.

Kan je op de tt-01 alle tandwielen erop zetten?
B.v Pinion 15T
Spur 75T
(Ik heb geen idee of dit een goeie combinatie is.)

Isaaru zei:
B.v Pinion 15T
Spur 75T

De standaard spur is 61T je kunt ook een 58T en een 55T kopen en het motortandwiel kan van 19T tot 25T, Ik had eerst 61T op 19T. Nu heb ik 55T op 25T. Eerst liep hij 24km/h ik ga nu zo even kijken hoe hard hij nu loopt :) Dat post ik vanmiddag nog wel! En hoe ik het meet...? In ons dorp heb je van die borden van "u rijd" en daaronder staat het aantal KM/h zijn ze toch nog ergens goed voor :D

Danielson zei:
Isaaru zei:
B.v Pinion 15T
Spur 75T

De standaard spur is 61T je kunt ook een 58T en een 55T kopen en het motortandwiel kan van 19T tot 25T, Ik had eerst 61T op 19T. Nu heb ik 55T op 25T. Eerst liep hij 24km/h ik ga nu zo even kijken hoe hard hij nu loopt :) Dat post ik vanmiddag nog wel! En hoe ik het meet...? In ons dorp heb je van die borden van "u rijd" en daaronder staat het aantal KM/h zijn ze toch nog ergens goed voor :D

Theoretisch= 35km/h! ik ben benieuwd of je motortje het nog trekt!

Danielson zei:
Isaaru zei:
B.v Pinion 15T
Spur 75T

Ja dat weet ik, ik heb nu ook 25/55, maar ik wou weten of ik ook andere tandwielen erop kan doen, inplaats van de tandwielen die je koopt in zo'n hop-up set.

Isaaru zei:
Danielson zei:
Isaaru zei:
B.v Pinion 15T
Spur 75T

Ja dat weet ik, ik heb nu ook 25/55, maar ik wou weten of ik ook andere tandwielen erop kan doen, inplaats van de tandwielen die je koopt in zo'n hop-up set.

Niet dat ik weet!

Hij loopt nu trouwens 33 KM/h met een standaard 540 motortje :)

Ben benieuwd hoe hard hij straks gaat met bv een 15 turns :D

Bij ons in de straat staan de lantarenpalen 30 meter uit elkaar en dan meet ik(mijn moeder eigenlijk) hoe lang hij er over doet om van lantaren paal tot lantarenpaal te rijden (3,76 sec)

dan reken ik de snelheid zo uit

60 : 3,76(a) is 15,96

dan doe ik 30(b) * 15,96 is 478,8

478,8 * 60 is 28728 METER per uur 28728 : 1000 = 28 kmpu :P

om jouw snelheid uit te rekenen moet je bij a de tijd in vullen en bij B de afstand bij de gemeette tijd

TT-01 rcdriver zei:
weet je wat irritant is? :evil: je koopt zo'n tandwielsetje van die 55t en 58t, die staan op de lijst maar dan krijg ik een 28T motortandwiel er bij, maar die staat niet op :mad: :mad: de F*@@$#^^% lijst.. en 61 kan ik daarmee niet combineren.
kan iemand zeggen of ik de verkeerde heb gekregen ofzo? of kan ik wel een overbrenging wagen?
Je hebt de verkeerde gekregen :( Hij gaat tot maximaal 25t dacht ik :)

als je nou meerdere lantaarnpalen neemt haal je er tenminste nog een flinke meetfout uit!
want dit kan zo een seconde schelen met reactietijd etc....

dat doe ik ook :P maar dat is misschien een beetje moeilijk uitleggen ik neem meestal een stuk van 6 lantarenpalen ! ik had hierboven gewoon door 5 gedeeld :P

tsja ik ik heb nu een fietscomputertje op mijn auto gezet jammer dat ik 2.5 inch banden heb en dat ding minimaal 5 inch kan instellen, oplossing: snelheid door de factor 2 delen nadeel: ik kan niet harder dan 50 want dan houd mijn teller op :P
die lantaarnpaal theorie is ook goed maar hoe kan ik dat het beste meten, of kan ik dat navragen/opzoeken?

dat uitreken kan makklijker
je rijdt 30 met in 3.76 seconden en dus 30/3.76 dus 7.98 M/S X3.6 is 28.72KM/H

Danielson zei:
Hij loopt nu trouwens 33 KM/h met een standaard 540 motortje :)

Ben benieuwd hoe hard hij straks gaat met bv een 15 turns :D

Gezien je totale overbrenging als je die zoals PKracing adviseerd zo rond de 50-55 km/h!

Ik wil deze motor: Team Corally Pro-Series Modified, 14 Triple in mijn TT-01 gaan zetten, Kan mijn tt'tje dat aan? ik heb er al andere vertanding in 25t/55t :) of is deze motor in de 15 turns uitvoering een betere optie?

Danielson zei:
Ik wil deze motor: Team Corally Pro-Series Modified, 14 Triple in mijn TT-01 gaan zetten, Kan mijn tt'tje dat aan? ik heb er al andere vertanding in 25t/55t :) of is deze motor in de 15 turns uitvoering een betere optie?

Tussen 15 en 14 zit niet heel veel verschil. Let wel dat je regelaar het aankan. Ik denk wel dat je wat moet terug vertanden, b.v. naar 23 tands pignon (misschien wel nog lager). Ik weet niet of je TT die 14T aankan maar dat hangt ook een beetje af van hoe je er mee omgaat (rijgedrag).

Danielson zei:
Isaaru zei:
B.v Pinion 15T
Spur 75T

Ik heb alles ingebouwd, je kan de 28 T Niet!!!!! gebruiken voor de tt-01 die in het Carson pakket is fout, ruil hem eventueel om voor een 25T bij je dealer, heb ik ook gedaan, en ik heb alle tunings opties die er waren er in gebouwd +kogellagers :wink: :wink: no standart!!! :P

Roboscan zei:
Dat klopt, maar de meeste motoren trekken zo rond de 8 A bij het optrekken alleen motoren waar erg veel aan veranderd is ( de Hara van Blad_3 bijv.) Die trekt op 2 Volt al 13 ampere, Dan nog kan zijn Regelaar het aan.

Dus zo als isaaru zegt kan die regelaar (bij wijze vn spreken) elke motor aan.

Groet Robo

Wie weet er nog goede winkel in het oosten des lands? Ik ga normaal naar conrad of quartel in zwolle, maar wil deze week weer eens bij PKRacing in Dordrecht gaan kijken, maar heeft iemand nog sugesties wat iets minder ver rijden is?

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het verschil is tussen het standaard dif, een kogel dif of een vrijloop dif....?

Standaart Diff met tandwielen. voornamelijk gebruikt in ofraod

Ball diff is instelbaar met kogeltjes voornamelijk gebruikt in Onroad auto's, waardoor je auto beter in te stellen (meestal is je voordiff wat strakker als je achter diff en dit kun je niet met een standaart tandwiel diff)

One way Diff, word gebruikt op lange circuits waardoor je auto minder afremd voor een bocht,.

Ook heb je nog een Spool

Dit is een locked diff, en deze gebruik je voornamelijk op kort binnen circuits waar je veel trekkracht nodig hebt en veel koppel.

Groet Robo

hey luitjes

aangezien dit het ''tt-01 forum'' is........
ik heb een klein vraagje:
ik ga als mijn banden zijn versleten ze eraf halen
en dan ga ik driften :lol: :lol:
kan dit gaat niks kapot ( aandrijfassen)
gaat de motor over zijn toeren..
graag antwoorden als je er wat over weet, niks gaan roepen.. :P

Ik denk dat dat niet slim is, aangezien je auto een stuk lager komt te liggen zal de onderkant tegen de grond aan schuren, gevolg is heel veel krassen of een breuk,
ook je motor zal erg veel toeren draaien, en zal dus een stuk heter worden.
Voor je aandrijf assen is het niet denderden, maar ach het kan er mee door.

Groet robo

Back