Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

HansGSI zei:
:lol:

gezien je avatar heb je genoeg auto's om het uit teproberen.

nix is mooier dan dwars door de bocht tegaan en tegen testuren!

aka rally-style !

dat was mijn plan jongeman, maar dat het met 4wd lukt wist ik, enkel, is't het nu fwd of rwd dat ook kan ?
 
erikderaaf zei:
ik heb dat truukje al eens meer met standaard tamiya oliegevulde dempers gedaan.

je neemt de originele demper zuiger eruit (dit is vaak een vast rond dingetje, met 2 sleufjes aan de zijkant)

je hebt dan nodig:
2x tamiya 50598
afb15948.jpg


2x tamiya 50601
afb15949.jpg


dan nog wat 2mm? c clipjes om de gaatjes

dan gewoon je nieuwe demper zuiger, met verschillende mogelijkheden gaatjes monteren en klaar!

werkt bij tamiya dempers, misschien ook wel bij (c)onra(a)d dempers

Kun je 28t gebruiken??? huh dat is nieuw voor mij! naar mijn weten is 25 tands het maximum...
waar haal je die info vandaan?

Ben mooi aan het klooien geweest :) Het past! Heb alleen nog maar onderdelen voor 2 schokbrekers, nog even verder zoeken op zolder :) En volgende week even nieuwe olie halen :)

Ik ga volgende week een avondje naar PKracing in dordrecht, hebben hun veel onderdelen voor de TT-01? :)
 
Ik weet niet wat ik zal nemen, een 17T of een 15T motor.
Is het stroom verbruik erg groot, ik rijd namelijk gewoon met 1500 mAh accu's, dus wil ik nog wel een 10-15 min. rijden.
 
hey :lol: :lol:
ik heb net van stukjes buis ff stukjes gezaagt
en om me banden gedaan.
dat driften is echt gaaf!!
ik rij zonder kap, en als de motor te warm word stop ik even.. dus hij kan nooit te warm worden.
omndat dah pvc buisje om mijn band zit raakt me chassis ook nie de grond!! :teacher:
ik ga het morgen ff op asfalt proberen, ik heb net in de huiskamer getest :lol: :lol:


groetjes steef
 
effe over dat driften, de meeste filmpjes die je kan vinden op het net van rc driften zijn electro auto's. je hebt bv yokomo die maakt speciale driftauto's de zgn driftpackages, daar zitten banden op met plastic ringen waarmee je makkelijk kan driften. je kan dit natuurlijk ook zelf maken door gewoon pvc ringen om je banden heen te doen wat betreft het warm worden van je motor zal het wel mee vallen je moet nl een beetje met het gas spelen om een mooie drift te maken. ik zou adviseren om op een mooie vlakke parkeerplaats een circuit te bouwen met pilonnetjes en te oefenen. ik heb het geprobeerd met alleen achter maar dat werkt niet je moet alle vier de wielen doen. om alleen op je velgen te rijden zou ik niet doen heb ik ook een keer geprobeerd en is idd te laag voor je bodem. het is overigens niet te vergelijken met het echte driften omdat hierbij gebruik wordt gemaakt van de kracht vd motor en het gebruik vd handrem.(1:1)

succes sander
 
Isaaru zei:
Ik weet niet wat ik zal nemen, een 17T of een 15T motor.
Is het stroom verbruik erg groot, ik rijd namelijk gewoon met 1500 mAh accu's, dus wil ik nog wel een 10-15 min. rijden.
Met de meegeleverde 1700 mAh NiCd en een sport-tuned (23T) motor haal ik de 10 minuten krapjes, als ik een rustige rijstijl aanhoud, persoonlijk zou ik voor een goede 19T gaan icm met een 1500 mAh accu.

Wat betreft het driften, dat gaat nu wel erg offtopic...
 
Dat er op een 1:1 auto de handrem gebruikt word maakt op zich niet zo veel uit, de meeste regelaars zijn gewoon zo in te stellen dat je auto gelijk remt.
Het grootste verschil met 1:1 is denkik wel dat er daar voorwielaangedreven auto's worden gebruikt.
Maar ik moet toegeven 4x4 aangedreven rc auto's doen het toch het beste.
Ikzelf heb ooit met een TT-01 op de velgen gereden (banden waren er toevallig afgevlogen na slechte lijm :wink: , toen gelijk maar door gereden)
 
Banjer zei:
Isaaru zei:
Ik weet niet wat ik zal nemen, een 17T of een 15T motor.
Is het stroom verbruik erg groot, ik rijd namelijk gewoon met 1500 mAh accu's, dus wil ik nog wel een 10-15 min. rijden.
Met de meegeleverde 1700 mAh NiCd en een sport-tuned (23T) motor haal ik de 10 minuten krapjes, als ik een rustige rijstijl aanhoud, persoonlijk zou ik voor een goede 19T gaan icm met een 1500 mAh accu.

Wat betreft het driften, dat gaat nu wel erg offtopic...

Gezien jouw getallen Banjer zou je het dus met 19T en 1500mah nog lang geen 10 minuten halen. De rijtijd hangt heel erg af van je rijstijl en de conditie van je auto (loopt alles soepel etc.). Toch zou ik net als Banjer aangeeft ook niet lager gaan zitten dan een 19T motor en niet te zwaar vertanden!!
 
The_beyonder zei:
Banjer zei:
Isaaru zei:
Ik weet niet wat ik zal nemen, een 17T of een 15T motor.
Is het stroom verbruik erg groot, ik rijd namelijk gewoon met 1500 mAh accu's, dus wil ik nog wel een 10-15 min. rijden.
Met de meegeleverde 1700 mAh NiCd en een sport-tuned (23T) motor haal ik de 10 minuten krapjes, als ik een rustige rijstijl aanhoud, persoonlijk zou ik voor een goede 19T gaan icm met een 1500 mAh accu.

Wat betreft het driften, dat gaat nu wel erg offtopic...

Gezien jouw getallen Banjer zou je het dus met 19T en 1500mah nog lang geen 10 minuten halen. De rijtijd hangt heel erg af van je rijstijl en de conditie van je auto (loopt alles soepel etc.). Toch zou ik net als Banjer aangeeft ook niet lager gaan zitten dan een 19T motor en niet te zwaar vertanden!!

En wat als ik 2000+ mAh accu's koop, kan ik dan wel met een 15T motor rijden?
 
Isaaru zei:
En wat als ik 2000+ mAh accu's koop, kan ik dan wel met een 15T motor rijden?

Ik vraag me af of je dan een rijtijd van 10-15 minuten haalt, maar nogmaals het hangt ook af van je rijstijl en de conditie van de auto. Je kan je er ook niet te druk om maken als je geen wedstrijden rijd en zorgen voor voldoende accu's, moet je alleen wat vaker wisselen.
Je kan bij benadering : 2000/1500 =1,33 dus 33% langer rijden met de 2000 accu tov de 1500.
 
the beyonder zei:
Ik vraag me af of je dan een rijtijd van 10-15 minuten haalt, maar nogmaals het hangt ook af van je rijstijl en de conditie van de auto. Je kan je er ook niet te druk om maken als je geen wedstrijden rijd en zorgen voor voldoende accu's, moet je alleen wat vaker wisselen.
Je kan bij benadering : 2000/1500 =1,33 dus 33% langer rijden met de 2000 accu tov de 1500.

Een vriend van mij heeft nu een 17T motor, en hij haalt de 10 minuten wel. Ook hij gebruikt 1500 mAh accu's.
Wat bestreft de rijstijl, gewoon leuk optrekken, en een beetje slippen, niet echt constant rijden.
Conditie is niet echt denderend, ik ben ook maar net begonnen :wink: .
En wat bedoel je met 'te zwaar vertanden', ik heb hem nu op 25/55 staan.
 
Danielson zei:
Ik ben nog steeds aan het klooien met men carson schokbrekertjes, die staan nog veel te strak volgens mij :( Ik wil nu nieuwe olie gaan kopen...? Maar welke moet ik hebben....? Vrij zachte iig... Maar wat is aan te raden voor die blauwe carson schokbrekertjes?
soft, die gele weet het nummr nie meer.
 
Ik heb net samen met een vriend wat TT-01 spul besteld voor onze twee auto's :) We hebben allebei een Team Corally Pro-Series Modified 12x2 Speed motor besteld :D En voor de rest van allerlei hop-up parts, waaronder:

- TT01 Aluminium Propeller Shaft
- TT01 Turnbuckle Tie-Rod Set
- TT01 High Speed Spur Gear Set (55T & 58T)
- 24/25T motortandwiel
- TT01 Aluminium Motor Heat Sink
- Toe-In Rear Uprights
- TT01 Metal Motor Mount Set
- En nog van die wielafstandrubbers



Kijken hoe hij straks loopt... 8)
 
kan een tt-01 chassis wel een 12X2 motor aan of ga je dan allerlei dingen verbuigen enzo

ik heb trouwens ook wat spullen besteld voor mijn tt-01(die ook in die bestelling zit)
een allu aandrijfas
bevel gear set
ball bearings
en een blauwe bumper
 
Isaaru zei:
the beyonder zei:
Ik vraag me af of je dan een rijtijd van 10-15 minuten haalt, maar nogmaals het hangt ook af van je rijstijl en de conditie van de auto. Je kan je er ook niet te druk om maken als je geen wedstrijden rijd en zorgen voor voldoende accu's, moet je alleen wat vaker wisselen.
Je kan bij benadering : 2000/1500 =1,33 dus 33% langer rijden met de 2000 accu tov de 1500.

Een vriend van mij heeft nu een 17T motor, en hij haalt de 10 minuten wel. Ook hij gebruikt 1500 mAh accu's.
Wat bestreft de rijstijl, gewoon leuk optrekken, en een beetje slippen, niet echt constant rijden.
Conditie is niet echt denderend, ik ben ook maar net begonnen :wink: .
En wat bedoel je met 'te zwaar vertanden', ik heb hem nu op 25/55 staan.

Met te zwaar vertanden bedoel ik niet een te zware overbrenging. Ten eerste gaat ie daar helemaal niet sneller van omdat het motortje de toeren dan niet kan halen, en het stroomverbruik loopt ook behoorlijk op. Motor en regelaar worden dan vaak behoorlijk warm. Verder moet je je motor ook niet te ver vertimen want dan loopt het stroomverbruik ook eorm op!

Of jouw overbrenging te zwaar is weet ik niet want ik heb geen tt-01, het kan per tt-01 ook wat verschillen (hoe soepel loopt alles etc). Als je motor en accu niet te warm worden dan zit je waarschijnlijk goed . Het is wel zo als je er een andere motor in zet dan moet je wat lichter vertanden omdat de trekkracht van motoren met weinig wikkelingen minder is.
 
Back
Top