Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Erikderaaf, 13 feb 2005.

  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    dat was mijn plan jongeman, maar dat het met 4wd lukt wist ik, enkel, is't het nu fwd of rwd dat ook kan ?
     
  2. HansGSI

    HansGSI Guest

    rwd ? , ja zeker !
     
  3. Danielson

    Danielson Guest

    Ben mooi aan het klooien geweest :) Het past! Heb alleen nog maar onderdelen voor 2 schokbrekers, nog even verder zoeken op zolder :) En volgende week even nieuwe olie halen :)

    Ik ga volgende week een avondje naar PKracing in dordrecht, hebben hun veel onderdelen voor de TT-01? :)
     
  4. carson

    carson Guest

  5. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    ik ga vanaavond naar de praxis een stukje buis halen en dan kijken wat het best drift :p
     
  6. Danielson

    Danielson Guest

    Sliks op een natte weg doet ook wonderen :p
     
  7. Isaaru

    Isaaru Guest

    Ik weet niet wat ik zal nemen, een 17T of een 15T motor.
    Is het stroom verbruik erg groot, ik rijd namelijk gewoon met 1500 mAh accu's, dus wil ik nog wel een 10-15 min. rijden.
     
  8. hey :lol: :lol:
    ik heb net van stukjes buis ff stukjes gezaagt
    en om me banden gedaan.
    dat driften is echt gaaf!!
    ik rij zonder kap, en als de motor te warm word stop ik even.. dus hij kan nooit te warm worden.
    omndat dah pvc buisje om mijn band zit raakt me chassis ook nie de grond!! :teacher:
    ik ga het morgen ff op asfalt proberen, ik heb net in de huiskamer getest :lol: :lol:


    groetjes steef
     
  9. triple X

    triple X Guest

    effe over dat driften, de meeste filmpjes die je kan vinden op het net van rc driften zijn electro auto's. je hebt bv yokomo die maakt speciale driftauto's de zgn driftpackages, daar zitten banden op met plastic ringen waarmee je makkelijk kan driften. je kan dit natuurlijk ook zelf maken door gewoon pvc ringen om je banden heen te doen wat betreft het warm worden van je motor zal het wel mee vallen je moet nl een beetje met het gas spelen om een mooie drift te maken. ik zou adviseren om op een mooie vlakke parkeerplaats een circuit te bouwen met pilonnetjes en te oefenen. ik heb het geprobeerd met alleen achter maar dat werkt niet je moet alle vier de wielen doen. om alleen op je velgen te rijden zou ik niet doen heb ik ook een keer geprobeerd en is idd te laag voor je bodem. het is overigens niet te vergelijken met het echte driften omdat hierbij gebruik wordt gemaakt van de kracht vd motor en het gebruik vd handrem.(1:1)

    succes sander
     
  10. Banjer

    Banjer Guest

    Met de meegeleverde 1700 mAh NiCd en een sport-tuned (23T) motor haal ik de 10 minuten krapjes, als ik een rustige rijstijl aanhoud, persoonlijk zou ik voor een goede 19T gaan icm met een 1500 mAh accu.

    Wat betreft het driften, dat gaat nu wel erg offtopic...
     
  11. xraycer

    xraycer Guest

    Dat er op een 1:1 auto de handrem gebruikt word maakt op zich niet zo veel uit, de meeste regelaars zijn gewoon zo in te stellen dat je auto gelijk remt.
    Het grootste verschil met 1:1 is denkik wel dat er daar voorwielaangedreven auto's worden gebruikt.
    Maar ik moet toegeven 4x4 aangedreven rc auto's doen het toch het beste.
    Ikzelf heb ooit met een TT-01 op de velgen gereden (banden waren er toevallig afgevlogen na slechte lijm :wink: , toen gelijk maar door gereden)
     
  12. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Gezien jouw getallen Banjer zou je het dus met 19T en 1500mah nog lang geen 10 minuten halen. De rijtijd hangt heel erg af van je rijstijl en de conditie van je auto (loopt alles soepel etc.). Toch zou ik net als Banjer aangeeft ook niet lager gaan zitten dan een 19T motor en niet te zwaar vertanden!!
     
  13. Isaaru

    Isaaru Guest

    En wat als ik 2000+ mAh accu's koop, kan ik dan wel met een 15T motor rijden?
     
  14. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Ik vraag me af of je dan een rijtijd van 10-15 minuten haalt, maar nogmaals het hangt ook af van je rijstijl en de conditie van de auto. Je kan je er ook niet te druk om maken als je geen wedstrijden rijd en zorgen voor voldoende accu's, moet je alleen wat vaker wisselen.
    Je kan bij benadering : 2000/1500 =1,33 dus 33% langer rijden met de 2000 accu tov de 1500.
     
  15. Isaaru

    Isaaru Guest

    Een vriend van mij heeft nu een 17T motor, en hij haalt de 10 minuten wel. Ook hij gebruikt 1500 mAh accu's.
    Wat bestreft de rijstijl, gewoon leuk optrekken, en een beetje slippen, niet echt constant rijden.
    Conditie is niet echt denderend, ik ben ook maar net begonnen :wink: .
    En wat bedoel je met 'te zwaar vertanden', ik heb hem nu op 25/55 staan.
     
  16. soft, die gele weet het nummr nie meer.
     
  17. Isaaru

    Isaaru Guest

    Van Tamiya..? de hardste v/d soft-serie is #400
     
  18. Danielson

    Danielson Guest

    Ik heb net samen met een vriend wat TT-01 spul besteld voor onze twee auto's :) We hebben allebei een Team Corally Pro-Series Modified 12x2 Speed motor besteld :D En voor de rest van allerlei hop-up parts, waaronder:

    - TT01 Aluminium Propeller Shaft
    - TT01 Turnbuckle Tie-Rod Set
    - TT01 High Speed Spur Gear Set (55T & 58T)
    - 24/25T motortandwiel
    - TT01 Aluminium Motor Heat Sink
    - Toe-In Rear Uprights
    - TT01 Metal Motor Mount Set
    - En nog van die wielafstandrubbers



    Kijken hoe hij straks loopt... 8)
     
  19. neoblader

    neoblader Guest

    kan een tt-01 chassis wel een 12X2 motor aan of ga je dan allerlei dingen verbuigen enzo

    ik heb trouwens ook wat spullen besteld voor mijn tt-01(die ook in die bestelling zit)
    een allu aandrijfas
    bevel gear set
    ball bearings
    en een blauwe bumper
     
  20. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Met te zwaar vertanden bedoel ik niet een te zware overbrenging. Ten eerste gaat ie daar helemaal niet sneller van omdat het motortje de toeren dan niet kan halen, en het stroomverbruik loopt ook behoorlijk op. Motor en regelaar worden dan vaak behoorlijk warm. Verder moet je je motor ook niet te ver vertimen want dan loopt het stroomverbruik ook eorm op!

    Of jouw overbrenging te zwaar is weet ik niet want ik heb geen tt-01, het kan per tt-01 ook wat verschillen (hoe soepel loopt alles etc). Als je motor en accu niet te warm worden dan zit je waarschijnlijk goed . Het is wel zo als je er een andere motor in zet dan moet je wat lichter vertanden omdat de trekkracht van motoren met weinig wikkelingen minder is.
     

Deel Deze Pagina