algemeen teamC topic

Minion kit is in ieder geval aan te raden, ik heb toevallig een week geleden deze kit besteld en inmiddels staat hij ook in elkaar (zonder elektronica maar toch) en alles paste zonder moeite.
Als met al voelt het zeker degelijk aan.
Bij mij komt er binnenkort een 4350KV 4 polige brushless motor in :) een heerlijk snelle motor dus.

Heeft iemand nog een Team C 4WD heldere vleugel liggen, of misschien zelfs een paar? Alle shops die ik tot nu toe heb gemaild hebben een paar weken levertijd.

helaas, dan gaan we gewoon even verder kijken voor andere electronica, ben zelf bang dat deze motor in vrij weinig andere 1:10 buggy's gaat passen.

Dan heb ik nog een vraagje, google kan het zo gauw niet vinden voor me, wat is de maximale maat accu welke er in past?

Is dat nodig? Als je de slipper clutch goed hebt ingesteld, en er geen zand in komt, moet het kunststof spur heel lang mee kunnen.

mijn 80t is 1.1/2 jaar oud en van mn sc truck zelfs 3jaar oud:)
de speling tussen t motor tandwiel en de 80t spur moet zo klein mogelijk zijn zonder dat ie klemt
dan gaat ie erg lang mee.
zorg er voor dat je geen speling op de motor lagers en op de slipperas lagers hebt. anders drukt ie de boel uitelkaar zodat de speling alsnog te groot word.

Komt overeen met mijn ervaringen. Ik heb tot nu toe nog geen spur vervangen, op welke van mijn auto's maar ook. Wel een keer een pinion, maar die was van messing, en dat kan echt niet in een 1:10 auto.

ben nu wat verder aan het kijken, maar wat is nou het verschil tussen de TR04pro en de minion?
Op foto's welke ik vind zien ze er vrijwel identiek uit maar de prijs van de TR04 is meer als het dubbele dan die van de minion

De Minion is een wat uitgeklede versie van de TR04. Plastic chassis, geen slipper clutch, eenvoudiger dempers, en nog wat andere dingetjes. Maakt het nog steeds een prima auto, maar minder geschikt voor competitie.

Hebben jullie tips om de pinion op de motor shaft te bevestigen?
Ik heb nu 2x na 5 minuten gehad dat de pinion losging en de hele spur gear
kapot heeft gemaakt.

Hebben jullie tips om de pinion op de motor shaft te bevestigen?
Ik heb nu 2x na 5 minuten gehad dat de pinion losging en de hele spur gear
kapot heeft gemaakt.

Heb je er wel rekening mee gehouden dat er een vlak stukje zit op de motorshaft waar het kleine inbusje op vast komt te zitten? Als je dat doet dan komt de pinion nagenoeg nooit los.
Geen threadlock oid gebruiken, dat is niet nodig als je gewoon het vlakke stukje neemt op de motorshaft en het inbusje goed aandraait.

Hij laat zowel met als zonder threadlock los.
Inderdaad op het vlakke stuk, en zeker met een goede schroevendraaier
goed strak gedraaid.
Wellicht heb ik in de regelaar de acceleratie te hoog gezet waardoor er teveel kracht op komt te staan en deze los raakt?

Je hebt een Minion, toch? Die heeft geen slipper, dus er komt meer kracht op alles. Je kan de ball diffs wel wat laten slippen, om de klap op te vangen, maar dat is niet echt de juiste manier.

Back