Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

TT-01 is absoluut niet goedkoper dan een standaard TB-03
TT-01 + Lagers + Olie dempers + aangepaste aandrijving is duurder dan een TB-03.
TT-01E bouwdoos 159,- <> TB-03 199,- inclusief lagers olie dempers e.d.

Vind ik geen goede reden om voor de TT-01 te gaan.

Andre

Maar wat is er nu mis mee dat mensen een TT01 kopen? Ik heb ook al de nodige ervaring en toch blijf ik de TT01 leuk vinden en mee rijden. Om heel eerlijk te zijn vind ik de TT01 leuker dan de TA05 die ik heb gehad en ook leuker dan de F104W die ik nu heb. Nadeel is alleen dat de TT01 klasse bij ons op de club een echte beginners klasse is. dus voor mij weinig uitdaging. En die uitdaging vind ik wel in de Formule 1 klasse. Ik ben dan wel weer heel blij dat de club een 5 uurs race gaat houden met alleen Tt01's. Kan ik hem toch weer van stal halen en op het circuit gooien :)

Een TT01 blijft goedkoper ook met deze onderdelen. 135 voor een auto, 25 voor olie dempers, 25 voor lagers en 15 voor een alu as. Dan zit je op 200 euro. Een TB03 is toch wel een stukje duurder. Ook kan een beginner dit in stapjes doen. dus hoeft iemand niet meteen het volle bedrag op tafel te gooien. En wat Marten ook al zei, onderdelen die je kapot rijdt zijn ook goedkoper. En leverbaar. Want bestellen is leuk, maar 2 weken wachten op een onderdeeltje en ondertussen niet kunnen rijden is ook niet leuk.
En dan heb ik het nog niet over de regelaar die standaard bij de TT01 inzit. En niet bij de TB03/TA05/06. Het is wel geen beste, maar de beginner is er mee geholpen en hoeft niet nog eens extra uit te geven aan een regelaar. En die prijs komt dus ook nog eens bij een tb03 op.

Helemaal niets mis mee.

Heb er zelf ook 1.
En daar is op de club ook mee gereden.
Evenals in de DTC wedstrijden door verschillende mensen.

En ik zou ook meerijden als het TT-01 reglement voor de 5 uurs race op een aantal kleine punten zou worden aangepast.
Door het huidige reglement mag ik met mijn standaard Carson regelaar niet meedoen en zou ik verplicht worden een UBEC module aan te schaffen om mijn ontvanger en servo's niet op te blazen.
En mijn nieuwe Tamiya TT-01 kap voldoet helaas ook niet aan die regels :(

Andre

In D vanaf 129,- euro ( 145,- incl verzending )
+ Waterdichte Regelaar van 33,- euro

Dus duurder is het in elk geval niet.

Andre

maatje van me heb een gloed nieuwe staan nog geen meter gereden met diverse alu delen alle maal nieuw met mercders 190D kap

geloof 110 euro

hij zit hier ook op het forum silverpijl heet die

Helemaal niets mis mee.

Door het huidige reglement mag ik met mijn standaard Carson regelaar niet meedoen en zou ik verplicht worden een UBEC module aan te schaffen om mijn ontvanger en servo's niet op te blazen.

Andre

Zou je die eens uitwillen leggen? Ik rij zonder ubec maar bij mij leven zowel servo als de ontvanger nog steeds. Ik rij trouwens met een oude regelaar de teu 101.

ik had het over nederlandse prijzen. Als ik voor de TT01 en die onderdelen in duitsland of waardan ook kijk kom ik ook vast wel lager uit.:)

Dat wist ik niet, dat is zeker iets om rekening mee te houden.
Ik zie trouwens op de site van tamiya usa dat er nu alweer een nieuwe regelaar is. De teu105bk. Die wordt nu meegeleverd met de nieuwe toyota 86. Eens even kijken of ik kan vinden wat die voor specifikaties heeft.

Edit : gevonden

Tamiya America Item #45055 | ESC TEU-105BK

Specs & Features
Compact forward/reverse ESC for electric R/C cars. Reverse function can be disabled.
Features heat and over current protection functions with LED indicator.
Compatible with LF batteries and includes a battery cutoff function to prevent over discharging.
Equipped with aluminum heat-sink.
BEC system included.
Compatible with receivers from Tamiya and other manufacturers.
Max. continuous current (FET spec): 60A
Input voltage: 6.6-7.2V
Compatible motor: Sport-Tuned Motor, motors over 25 turns
Receiver output: 6V/1A (BEC)
Dimensions: 39.4x36.5x15mm (not including protrusions)
Weight: 44.5g

Weet je het héél zeker? ;)

staat er toch?
Cut off voor lf (life) accu's. Die hebben een lagere cut off dan lipo's.
Dus als je deze cut off gebruikt voor je lipo accu help je hem zeker omzeep. tamiya wil om veiligheidsredenen niet aan de lipo's. Terwijl de hele wereld die dingen gebruikt vind tamiya die dingen te gevaarlijk voor ons.
Ze promoten dus alleen de veiliger life accu's.

En helaas zul je niet de eerste zijn die daar intrapt. Je hebt met deze regelaar dus nog steeds een externe LiPo beschermer nodig.

Overigens ben ik het best met Andre eens, maar bedenk ook dat het grootste gedeelte van de forumbezoekers geen ervaren rijders zijn, die hun standaardauto alleen willen pimpen en niet wedstrijdklaar willen maken. Haak ik ook meteen in op jouw wederwoord: waarom alleen Tamiya, terwijl er zo veel andere merken zijn met een prima beginnerschassis? Nu, daar kwam ik afgelopen zondag achter op de baan. Chantal rijdt de shockmount kapot en ik kon zo de spullen aan de baan kopen om door te gaan. Op het moment dat er diverse merken worden gebruikt, is deze service snel over. Een beginner kan dus op dezelfde dag door blijven rijden, zonder een week op zijn onderdelen te hoeven wachten.
Zelfde geldt voor de 5 uursrace, alles wat defect kan gaan ligt tijdens de wedstrijd op voorraad.

ken iemand mij een website geven voor een RTR tt-01 zonder dat ik meer hoef te betalen?
of een 2e handsje onder de 100?
is dat mogelijk?

Groetjes! Himotopro

@nielsleeuw:Hier staat een leuk 2e handsje voor 80

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

;)

Laatst bewerkt door een moderator:
oke maar die is van mijn broer en als je remt dan hoor je een kggggggrrr heel raar en hij stuurt niet erg scherp
weet iemand nog een andere haha
alvast bedankt!

groeten
Himotopro

Dat is het probleem van 2de hands en goedkoop. Tandwielen vervangen (pinion liefst van staal) en een paar goede banden erop, probleem over! Ik denk niet dat we je verder kunnen en willen helpen, proef hier toch een stukje ondoordringbare eigenwijsheid!

@ Nielsleeuw en HimotoPro
in het te koop forum schrijf je:
Bijdeze verkoop ik mijn tamiya tt01 hotrod rijd lekker soepel
Kick! loopt super soepel is er niemand die deze wilt kopen

en in het TT-01 topic zeg je broer dit over dezelfde auto???
oke maar die is van mijn broer en als je remt dan hoor je een kggggggrrr heel raar en hij stuurt niet erg scherp
weet iemand nog een andere haha

Lijkt me niet erg netjes van jullie????
Als er een probleem is met de wagen, zet dat dan bij in het verkooptopic.
Wil jij graag een auto kopen waarvan men zegt dat deze "soepel loopt" en wanneer je hem aankrijgt en je rijd ermee dat hij KRAAKT en niet scherp stuurt????

Dit zijn kleine problemen die gemakkelijk op te lossen zijn zoals Marten zegt.
Zorg dan op zijn minst dat de wagen "SOEPEL" rijd zonder kraken ed.

en een TT-01R kopen zonder meer te betalen die wil ik ook wel kopen??? Zoals ik al eerder heb vermeld in dit topic.
RC is een hobby waarmee je bezig moet zijn en die geld kost! Het is niet de bedoeling om andere mensen iets te verkopen wat niet goed werk :-( (heb dit in het verleden helaas ook moeten meemaken en dat is niet leuk!)

Ik weet het mijne toch weeral :-(.........

Laatst bewerkt:
Back