algemeen teamC topic

t8ze.jpg

4031
2047 die veer moet strakker
ik krijg die rare link niet weg sorry
forums

ja maar dan is er nog minder diff werking (voelbaar) :confused:
in principe zou je verwachten dat als je aan 1 wiel draait dat het andere in tegenovergestelde richting draait of is dat niet het geval bij een balldiff?

ja maar dan is er nog minder diff werking (voelbaar) :confused:
in principe zou je verwachten dat als je aan 1 wiel draait dat het andere in tegenovergestelde richting draait of is dat niet het geval bij een balldiff?

Wat voel je als je spur vasthoudt, en dan aan een wiel draait? Heb je dan wel diff-werking bij een aangedraaid diff? Bij mij staat ie bijna helemaal vast, en dan net een tikkie terug, en de slipper zo dat de eerste meter bij volgas je hem hoort "gillen" maar het diff niet gaat slippen. Dit rijdt voor mij super, prima acceleratie, ook bij een tussensprintje, en bij wegrijden moet ik gewoon een tikkie doseren, zodat de slipper niet aanspringt, maar is de auto razendsnel weg. Op een losse ondergrond moet ik nog wat minder gas geven vanuit stilstand, of de slipper iets losser zetten, maar ik kies voor het eerste, anders blijf ik afstellen tussen harde ondergrond en losse ondergrond.

Jeu gezelschap :D

Ik ga eerst op vakantie, daarna zal ik het gekke ding weer eens uit elkaar halen
Overigens rijd dat ding wel goed hoor, maar ik zou hem graag op zijn achterwielen zien vertrekken. Misschien hebben de grote banden van de Hyde wel te veel grip?

Meestal wil je wheelies voorkomen, je auto ligt zo achterover op z'n dak.

Het kan ook zijn dat je een kleiner pinion moet steken om meer acceleratie en daarmee "wheelie-power" te krijgen, maar of je dat wil...

nee dat wil je niet.
je wagen aanpassen zodat ie op het achterwiel kan rijden is niet leuk.
omdat dan ook je topsnelheid dan af gaat nemen.
als je de slipper los moet zetten omdat anders je auto achterover gaat is het een stuk leuker rijden

Hij hoeft niet om toekunnen rollen, in het begin kon je met de Hyde oprukken met een beheerst vingertje en eenmaal op een beetje snelheid vol gas geven dan kwamen de voorwielen een beetje omhoog. Het ding hoeft geen 60 Kmu te rijden, das toch veel te hard voor het terrein waar ik meestal rijd.

Spectaculair, maar niet handig. En waarschijnlijk ook de reden dat de spoiler eraf is gelaten, of omdat die anders afbreekt, of hij was mogelijk al kapot.

Mijn Jekyll was precies het tegenovergestelde toen ik die kocht, vorige eigenaar had het diff zo los dat het als slipper werkte, ook om wheelies te voorkomen. Maar zelfs op vol gas hoorde je dat het slipte, als de auto achteruit gleed, en je dan gas gaf, leek het alsof je op ijs reed. De auto gleed eerst nog door naar achteren, stopte, en kwam dan langzaam op gang. Alleen als je fluweelzacht gas gaf, slipte het nauwelijks, maar dan had je wel meer dan 100 meter nodig om op gang te komen.

Daarna diff strakker gezet, slipper iets losser (die stond helemaal strak gedraaid) en nu hoor ik alleen slip als ik een stoot volgas geef, en dat duurt dan een paar meter hooguit, daarna is de slip weg. En de voorwielen blijven aan de grond.

en zo hoort het indoor.
ik ben gister nog even aan het skeuren geweest om te kijken wat die luchthapper doet maar dat helpt dus wel.
de temperaturen zijn goed maar ik schrok wel even van de temp aan de koppeling die was kneiter heet. zal mij benieuwen hoelang het duurt voordat de slipper plaatjes de spur in branden.
misschien maar even aan de castle link om de power wat naar beneden te halen. dit is net wat te veel. wie weet komt er ook wel weer een 3.5 setje in...
hij is bijna uncontrolable :D niet echt grappig btw... wel een uitdaging
ik zal wel even een filmpie maken en posten in de lrp topic. zondag word het weer madness bij de asfalt centrale op het terrein:cool:

Laatst vergeten mee te bestellen, dus ik hoop dat iemand nog een m3 x 25 schroef heeft liggen. Ik heb wel m3 x 22 extra van de Minion, maar dat is net te kort voor de Jekyll. Het gaat om de schroeven waarmee de motorplaat op de gearbox zit.

Zeker een uur rijden is de dichtstbijzijnde. En het gaat maar om 1 schroefje, om daar gelijk een schroevenset van bijna 10 euro voor te bestellen gaat me ook weer wat ver.

Vandaag het langverwachte fannetje + fanmount op de Minion gezet. Blijkt dat Absima de in de partlist genoemde H380 fan niet kan leveren, dus er zit nu een, helaas wel wat duurdere, LRP fan op, 25 x 25 mm. Moet hem alleen nog aansluiten, en dan eens kijken of het effect heeft.

Nog niemand voor die m3 x 25 mm schroef, waar ik eerder om had gevraagd?

Back