Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Toen ik de TT van mij voor het eerst uit elkaar haalde zat er wel vet in de diff huizen. Dus ik heb maar een klein beetje er weer op gedaan. Schaden doet het vast niet !

Leuk stukje om te lezen, haast verplicht leesvoer ;)
[166528] open-5-uurs-race-bij-rchotwheels-2

Heel mooi stukje inderdaad, dus geen vet hahaha nou ja ach beginners foutjes dus. Btw waar koop je een stalen tandwiel voor je motor de enige die ik kan vinden zijn alu.

die kap die op die auto zit dat is de standaard toerwagen kap maar waar koop je zoiets ? ik zie alleen maar kappen van echte merken etc en niet allemaal mogen ze heb ik begrepen...

Laatst bewerkt door een moderator:
De kap die ik heb gebruikt op de TT-01 tijdens de 5 uurs race is een protoform mazda 6 kap. Deze zal zo ongeveer 25 euro kosten. Volgens mij is dat goedkoper dan een hpi kap.
Ik heb deze kap gehaald bij de heilige koe

De Heilige Koe Deventer

Daar hebben ze ook stalen tandwielen.

De Heilige Koe Deventer

En ik denk dat de meeste serieuze modelbouw zaken (rc) deze items wel kunnen leveren.

EN niet elke kap is overal toegestaan. Voor de 5 uurs race was elke kap toegestaan. Maar over het algemeen is een touring car sedan verplicht. Dus een body vanbijvoorbeeld een ferrari f430 is dan niet toegestaan. Nu weet ik niet of men daar moeilijk over doet bij een TT01 race. Is tenslotte een beginners klasse bij veel clubs. Dus moet een lage drempel hebben. In dat kader zijn de kappen die geleverd worden bij het chassis ook vaak toegestaan. Maar informeer gewoon even bij de club waar je wilt gaan rijden.

Laatst bewerkt:
Voor de 5 uurs race was elke kap toegestaan. Maar over het algemeen is een touring car sedan verplicht. Dus een body vanbijvoorbeeld een ferrari f430 is dan niet toegestaan

waarom dan geen ferrari kap? want als ik dan met m'n subaru brz kap aan kom lopen, zou je dan ook niet mee mogen doen??

waarom dan geen ferrari kap? want als ik dan met m'n subaru brz kap aan kom lopen, zou je dan ook niet mee mogen doen??

Klopt voor NK's en internationale wedstrijden, gelukkig niet bij de meeste beginnersklasse's. De grens is internationaal gesteld en wordt overgenomen door de meeste organisaties. Dit om te voorkomen dat er opeens Pick-ups opduiken of exotische sportmodellen die meer weg hebben van een pancar. Helaas vallen hierdoor ook schitterende bodies als deze Ferrari en Subaru af. Volgens het NOMAC reglement: "Alle 4 deurs bodies van auto's die rijden in een sportwagenklasse of daarin gereden hebben, zijn toegestaan."

dan zou ik maar es een andere body op m'n lijstje zetten tussen oa. een setje kogellagers die je voor zo'n race ZEKER nodig hebt

nou, ik zou niet meteen een nieuwe kap bestellen. Ik snap je enthousiasme. Maar informeer eerst bij de club waar je wilt gaan rijden wat de regels zijn. Voor het zelfde geld mag je daar in de TT-01 klasse ook met een standaard tamiya kap rijden. Dan heb je voor niks een andere kap gekocht. En dat geld kan je dan in bijvoorbeeld olie gevulde dempers steken ofzo.

Heren even een vraagje.

Ik heb gisteren eindelijk m'n tt 01 r aangekregen dus kan ik eindelijk beginnen bouwen :D

Nu dat orgineele combotje wat er in zit gaat rechtreeks in een crawler en niet in de TT-01 dus wil ik een brushless setje er in,nu wil het lukken dat ik het setje van carson voor een heel sherpe prijs kan kopen.

ik heb enkel een beetje schrik dat het een beetje van het goede teveel is voor het TT-01 chassis,wat denken de kenners hier over?

Mijn doel: op de baan van pk racing kunnen vlammen ;)

http://www.carson-modelsport.com/Co..._Products/Carson/500906115/500906115_00-2.jpg

Wat ik heb gehoord is dat de TT-01 niet echt gebouwd is voor brushless. Wat ik persoonlijk merkte is dat hij op echt hogere snelheden niet heel stabiel is. Ook kunnen de assen de kracht waarschijnlijk niet aan.

Wat ik heb gehoord is dat de TT-01 niet echt gebouwd is voor brushless. Wat ik persoonlijk merkte is dat hij op echt hogere snelheden niet heel stabiel is. Ook kunnen de assen de kracht waarschijnlijk niet aan.
De wegligging bij hoge snelheid kun je bij een TT-01 ook verbeteren, geen probleem. Daarom juist die stabiele Mazda body en oliegevulde schokbrekers. Maar wat je al aangaf, is de aandrijflijn daar niet op gebouwd. Dit is ook allemaal te verbeteren, maar dan lopen de kosten zo hoog op, dat je beter af bent met een ander chassis.
Een TT-01 rij je het beste met een stock motor, in een klasse waar hij thuis hoort.

Marten Maar wat je al aangaf, is de aandrijflijn daar niet op gebouwd. Dit is ook allemaal te verbeteren, maar dan lopen de kosten zo hoog op, dat je beter af bent met een ander chassis.
Een TT-01 rij je het beste met een stock motor, in een klasse waar hij thuis hoort.

het gaat om de R versie met alu aandrijflijn en echte schokdempers,ook is het NIET de bedoeling om wedstrijden te rijden in tamiya cup of wat dan ook,gewoon rondscheuren om het circuitgevoel niet te verliezen tijdens de winter.Tevens heb ik ook ontdekt dat het carson setje een progameerkaart heeft waarmee je de power kan "dichtnijpen" en dus eigenlijk redelijk geschikt is denk ik.

Moest het toch allemaal wat te hevig zijn dan zal er snel een ander chasis komen natuurlijk

Wat betrefd de extra kosten om iets up te graden daar kan je over blijven zeuren maar dat hoort bij de hobby,en dan valt 1/10 tamiya heel hard mee.
Ik heb gisteren een nieuw nitroblokje gekocht voor m'n 1/8 buggy voor de prijs van 2 bouwdozen tt-01R dus wat is dan duur?

Ik zie het hier dikwijls aan de reacties op het forum dat veel mensen een klein budget hebben voor hun hobby en dat is gewoon jammer want hoe meer fun je wilt hebben des te verder moet de portomonee open.

Natuurlijk heb je een TT-01 voor €-,150.00 maar die kan je te voet bijhouden natuurlijk:sad:

Dan kunt u best hard lopen als je een TT-01 bij houdt.

Ik zie het hier dikwijls aan de reacties op het forum dat veel mensen een klein budget hebben voor hun hobby en dat is gewoon jammer want hoe meer fun je wilt hebben des te verder moet de portomonee open.

Beetje vreemde opmerking vind ik. Net iedereen kan of wil veel geld uit geven aan zijn hobby. MAar heeft die gene dan ook minder lol? Ik denk het niet.
Ik rij met diverse auto's van xray tot TT-01. En ik heb nog steeds veel lol met een TT-01 met standaard motor.
Volgens jou opmerking zou een ferrari bezitter dus meer lol hebben van zijn auto dan een bezitter van golf. Lijkt me niet. Tuurlijk is een Ferrari mooi, maar iemand die net zijn eerste auto bij mekaar heeft gespaard zal er minstens zo blij mee zijn.

Ik volg je helemaal snor maar wat ik eigenlijk wou bedoelen is dat option parts (hop ups) geld kosten en dat is gewoon deels van de hobby

Ik ken geen enkel merk dat geen options parts maakt zelfs modellen die juist op de markt zijn hebben direct option parts ter beschikking,zelfs x-ray,serpent,kyosho ze hebben het allemaal en ze zijn allemaal duur maar ze geven ook allemaal meer fun,elk onderdeel je vervangt resulteerd in meer snelheid dus meer fun.

die jongen die voor z'n golf heeft gespaard zal er zeker fun mee hebben maar die jongen die doorspaard en hem tuned zal er nog meer plezier aan hebben.

trouwens ik kan best snel lopen.... maar niet lang ;)

Heren even een vraagje.

Ik heb gisteren eindelijk m'n tt 01 r aangekregen dus kan ik eindelijk beginnen bouwen :D

Nu dat orgineele combotje wat er in zit gaat rechtreeks in een crawler en niet in de TT-01 dus wil ik een brushless setje er in,nu wil het lukken dat ik het setje van carson voor een heel sherpe prijs kan kopen.

ik heb enkel een beetje schrik dat het een beetje van het goede teveel is voor het TT-01 chassis,wat denken de kenners hier over?

Mijn doel: op de baan van pk racing kunnen vlammen ;)

http://www.carson-modelsport.com/Co..._Products/Carson/500906115/500906115_00-2.jpg

Ik heb een jaar bij pkracing gereden met een Tt01 met dezelfde set die jij hier laat zien en met een mazda speed 6 kap.Geen enkele keer mijn spurgear stuk gehad,aandrijving kon dit ook gewoon aan. (alu cardan as)
Wat ik wel voor had met mijn Tt01 is dat mijn voorste dogbone er wel eens uit wilde komen wanneer ik de zijkant raakte van het circuit.Toch zeer vaak dikke fun gehad met die wagen daar,zowel driften als racen!Had ook wel de nodige hopups maar eigenlijk is het belangrijkste dat je camber en toe in/out kan instellen,alu cardan as en stuurinrichting (vind ik).Olie gedempte veren had ik ook steken.Nu Tt01 verkocht en een LRP TC chassis geprobeerd,stiekem rijd dit ietsje fijner maar de Tt01 is zeker niet verkeerd en kan naar mijn mening brushless toch goed aan.

lijkt mij ook handig om te kijken voor kogellagers, beschadig je veel minder (dmv vrijving) en ook minder onderhoud. gewoon kogellagers en alu kardan erin en vlamme maar

Back