algemeen teamC topic

Net gereden op het circuit in de buurt. Er waren nu meer mensen. Gaat druk worden deze zomer. Tís een gedoogd circuit wat door een paar mensen is gemaakt. Hopelijk staat de gemeente dit toe zolang er geen bestemming is voor het terrein. Het is een 1/10 circuit voor max 6 auto's per keer.
Er waren wat Traxxas Slash wagens. Een Turnigy Trooper. Een nitro buggy en ik met de Team C buggy. Bij beter weer is het nog drukker is mij verteld. Heb circuit geoefend. Die rij ik nu nog als een bejaarde rond maar elk rondje gaat wel steeds beter. Toch al met al lekker 1,5 uur buiten geweest. Er is ook ruimte om te vliegen dus als het wat warmer is neem ik ook een heli mee.

Ik heb de Jeckyll als RTR dus kan de kits niet vergelijken. Misschien dat anderen ervaringen hebben met allebei.

Vraagje verder. Als ik de alu shocks zou installeren. Welke shock olie is dan een goed gemiddelde? M'n buggy rijd op een offroad circuitje met een paar lichte jumps? Moet je dan denken aan 30-35?

Ondergrond is klei en zand. Ik dacht aan Team C shocks maar zijn er nog alternatieven die passen?

Lagers of niet de twister rijd als.een dweil op kunstgras.of tapijt binnen en op straat.
Op zand gaat de twister wel redelijk.
De jecyl is gewoEon meer race gebaseert blijf beter rijden met meer power.
Of je moet weelies.leuk vinden dan is de twister leuk.

De standaard bore teamc alu demper zijn super.
Maar veel past wel.
Zoals losi durango asso dempers.
Voor de standaard alu teamc demper zou ik vrijwel altijd rijden met 20 achter en 25wt voor.
Als.de jumps hoog zijn of er diepe gaten in de baan zitten dan zou.ik 25 achter en 30 voor rijden.

Lagers of niet de twister rijd als.een dweil op kunstgras.of tapijt binnen en op straat.
Op zand gaat de twister wel redelijk.
De jecyl is gewoEon meer race gebaseert blijf beter rijden met meer power.
Of je moet weelies.leuk vinden dan is de twister leuk.

Ik zou de Twister ook niet direct aanraden als wedstrijdauto. Het ontbreken van afstelmogelijkheden door de kunststof stangen in de ophanging zijn daar een teken van, die moet je als wedstrijdrijder gelijk vervangen door turnbuckles, en zo zijn er vast nog wel meer dingen. Schokbrekers zijn niet slecht, maar zullen voor een circuit toch wel een upgrade nodig hebben, om nog maar iets te noemen. Maar voor meer hobby-matig gebruik kun je er echt een hoop lol mee hebben. Zelfs met sterkere motor kun je er meer mee dan wat wheelies trekken, dat heeft poebe met zijn Twistertje wel genoeg aangetoond, dacht ik.

Wedstrijdrijders willen soms wel eens vergeten dat niet iedereen wedstrijden wil rijden. En dan kan een in iets minder presterende auto toch een prima keuze zijn. Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen, ik zou niet weten wat een beter rijdende 2WD auto aan mijn collectie zou toevoegen. Voor wat ruwer terrein pak ik een 4WD, en voor pure snelheid een andere 4WD. De Twister is dan puur een fun auto, en desondanks moet ik op straat, althans bij droog wegdek, echt moeite doen om de achterkant te laten uitbreken, dus dan valt het met dat "dweilen" wel mee.

Ik zeg niet dat de Twister een betere auto is dan de Jekyll, maar toch ook zeker geen slechte keuze zou zijn, afhankelijk van het doel waarvoor hij wordt aangeschaft.

Edit: Net even getest met de Minion, maar de Absima zender is gewoon een Hobby King zender met een andere verpakking. Hij kan prima binden met alle 9X V2 ontvangers, en dus ook 3 kanaals ontvanger van de "Modelcraft GT-2" die Conrad verkoopt.

Laatst bewerkt:
Dus de jekyll is eigenlijk beter? die kost ook iets minder dan een twister als kit dus dat is dan mooi meegenomen

Dus de jekyll is eigenlijk beter? die kost ook iets minder dan een twister als kit dus dat is dan mooi meegenomen

Alleen moet je wel opletten of er bij de kit van de Jekyll wel kogellagers zitten, anders ben je waarschijnlijk weer duurder uit.

En beter is relatief, wil je er mee competitie gaan rijden, of meer voor de fun?

Met dweil bedoel ik meer dat ding niet meer de bocht om wil als Je gas geeft.
Hij komt te snel los van voren als er grip is.
Hij is erg kort of licht van voren.
Zijn er bij ons al aardig wat jongens van de twister over gestapt op de jecyl omdat ie.makelijker te rijden is (hobby rijders op een circuit )
Voor het wat spelen maakt.het idd niet uit. Tis.maar wat je zelf wil.:)

Ik rij gewoon voor de fun, en soms maak ik een baantje, ik woon in het bos dus dat kan ik makkelijk doen

Met dweil bedoel ik meer dat ding niet meer de bocht om wil als Je gas geeft.
Hij komt te snel los van voren als er grip is.
Hij is erg kort of licht van voren.
Zijn er bij ons al aardig wat jongens van de twister over gestapt op de jecyl omdat ie.makelijker te rijden is (hobby rijders op een circuit )
Voor het wat spelen maakt.het idd niet uit. Tis.maar wat je zelf wil.:)

Dat herken ik wel, hij is wat onderstuurd bij gas geven in een bocht. Volgens een artikel in MBF is dat een stuk te verbeteren door voor "staggered rib" banden te gebruiken. Ook zal het waarschijnlijk helpen om de demping voor iets softer te maken, en achter wat aan de hoek van de wielen te doen, om de achterkant iets "losser" te maken, maar daar moet je dan wel de standaard kunststof stangen vervangen door instelbare.

Edit: Zo draaiden de wielen van mijn Minion, straight from the box:

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon lekker team c mensen. Onderdele zijn goed te betalen.
Veel degelijker dan de twister. Zoals marcel ook al aangeeft. Veel bij ons hebben de twister
Links laten liggen en zijn naar team c gegaan.
Rijdt veel degelijker. Met springen geen schade en
Bij de twister zien we geregeld was los schieten omdat plastic in mijn ogen te flexibel is. Als je in een twister een leuke brushless set hebt liggen ipv de standaard brushed set die lrp mee levert is het toch makkelijker rijder in een team c.

Is er ook iemand die met de 4wd rijdt, behalve poebe? De stuurinrichting van de Minion valt me wat tegen en is toch echt wel een klasse lager dan de Blast of Lazer ZX-5. Veel meer speling, en bij iets meer uitslag gaat het wiel schudden. Misschien heeft de wedstrijd 4wd een ander stuursysteem?

Is het niet voor je te doen om hem op te pakken en er even mee langs de winkel te rijden? Kijken of je geen maandagmorgen model hebt?

Gekocht bij webwinkel dus even langs gaan zit er niet is. Bovendien is het klapperen van de wielen niet een gevolg van slechte kwaliteitscontrole, het zit in het ontwerp van de stuurblokken, in combinatie met de misschien iets meer dan gemiddelde speling, die poebe ook al had gemerkt. Al denk ik dat bij minimale speling in de stuurarmen, het ook nog zou voor kunnen komen. Beperk je de stuuruitslag flink, door de dual rate op 2,5 te zetten, dan heb je er geen last van, maar is je draaicirkel wel vrij ruim. Ga je boven de 3, dan beginnen de problemen.

Ik zal kijken of ik binnenkort een videootje kan schieten, met het verschil in stuur-geometrie tussen de Minion en de Blast. Ik wilde het eerst tekenen, maar zo'n "kunstenaar" ben ik helaas niet.

De Jekyll zal er geen last van hebben, die heeft andere stuurblokken waar dit probleem niet kan optreden, tenzij je extreem grote stuuruitslag gaat instellen, wat in de praktijk niet gebeurt.

Hoi, even een vraagje. Ik heb de Jekyll, 2WD dus, en heb zin in wat alu upgrade parts.
zijn wel overal steen en steen duur. weet iemand een plekje voor goedkopere alu onderdelen, of mischien bruikbare van een ander merk?
Mvg Jurian

Back