Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

bedankt voor jullie duidelijke reacties.

aan gezien ik een TT-01 R e heb zitten al de bovengenoemde hop ups er al op :p

hij is sinds vandaag compleet gebouwd dus dinsdag kan ik gaan vlammen :D

bedankt voor jullie duidelijke reacties.

aan gezien ik een TT-01 R e heb zitten al de bovengenoemde hop ups er al op :p

hij is sinds vandaag compleet gebouwd dus dinsdag kan ik gaan vlammen :D

Zaterdag ga ik naar pk racing dus moest je zin hebben... :) kunnen we tegen elkaar "vlammen" ;)

zorg dat je de baan dan niet in de fik "vlamt"

Ken je mij ofzo? :p Nee hoor,dit was alleen in het begin,vol gas de bocht om proberen te gaan enz.
Nu na iets meer dan een jaar al zeer veel bijgeleerd van andere rijders daar en ook door veel te lezen en natuurlijk te oefenen.Je verschiet wat je op zo'n tijd bij leert en kan leren,ook zie ik mezelf elke keer weer vooruit gaan en dat gevoel dat je dan hebt... :D Euforie allom :D

@ anthem2 zaterdags kan ik meestal niet,mijn dagen zullen dinsdag en donderdagavond worden.

trouwens ben jij al bij ez racing geweest in merksem?
daar wil ik ook wel eens gaan kijken.

Ik heb hier al wel verteld dat hij klaar is dus heb maar wat foto's gemaakt.

De led verlichting moet er nog in maar door gebrek aan lampjes moet ik er nog gaan kopen.

De body is van hpi dus een 200 mm,het spoor moet nog verbreed worden natuurlijk.

van de paintjob ben ik niet zo tevreden,de witten strepen zijn eigenlijk mislukt door slecht afplakwerk neem ik aan maar de decals hangen wel allemaal mooi recht en de koplampspoilers (wimpers) die ik zelf gemaakt heb vallen ook goed mee :D al bij al voor m'n eerste keer ben ik redelijk tevreden

full

full

full

full

full

Hopelijk komt de tamiya bmw m3 e46 kap die ik besteld heb er snel aan,dan kunnen we discuteren welke de mooiste en de stevigste is :agrue:

volgend project: bmw 2002 turbo:banana:

Laatst bewerkt door een moderator:
wat voor motor heb je daarbij gekregen??? de standaard of een andere aangezien er bij de standaard geen sticker op zit

wat voor motor heb je daarbij gekregen??? de standaard of een andere aangezien er bij de standaard geen sticker op zit

Misschien moet je ook eens naar bredere wielmeenemers kijken.
Je wielen staan nu precies iets te ver naar binnen,een mooie invulling van de wielkasten maakt het plaatje compleet :)
En een bredere auto is ook stabieler normaal.

Wel een hele mooie kap, alleen jammer dat het zo een gepimpte lijkt. Een m3 e30 moet je origineel laten of gewoon de dtm versie en niet pimpen :P
Voor een purist is dat natuurlijk erg belangrijk :P

Wel een hele mooie kap, alleen jammer dat het zo een gepimpte lijkt. Een m3 e30 moet je origineel laten of gewoon de dtm versie en niet pimpen :P
Voor een purist is dat natuurlijk erg belangrijk :P

Dat is kwestie van smaak en daar valt niet over te discuteren.

Weet wel dat de witte strepen een doel hebben,aangezien de baan waar ik op ga rijden voorzien is van zwart tapijt en voor mensen die kleurengestoord zijn is dat heel handig als er wat afsteekt,dan kan je denken waarom zwart?

Mijn eerste auto was een zwarte bmw e30 325i ,dus een beetje nostalgie ;)
De spoorverbreding is inderdaad het eerste wat ik ga veranderen.

Het brushles setje dat er in zit heb ik op de vorige pagina laten zien,carson dragster 10t.

De motor die er bij zat was een brusched lightly tuned van tamiya,die zit nu in een axial crawler.

Nu maar hopen dat het nog even winter blijft want vanaf de eerste echte zonnestraal moeten de nitro's gaan janken :cool:

Misschien nog even een paar euro uitgeven aan een setje tapijtbandjes! Met de standaard bandjes die je er nu op hebt zitten stond ik elke keer andersom :-)

Heb zelf goede ervaringen met CPX tapijtbandjes, setje kost rond de 25 EURO.
Goed schoonmaken voor elke heat, achter volledig smeren en voor tot halverwege vanaf de binnekant om griprolls te voorkomen. Mocht je karretje erg veel last van griprolls hebben kan je ook de wangen voor met seconden lijm insmeren.

Nieuwe TT-01's rijden voor geen meter, griprolls en uitbrekende achterkant. Naarmate ze meer meters gemaakt hebben gaan ze steeds beter rijden.
Dus veel meters maken ;)

Achter toe-in en voor toe-uit helpt ook mee voor snelle rondetijden.

Nieuwe TT-01's rijden voor geen meter, griprolls en uitbrekende achterkant. Naarmate ze meer meters gemaakt hebben gaan ze steeds beter rijden.
Dus veel meters maken ;)

Achter toe-in en voor toe-uit helpt ook mee voor snelle rondetijden.

Hoe bedoel je nieuwe tt's rijden voor geen meter,met welke reden dan. :confused:

Hij bedoeld er mee dat als je de TT hebt gebouwd, de auto gewoon wat minder lekker rijd.
Zou gauw je wat meer er mee gereden hebt krijg je het zelfde als met de M03, speling;) en dat schijnt bij deze auto's nu eenmaal te werken.
Ga je alle speling uit de auto halen dan word het een draak om te rijden.
Spreek uit ervaring, heb er afgelopen seizoen 1 ingezet voor mijn petekind en deze reed in eerste instantie als bagger maar naarmate er mee mee gereden werd begon de auto steeds betere wegligging te krijgen.
Dit was zelfs met de standaard uit de doos banden:confused:

Mvg Roy

ik en m'n broertje hebben er ongeveer allebij met onze tt-01 type E's nu +/- 6 uurtjes mee gereden en voor mij voelt het niet echt heel bagger aan, maar ik weet dan niet hoeveel en hoelang jullie bedoelen met "meters maken"

ps. 100e bericht, jeeeey

Ik heb gisteren m'n eerste meters gemaakt met de TT-01 R E en ik moet zeggen dat het best goed rijd,met tapijtbandjes en ingesmeerd durf hij al eens te griprollen maar dat ligt vooral aan de chaufeur.(te snel willen zijn:))

Vandaag ga ik het spoor verbreden en de servo upgraden naar een 15 kg savox,de huidige heeft wat last om z'n middelpunt te vinden met die plakkerige bandjes.

Ik had gisteren ook eens de orgineele bandjes (met insert) ingesmeerd en dat rijdt ook best lekker.

Van een te "losse" achterkant heb ik na het smeren geen last meer gehad.

Nu ga ik proberen de auto verder te verlagen door spacers in de schokdempers te steken om het zwaartepunt wat te verlagen,hopelijk met de combinatie van de spoorverbreding gaat dit het griprollen ook wat tegen.

Morgen donderdag 31/1 2é testdag :D

Lijm de zijkant van de voorbandjes.
Laagje superlijm hierop en je griproll zal verdwijnen.
Maakt wereld van verschil.

Ik heb gisteren m'n eerste meters gemaakt met de TT-01 R E en ik moet zeggen dat het best goed rijd,met tapijtbandjes en ingesmeerd durf hij al eens te griprollen maar dat ligt vooral aan de chaufeur.(te snel willen zijn:))

Vandaag ga ik het spoor verbreden en de servo upgraden naar een 15 kg savox,de huidige heeft wat last om z'n middelpunt te vinden met die plakkerige bandjes.

Ik had gisteren ook eens de orgineele bandjes (met insert) ingesmeerd en dat rijdt ook best lekker.

Van een te "losse" achterkant heb ik na het smeren geen last meer gehad.

Nu ga ik proberen de auto verder te verlagen door spacers in de schokdempers te steken om het zwaartepunt wat te verlagen,hopelijk met de combinatie van de spoorverbreding gaat dit het griprollen ook wat tegen.

Morgen donderdag 31/1 2é testdag :D

het zal vast wel al eens voorbij zijn gekomen .... maar 101 topics .... ??

ik heb sinds kort 2 TT01 auto's om de winter door te komen. 1 voor de drift en 1 voor de race. nou heb ik op 1 auto een alu cardanas met dogbones gezet. nu heb ik speling op mijn voorste "dogbone" alu cardan koppeling. die kan ik op en neer bewegen.
is daar een oplosding voor ?

mvg.
Marco

Back