Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Teflon of siliconenspray of drupje dunne olie volstaat prima !
Sommigen laten de voordiff iets zwaarder draaien maar dat is iets wat je zelf moet ervaren

omdat ik rij en drift en niet echt een nieuwe diff wil aanschaffen doe ik gewoon de achterdiff wat zwaarde en voor wat soepeler vanwege het 'omklappen' tijdens het driften. heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. maar het draaien zal met een soepelere achter in een paar scherpe bochten in een wedstrijd wel het verschil kunnen maken.

Ik heb bijde diffs nu schoon gemaakt en ingespoten met ptfe.
Loopt super soepel nu.
Als straks het weer beter is kan ik het verschil gaan merken op de baan.
Ben benieuwd.

Standaard is mijn TT-01 geleverd met rubber (straat) profiel banden, zonder insert. Heeft het voor de wegligging zijn om deze alsnog te gebruiken en wat voor soort wordt er door de TT-01 rijders gebruikt? Het gaat mij om gewoon weggebruik op het asfalt.

Zowel profiel banden als slicks vind ik goed rijden op asfalt.Inserts zijn belangrijk om gebruik te maken van het hele bandoppervlak en dus niet alleen op de "wangen" te rijden zeg maar.

ik moet wel zeggen dat mijn broertje er een heeft met slicks en ik met profiel, als het buiten vochtig is, ben ik meestal wel wat sneller in de bochten. als het droog is trekken we even hard op (geen extra wheelspin) en hebben evenveel grip in de bochten. dit verhaal is dan wel buiten op alsfalt en niet op tapijtracen gebaseerd.

ik moet wel zeggen dat mijn broertje er een heeft met slicks en ik met profiel, als het buiten vochtig is, ben ik meestal wel wat sneller in de bochten. als het droog is trekken we even hard op (geen extra wheelspin) en hebben evenveel grip in de bochten. dit verhaal is dan wel buiten op alsfalt en niet op tapijtracen gebaseerd.

Voor tapijtracen worden ook enkel slicks gebruikt,profielbanden zijn daar bijna gelijk aan driftwielen (althans bij pk racing)
Dat je met profielbanden in de regen snellere bochten kan nemen is pure logica denk ik ;) water wordt afgevoerd door het profiel wat bij slicks niet gebeurt = aquaplanning :)

Zowel profiel banden als slicks vind ik goed rijden op asfalt.Inserts zijn belangrijk om gebruik te maken van het hele bandoppervlak en dus niet alleen op de "wangen" te rijden zeg maar.

Dat is duidelijk en lijkt me ook wel logisch, en het verschil met slicks begrijp ik ook. Maar als inserts zo belangrijk zijn, waarom heeft niemand het er dan over in de 2500+ reaktie's? Moeten ze hard, zacht of medium zijn? Zijn bij Tamiya banden ook Tamiya inserts de beste of juist niet? Dat is wat ik graag wil weten.

Ik rij zelf op voorverlijmde wiellensets. Daar zitten al inserts in.
Corally take off cs27 bijv. Met rode inserts. Dit zijn harde.
Ook heb ik een setje lrp met dunlop regenbanden. Daar zitten groene in geloof ik.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Eigenlijk zijn de meeste voorverlijmde banden wel inorde qua inserts vind ik.
Het beste is om misschien eens een setje van 3 verschillende te kopen ofzo en eens te kijken wat deze juist doen of niet doen.Ook misschien eens testen op verschillende ondergronden.Is er een setje bij waarvan je niet het gewenste resultaat hebt,dan steek je dat gewoon in een bandensetje dat je gebruikt om wat onnozel rond te knotsen.De betere hou je dan bij voor de set waar je echt resultaat mee wilt behalen zoals racen tegen vrienden op de parking of in de straat,misschien als je ooit op tapijt eens wilt proberen,...T'is nooit verloren eigenlijk,je gebruikt het uiteindelijk toch wel eens.

Ik ben momenteel bezig een tt-01 weer op te bouwen was ooit een Ready to Run kit.

Wil er zoiezo wat meer snelheid uit gaan halen en evt Brushless maken.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan kopen kwa snelheids regelaar en motor.

Ben overgins ook met een 2de tt-01 bezig deze wil ik wat meer voor onverhard terrein maken nu staat die op het minste of gerinste al vast op de grond kan ik een tt-01 op een simpele manier verhogen dat die meer bodemvrijheid krijgt?

Hopelijk hebben jullie in beide gevallen informatie

dim dim:
heb voor je rally stup wel wat, je krijgt in ieder geval 2x zoveel bodemspeling
zie dit [URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het verstandig om er in te snijden dan ?
Want dacht er zelf namelijk ook al aan maar twijfel daarbij.

Haal ik dan niet de sterkte uit het chassis?

Iemand een idee wat ik kan bestellen voor motor plus snelheids regelaar?
Het liefste Brushless wat deze auto aan kan.
Heb een fototje erbij mischien heeft nog iemand ideen wat ik nog meer kan aanpakken.

rc006bordermaker.jpg

Motor en snelheidsregelaar van Ezrun,aluminium cardan as (moet bij brushless),aluminium stuurinrichting (moet niet maar minder speling en rijd leuker),instelbare veren.

Ik vind persoonlijk 13 turns wat te traag,heb een tt01 het ook al goed zien volhouden met een 9 turns.ik reed met 10,5 turns en ging ook echt leuk.

Heb de 9 turns motor besteld met snelheids regelaar en programeer kaart.
Zal hopelijk morgen binnenkomen.

Aangezien mijn Brandstof vandaag niet echt wilde ook maar de tamiya gepakt.
En een onervaren piloot laten rijden mijn ma.
Kon ik lekker wat foto's schieten.
rc027bordermaker.jpg

rc043bordermaker.jpg

rc049bordermaker.jpg

rc056bordermaker.jpg

Back