Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Er zijn wel van die gele lijnen om de diff gemaakt, kan zo even niet zien wat daar aan is verandert, misschien dat hij van boven opengaat??

@ WesleyRoy
58T spur is te vervangen zonder achterkant loshalen.
61T is zoals door anderen vermeld wel te demonteren zonder achterkant loshalen, monteren gaat niet lukken zonder achterkant loshalen.

Achterkant is los te halen zonder dat de onderdelen alle kanten op springen, vergt wel wat oefening. Truuk is zwaartekracht het werk laten doen (karretje achterover houden).

Wat betreft je eindsnelheid. Probeer eens een ander blok.
De ene Cupmachine is de andere niet.
Lagers zo soepel mogelijk maken helpt ook (uitwassen en daarna dunne olie gebruiken).

@all
Vandaag de wiel-as rechts achter in 2-een gereden.
Nog best krachtig die Cupmachines :cool:

@ WesleyRoy
58T spur is te vervangen zonder achterkant loshalen.
61T is zoals door anderen vermeld wel te demonteren zonder achterkant loshalen, monteren gaat niet lukken zonder achterkant loshalen.

Achterkant is los te halen zonder dat de onderdelen alle kanten op springen, vergt wel wat oefening. Truuk is zwaartekracht het werk laten doen (karretje achterover houden).

Wat betreft je eindsnelheid. Probeer eens een ander blok.
De ene Cupmachine is de andere niet.
Lagers zo soepel mogelijk maken helpt ook (uitwassen en daarna dunne olie gebruiken).

@all
Vandaag de wiel-as rechts achter in 2-een gereden.
Nog best krachtig die Cupmachines :cool:

Dan moet er toch al iets mis geweest zijn niet?
Ik kreeg mijn asjes niet krom ofzo en reed met een 10,5 turns brushless op 2s lipo.

@anthem2, vet man, hoe hard ging die, en had U er dan kogellagers in???

ik heb trouwens een leuk setje zien liggen bij PK model racing, is dit een goede set of is het ook ergens goedkoper te halen?? TAMIYA TT01 & TGS TUNING artikel pk 100100

Hallo,

weet iemand een adres waar ik de originele 61T spur vandaan kan halen ?? iedereen verkoopt alleen de tuning sets. ik wil echter de originele 61T hebben.

mvg,
Marco

hoi, ik ben voor de 1e keer nar de skatebaan geweest, en dan wel zonder body (je weet wel, 13-jarige op de skatebaan en een tt-01) lekker stunten. totdat de body steunen afbraken, zijn er ergens reserve te bestellen of zelfs in alu versie?

Sorry, maar dit vind ik wat te makkelijk.
Je hebt een handleiding met alle nummers erin.
Zoek die van de bodysteunen en zoek op google.
Ook al heb je die nummers niet dan ben je met google zo klaar.
(hint: bodypost tamiya tt01)

Probeer het maar eens.

niet iedereen koopt alles nieuw, en heeft de handleiding erbij.

ik heb ook 4 gebruikte auto's met niet overal boekwerk bij.

dus ..........

Klopt dat niet iedereen een handleiding bij zijn 2ehands auto heeft maar dan nog blijft google je beste vriend.
Via google kun je ook alle handleidingen vinden van de Tamiya onderdelen.
Deze kun je gratis downloaden en dan heb je alle onderdeel nummers bij de hand.

Mvg Roy

@Hopup: bedankt voor je tip. ik heb ze inmiddels al thuis. maar wel in NL besteld.

Kan mij iemand enige goede tips geven wat betreft driften met een TT01.

Wat ik al heb geprobeerd:
stugge shocks, laag gezet, en drift velgen met hard plastic banden.
achter diff vol met siliconen vet.

driften deed hij wel, maar ik had de hele tijd last van overstuur en rond draaiende auto.
het diff gewisseld met een lege diff. niet veel verschil. nog steeds overstuur.
andere velgen met iets zachtere drift banden geplaatst. nu minder overstuur. betere controlle over de auto. maar nog niet goed. iemand een goede combinatie tip ?

mischien wat lood in de neus voor een betere stuur controlle ?
achter gladdere banden dan voor ?
is er speciaal diff vet geschikt voor driften ?

ik hoor / lees graag wat tips.

mvg,
Marco

als we alleen nog alles op google moeten zoeken, is een forum overbodig.
ook weet niet iedereen de juiste benaming van onderdelen. dan word google ook een speld in een hooiberg. ik zocht me ook pleuris naar een originele spur gear. blijkt het een gear set te zijn, die in zowat elke rc shop in voorraad ligt. kon ik nog lang zoeken. en een online boek ...... tja, moet je maar net weten.

daarom zijn er toch forums.

dus waarom nou moeilijk doen als iemand om een tip vraagt ?
wil je geen antwoord geven, ook goed. het staat je vrij om het niet te doen.
maar elke keer weer dit soort antwoorden ........ dan is 1 regel met een goed antwoord sneller.

mvg.
Marco

Sorry, maar dit vind ik wat te makkelijk.
Je hebt een handleiding met alle nummers erin.
Zoek die van de bodysteunen en zoek op google.
Ook al heb je die nummers niet dan ben je met google zo klaar.
(hint: bodypost tamiya tt01)

Probeer het maar eens.

ja, ik bedoelde alleen dat ik ze niet los kon vinden

ja, ik bedoelde alleen dat ik ze niet los kon vinden

Als je dit direct zo had gevraagd, had je een heel ander antwoord gekregen ;-)

Nee, volgens mij niet los verkrijgbaar en dat ga ik ook niet uitzoeken of dat wel zo is ;) Zonder gein, je vraag is nu heel duidelijk en ook heel begrijpelijk. Want de set waar hij inzit kost rond de 20 euro, terwijl je maar 1 of 2 onderdeeltjes daaruit nodig hebt. Aan de andere kant, heb je meteen de draagarmen die ook wel eens sneuvelen. Om niet flauw te blijven: De Heilige Koe Deventer

Dit is overigens het 2de probleem als je anderen vraagt om onderdelen op te zoeken. Je verleidt ons een weblink te plaatsen van onze favoriete webwinkel en strikt genomen is dat niet toegestaan!

@MarcoFR....Je hoeft niet specifiek op het onderdeel of benaming te zoeken maar de complete manual op google zoeken.
Deze dan downloaden en je hebt alle onderdeel nummers en wat er eventueel nog extra op het raamwerk zit.
Dit hoeft niet op een tech forum geplaatst te worden.
Dit is met de tegenwoordige digifreaks(onze jeugd) een must en is ook het eerste waar ze zoeken.
Het is vaak gewoon gemakzucht om wederom iets te vragen wat al vaker is gevraagd en er dan geen moeite voor gedaan hoeft te worden.
Ook dit is helaas iets van tegenwoordig:(
Om het helemaal makkelijk te maken zie link----> RC Manual & Setting Sheet Download
Hier staan bijna alle manuals op van de Tamiya auto's.
ook de speciale uitvoeringen.
Dus wederom, google is your best friend en eigenlijk een paar keyboard strokes away.

Mvg Roy

Tandwielverhouding TT-01 op AMCA

Hallo TT-01'ers :)

Een clublid vroeg welke tandwielcombinatie we in de TT-01 gebruiken op de AMCA, i.c.m. de Carson Cup Machine motor.

Spur: 55 (verkrijgbaar van Tamiya)
Pinion 28 (Carson heeft deze in een stalen uitvoering)
Final Drive wordt dan: 5.11

Gaat prima

grtn,
Johannes

Ik ben mezelf aan het orienteren dus gewoon een losse vraag even. Ik zag gisteren wat Tamiya's staan op basis van een TT01-E chassis. Vind het erg fraai allemaal. Nu overweeg ik zelf een Tamiya te bouwen. Echter ik wil hem het liefst wel brushless hebben als dat kan. Het hoeft geen racewagen te worden maar gewoon voor recreatief gebruik. Wat is dan gemiddeld gezien een goeie combo om erin te stoppen? Ik vlieg normaal heli's en ben dus helemaal nieuw wat betreft auto's.

Back