Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Lol met mijn 15de was ik al complete motorblokken aan het reviseren;)
Toen had je geen google oid en moest je alles uit de boeken halen of gaandeweg zelf leren.
De jeugd heeft het tegenwoordig met het zoeken naar dingen een stuk makkelijker gekregen.

mvg Roy

ik ook, zeker weten met minibikes en pitbikes maar sinds kort met de rc kant.
Ik wil 50 rijden met me auto welke motor heb ik dan nodig op een standaard regelaartje?

@ Nielsleeuw
Kun jij niet beter een andere hobby gaan zoeken en daar mensen in de maling nemen ?
Het topic is behoorlijk vervuild geraakt dankzij jou !

Sorry hopup maar ik krijg steeds antwoorden van 'zoek zelf' daar word ik ook niet wijzer van.
Ik wil gewoon een motortje die de 50haalt voor op een standaard regelaar.
Gr.

@Niels......Als je de link die Speedy gaf had aangeklikt dan had je gezien wie en waar het te koop is en of hoe te doen.
Je mag ook wel enigzins iets zelf doen om wat op te zoeken ipv verwachten dat iedereen het voor je voor kauwt.
Er word altijd gezegt dat de "jeugd" alles sneller en beter kan dan ons "oude" rotten maar nu blijkt maar weer dat dit niet zo is.
Nu ontopic....Er is genoeg loos gelult.

mvg Roy

Pak een bromscooter,bind daarachter met een touwtje van ± 3,5 mtr het desgewenste autootje...Ga zitten op de scooter,start deze en geef gas..........gegarandeerd dat je RCautootje de 50km/u haalt aangezien het gros van de bromscooters tegenwoordig harder dan 50km/u gaan.
Kan zijn dat dit een eenmalige aktie is want ik verwacht dat je RCautootje niet bestand is tegen de vele hobbels in de weg. :P

@Nielsleeuw: mijn laatste poging.
Je vraagt idd gewoon iets zeer normaal en wij geven u de beste adviesen die we kunnen geven. maar als je de vraag blijft stellen terwijl het antwoord al lang gegeven is dan zal je niet veel reactie meer krijgen. Ook als je nog niet weet wat je precies wil is het moeilijk om antwoorden te geven. zoals ik al zei, jij draait met de wind. Zoek eerst eens uit wat je echt wil.

RC is een DOE hobby waarbij je zelf het meeste moet doen en waar je info kan vragen bij je collega's. Als je info krijgt, doe er dan ook iets mee. Geraak je er nog niet uit dan is er nog steeds GOOGLE die wel alles weet, gebruik dit.

antwoord op uw vraag:
50Km/u rijden met een standaart regelaar? (Waarom zo snel???)
Ik denk niet dat de TT-01 daar voor gemaakt is en dat het zelfs onmogelijk is om met een standaart regelaar deze snelheid te halen. Dan zal je een regelaar moeten kopen die een zwaardere motor aankan.
je kan niet voor een prikkie 50Km/u rijden.
Denk eraan! Hoe sneller je rijdt hoe sneller (en harder) je crashed hoe meer stukken. (weeral geld)
Dan kan je weer vragen gaan stellen op het forum hoe je het moet repareren en waar de stukken gehaald kunnen worden.
Denk wel niet dat je daar veel respons op gaat krijgen.

Tip: Lees de handleiding, surf op het net en vooral veel forums lezen, alleen lezen he :-)

succes.

ik ook, zeker weten met minibikes en pitbikes maar sinds kort met de rc kant.
Ik wil 50 rijden met me auto welke motor heb ik dan nodig op een standaard regelaartje?

Spendeer 100 euro aan een brushless setje en je zal de 50 halen.
Neem minstens een 10turns.Met je originele regelaar zal je dat niet lukken zoals al eerder gezegd is,en als je dan toch geld zou uitgeven om een zwaardere te kopen kan je beter ineens deftig materiaal kopen.
Als je eenmaal brushless gereden hebt wil je niets anders meer.
Ik begrijp wel dat je redelijk jong bent en waarscheinlijk niet genoeg zakgeld krijgt om zomaar even 100 euro op tafel te leggen maar zo is het nu eenmaal.
Ik vind deze hobby persoonlijk nog altijd iets te duur voor mensen die nog naar school gaan.Het is elke week wel iets wat je ziet,wilt of gewoon nodig hebt als je brokken rijdt.Als ik jou was zocht ik volgend jaar een weekend- of vakantiejob want anders gaat de lol er snel af als je telkens moet sparen.

hartstikke bedankt alemaal ik heb de carson cupmachine motortje besteld.
Hij gaat wel eens waar geen 50 maar wel snel en je kan er na horen van mensen wedstrijden me rijden.
gr
@speedy bedankt voor de hele uitleg
@anthem ja ik kan binne kort aan de gang in een bakkerij.

goede keuze, alleen opletten dat je deze niet te zwaar vertand, is nogal gevoelig aan hoge temperatuur. :-) gewoon de standaart verhouding aanhouden en dan kan je lang plezier hebben.
succes.

Valt wel mee;)
Wij rijden met deze configuratie de DTC wedstrijden en slopen hier geen motoren mee.
Tenminste ik heb het nog niet gezien of gehoord.

mvg Roy

Motor gister binnen gekregen het is de Carson toxic geworden ik geloof (23x2).
Hij gaat lekker snel en na horen van de modelbouw zaak in oosteblokker mag ik er wedstrijden me rijden in wervershoof (dars).
Hier een foto van me nieuwe aanwinst niet op de draden letten ik wilde snel rijden dus dat maak ik vandaag goed.

Uploaded with ImageShack.us

hallo , ik ben nieuw in de drift hobby en ik heb een tamiya tt01 chassis gekocht .
nu ben ik mij een beetje aan het inlezen en ik wil er een brushless moter en regelaar voor aanschaffen en wat hop-ups ( kogel lagers , alu shaft enz )
ik heb diverse amerikaanse site`s bekeken voor body`s en velgen , maar het enige wat ik niet helemaal begrijp is de offset van de wieltjes ?
wat is standaard en wanneer ga je offset toepassen ?
iemand die mij even weg wijs ka maken ?

alvast bedankt .
mvg eric

standaart zal de offset waarschijnlijk 0 zijn.
offset pas je eigenlijk alleen toe om de wielen beter uit te laten komen bij de kap.
Je kunt ipv wielen met offset ook dikkere of smallere wielmeenemers plaatsen.

Back