Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Goede borstelregelaar

Wat is een goede regelaar icm Carson Cupmachine en Savox coreless servo?

Ben begonnen met een LRP V3.1, maar die kon de Savox servo niet van voldoende stroom voorzien. Regelaar begon ook kuren te vertonen zoals een fractie van een seconde wegvallen na een tik van mederijders of boarding, werd minder naarmate de boel warmer werd.

Afgelopen weekend met een HPI SC-15 icm de bijbehorende 15T Firebolt motor gereden. Regelaar initialiseert zeer snel en detecteerd gas/stuurbereik automatisch. Op zich een fijne regelaar ware het niet dat achteruit niet uit te schakelen is, remvermogen te weinig is en de behuizing in 2-een ligt na een fikse klapper met het Mylaps boardingbord op de MACH indoorbaan :cool:

TT-01 heeft gewonnen van het MyLaps bord, bord ging echt wel om.

Heb nog wel een TEU101BK regelaar liggen, maar is deze zwaar genoeg om Cupmachine en Savox SC-1258TG aan te sturen:?:

De huidige BMS servo (631MG) laat me toch een beetje achter de wagen aansturen, Savox geeft vast directer stuurgedrag.

Alle tips zijn welkom.

Doel is om komend weekend de A-finale te halen :grin:

Is niet echt ruimte voor in de krappe badkuip.
Bovendien zit de ontvanger vol als ik de TEU101BK ga gebruiken.

Net even getest met de TEU101BK regelaar, SAVOX wordt goed aangestuurd.
Deze combi eerst maar even proberen.

Overigens zijn de andere 2 regelaars die ik heb niet meer bruikbaar, gaat geen externe voeding iets aan veranderen :cool:

Tips voor een goede borstelregelaar blijven welkom.

Overigens zijn de andere 2 regelaars die ik heb niet meer bruikbaar, gaat geen externe voeding iets aan veranderen :cool:

suc6

Ik heb met een Sanwa besturing en een low profile Futaba servo gereden met de TEU101BK regelaar.
Werkt perfect.
Zou voor de zomer wel een kleine fan boven de regelaar monteren, anders gaat hij in thermal beveiliging.
Ook met de cupmachine.

mvg Roy

TT-01 is alleen voor op de binnenbaan. Had de TEU101BK in de M-03M laten zitten om het karretje rijdbaar te houden. Ondertussen al zover leeggeroofd dat die regelaar er ook wel uit kon :grin:

Tamiya regelaar kan de Savox servo goed aan, dus even testen hoe de regelaar zich houdt icm CupMachine en runs > 15 minuten.

Zaterdag weer even wat rondjes met de tt01 maken op de binnenbaan. Kijken of ie het nog doet voor de wedstrijd van zondag ;-)

3e finale had je je auto beter voor elkaar.
wat was er nu mis
Ik had deze vraag even gemist. De 1e en 2e finale reed ik met mijn "nieuwe" chassis, de M-05. Die kreeg ik niet lekker getuned. Laatste finale heb ik mijn oude M-03 gepakt, en die ging wel wat beter inderdaad. Ondertussen heb ik mijn M-05 wel weer aardig voor elkaar. Vanavond maar weer even kijken hoe het met de rondetijden zit.

Ja met de TEU101BK wordt de Savox sowieso aangestuurd omdat de TEU101BK/104BK geen BEC heeft. :-) Het accuvoltage komt rechtstreeks op de ontvanger en dus servo te staan. Een klein becje (a la hobbyking) past er wel bij toch? Dun plaatje, stekkertje uit TEU als invoer en daarna je ontvanger in (TEU eruit, stekkertje BEC erin) voor de levensduur van je elektronica ook wel fijn. Die 8v uit je lipo kan servo's ook laten trillen.

Qua borstelregelaar. In mijn ene heb ik een Tekin RS (voor 35 2e hands overgenomen, werkt als een trein) en in de andere een MMP (bij gebrek aan kleiner).

Ik heb trouwens ook een expert build TT01R gekocht. Die moet zijn vuurdoop nog krijgen maar het achterdiff draait ook zo stroef, net als wat jij in diverse posts aangaf.

Thanx voor de info.

Vind het karretje het lekkerst rijden met 2 soepele diffs. Heb ze beide van vaseline meuk ontdaan met remmenreiniger. Daarna een klein drupje olie om de tandwielen soepel te laten lopen.

Mijne begint wat sleets te raken, oa speling op het spurgear en daar 2 van aan gort gedraaid afgelopen weekend tijdens wedstrijden op de MACH indoorbaan. Hulde aan 1 van de mederijders voor het op voorraad hebben van zakje G met verse spur :thumbsup:

Gebeurde tijdens de 1e kwalificatie en in de middagpauze tijdens vrij rijden, alle drie de finales wel uitgereden met een kleine modificatie: kapotte spur gefixeerd met een glijlager ipv de standaard ring. Ging goed en kreeg zelfs klachten dat die van mij zo hard loopt op het rechte eind :D

Lagers uitwassen en af en toe een verse Cupmachine inbouwen doet wonderen voor je eindsnelheid.

Affijn tijd om reserveonderdelen op voorraad te nemen.
Losse onderdelen zijn duurder dan een chassis-set (€60), maar als ik een complete set koop (€119) heb ik ook meteen de 105 regelaar en een nieuwe body erbij..

Haertle Shop | TAMIYA 58529 RC Toyota 86 TT-01E RC Auto Bausatz 1:10 | RC Autos

Haertle Shop | TAMIYA TT-01 CHASSIS Baukasten ohne Drehzahlsteller und Karosserie | RC Autos

Laatst bewerkt:
@ rc bastard
Let op !!
Onderste link is een tt01 chassis en volgens mij heb jij een type D.
dit betekent voor jou dat bepaalde onderdelen niet uitwisselbaar zijn.
BV: dempersteunen, motormount, spurgear kapje, diff afdekkapjes.
Behalve de dempersteunen geen dingen die vaak stuk gaan , maar toch beter kijken voor een type E chassis.

De kuip van de TT01,E,D of R zijn allemaal het zelfde, dus dit zal niet uit maken.
De andere onderdelen zo als idd de demper steunen en bumper houders zijnanders bij bv de R-E.
Dit ivm droop afstelling.
Indien de kuip kapot is dan alleen artikel 51001 bestellen.

mvg Roy

Voor wat ik begreep heeft rc bastard een tt01r type E. De XB build. Gezien de links naar haertle waarachijnlijk daar vandaan :-) ook omdat het de enige was waar deze nog te koop was. Ik heb hem daar ook vandaan.

De 60 euro chassiskit lekker laten liggen. De 105 regelaar heeft wel een bec maar als je het enkel doet voor de spares (en kap natuurlijk) vind ik 130 (incl verz) wel zonde maar ik neem het onbespoten kapje wel van je over hoor voor 20 haha.

De vuurdoop van mijne (met stroeve diffs a la xb built) deze week en anders zeker volgende week.

Mocht er nog iemand een R-E zoeken compleet(zonder electronica) Pb mij maar.
Kap heeft een klein scheurtje aan de voorzijde maar is voor de rest in erg nette staat met tunings spoiler op de achter zijde.
kap is een R8 LMS

Mvg Roy

Nope:nooo:
Gaat alleen compleet weg.
Je kan natuurlijk de body los bestellen maar je hebt ook ander velgen(offset) en andere wielmeenemers nodig om de kap netjes op te vullen.

mvg Roy

Back