Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

verslag gaat niet door :agrue: helaas
de wedstrijd was in het "water" gevallen.. het was te wisse;vallig voor een wedstrijd..
er werd ook erg democratisch gestemd "ahum"
maar mijn TT-01 is soort van kilometer telling gedaan, hij rijd +- 50 kmph!! lekker voor een TT-01 he>? :wink:

Hello ppls,

Ik heb een nieuwe lamborghini gallardo kap van HPI (190mm). En nu moet ik zorgen dat die kap mooi op mn TT-01 komt te zitten.
Mijn body-mounts zitten nu op de plaats van de rode stippen. Maar als ik daar de body-gaten in mn kap maak steken de mounts door mijn voorruit, en dat is niet zo mooi :?.
Om de gaten op een mooie plek te kunnen maken moeten mijn body-mounts op de groene stippen komen te staan..
Is dit mogelijk? Ik kan de body-mounts niet omdraaien zodat deze aan de kant van de veren komen te staan.. Weet iemand een manier om dit op te lossen?
En is het misschien mogelijk om de body-mounts op de plek van de blauwe stippen te plaatsen?

tt.gif

Thnx alvast!

Gtrz,
GQ

ik ken 't probleem, ik heb een orginele Tamiya 1:8 mini cooper kap op mijn TT-01 wetene tekrijgen, de bodypost kwamen ook ter hoogte van het achterraam, maar met een aanpassing heb ik het kunnen maken zoals het hoort, op de orginele uitsparingen van de mini cooper kap.

op de blauwe stippen:

pak 4 lange bodypost, zaag de haakse bevesteging er af, boor vanuit de gezaagde kant, met boortje 2 of 3mm ens tuk van 20mm ofzo door de bodyposts, tap M2.5 schroefdraad er in, en monteer de bodyposts met lange M2.5 boutjes en moertjes van uit de onderkant van de B-parts/chassis vast.

Dat is wel een goed idee ja! Ik ga is even kijken of mij dat ook lukt :)
Thnx!

Hallo
Ik heb hier een motortantwielen met 24tant.
Die wil ik in mijn tt-01 zetten.
Past dat ? En rijd ie hierdoor harder ?

24 tands incombinatie met spur 58 kan.

hebbu jullie dat ook, dat de spur vaak 2 v/d. 4 nokken afbreken?

227427_BB_00_FB.EPS.jpg

Oke en wat en de standaart spur van een tt-01 ?
Want alles is nog standaart , behalde alu motor houder , kogellagers , Betere regelaar

modelbouwer zei:
Oke en wat en de standaart spur van een tt-01 ?
Want alles is nog standaart , behalde alu motor houder , kogellagers , Betere regelaar

Ik dacht 61, maar ik kan het mis hebben. Kan je het niet aflezen of anders even tellen....

kijk anders ff in het begin van deze topic? is dat mss niet slim>?

Weet iemand of ik een Team Orion 19T motor kan plaatsen op een standaard TT-01 Regelaar?

De standard regelaar kan tot 23 turns aan.
Dus een tamiya 540 sport tuned moter kan er wel op :wink:

Heey
Hoeveel sneller is de tt-01 met een sport tuned.
Ik heb zelf wel 3600sanyo accus , xcellereat door corally
Hoe hard zal hij ongeveer gaan.

als je nu nog met een standaard johnson motor rijdt dan zal het een stuk sneller gaan, het feit dat je weer weten hoeveel hij sneller gaat hangt af vaan veel factoren o.a. hoe snel hij nu gaat, vertanding, kogellagers of niet enz.

Ik rijd nu thans met een Dr. Speed 2x21 Turns motor.

Wat kan ik dan als ander regelaar zetten (niet te duur) en moet ik dan nog dingen aanpassen buiten de regelaar? Heeft toevallig niemand zo iets liggen dat hij verkoopt?

Moet geen top materiaal zijn, ben parking rijder :-)

19 turns kan wel op een standaard regelaar!

maar, je moet dan alleen niet teveel gasse en remme, b.v. op een technisch-circuit. (thermisch elektronisch beveiligd, regelaar stopt er iederekeer mee om de zoveel min., & moet dan ff gereset // aan/uit gezet worden, dan werkt hij weer, spreek uit ervaring)
snelheid moet er dus in blijven zegmaar!, zoals op een oval, koeling moet de regelaar dus hebben!

@modelbouwer:

spur - pinion

61 - 19
58 - 20 t/m. 24
55 - 25

raadpleeg het schema'tje van de standaard Tamiya motermontage plaat die de A-B-C-D-bevesteging weer geeft!!!!!

er zijn op deze site ook mensen die rijden met een 28 pinion, schijn vet snel tezijn, motoren moet het kunnen trekken, maar eerst zien dan geloven... :lol:

HansGSI zei:
19 turns kan wel op een standaard regelaar!

....

snelheid moet er dus in blijven zegmaar!, zoals op een oval

Als een auto eenmaal op snelheid is, trekt ie niet meer zo veel Amperes. Het kritische is inderdaad het optrekken, dan worden er WEL veel amperes getrokken. Als je ermee op een circuit wilt rijden, ontkom je er niet aan dat je moet 'afremmen' en acceleren, op een parkeerplaats heb je dat zelf in de hand en op een oval heeft de regelaar het dan maar even zwaar (als je blijft rijden tenminste :wink:)

Hallo
Ik heb nu hpi rs4 mt banden onder me gravelhount gedaan
Ziet er zeer stoer uit, En rijd goed.
Ik heb er nu een 540rs motor in en een Sanyo 3600 mah accus
Ik wil er een sport tuned motor in zetten voor meer power.

Hoelang zou ik kunnen rijden dan ?
Vertantding is nog standaart.

modelbouwer zei:
Heey
Hoeveel sneller is de tt-01 met een sport tuned.
Ik heb zelf wel 3600sanyo accus , xcellereat door corally
Hoe hard zal hij ongeveer gaan.
---------------------------------------------------------------------------------
modelbouwer zei:
Hallo
Ik heb nu hpi rs4 mt banden onder me gravelhount gedaan
Ziet er zeer stoer uit, En rijd goed.
Ik heb er nu een 540rs motor in en een Sanyo 3600 mah accus
Ik wil er een sport tuned motor in zetten voor meer power.

Hoelang zou ik kunnen rijden dan ?
Vertantding is nog standaart.

ik denk dat je in je profiel, je onderschrift kan ver anderen.
b.v. "hoe lang & snel kan ik?" ofsow :lol:

heb je geen batterij ladere meer?, ik zou zegge, gebruik de wagens waarvoor ze zijn, rijden!, en zie dan maar hoe lang en of hoe hard het gaat, want dat is toch allemaal afhankelijk van 3001-situaties zoals hoe laden, prestaties van accu, kogelagers, motor & regelaar enz. enz. enz.

Back