Algemeen traxxas bandit XL-5 en VXL Topic

hallo ik heb een probleem met mijn traxxas bandit xl-5: als ik gas geef dan doet hij niks meer. hij doet alleen wat als ik hem een goede zet geef.

Dat zouden de koolborstels van je motor kunnen zijn. Als ie nog redelijk nieuw is, motor inleveren en een nieuwe vragen.
Als je budget voldoende hebt, zou ik op brushless overstappen. Scheelt heel veel motor onderhoud, naast de berg meer power die je hebt.

Hallo allemaal.
Vraagje ik wil een nieuwe traxxas bandit kopen voor mijn zoontje zelf vind ik het ook wel leuk geen brushless typen de gewone brushmotortje.
In de winkel vroeg ik hij wil lekker in het zand rijden en beetje door bagger mischien op het strand nou das geen goed idee zij de verkoper gelijk. Oooo zij ik daar zijn ze toch voor bestemd nou ze sljjten wel gaauw dan hoor deze standaard bandit heeft geen metalen tandwielen enz.
Hmmm volgens de site van traxxes kan dat allemaal wel mijn zoontje vind hem helemaal geweldig maar wat nu heeft hij er wel wat aan dan ik bedoel he als deze snel kapot is zie gauw zijn teleurgesteling wat ook logisch is. En brushless gaat echt te hard hij is 7 jaar heeft iemand een bandit en wat is jullie ervaring ermee hij wordt geleverd met een 8.4 3300 accu en krijg er nog een 3000 accu er bij hoor graag van jullie die kleine wil met mij morgen gaan kijken alvastbedankt
Mvgr.wijnand

De vxl is qua transmissie en power natuurlijk sterker. Ook heeft hij wat upgrades zoals kogellagers enzo. De vxl heeft ook een training mode, dus dan zal hij wel makkelijker te besturen zijn voor uw zoontje.

ik betwijfel wel over de woorden van de verkoper over de slijtage van de tandwielen, ik dacht dat ze wel goed genoeg afgesloten waren daarvoor, daar komt bij dat de nieuwere modellen wel stalen tandwielen hebben als ik me herinner, mijn rustler xl-5 is nu een paar jaar oud en beschikt al over stalen tandwielen, dan lijkt mij dat de bandit dit ook heeft.
wat altijd wel een negatief punt is, is de motor, zonder goed in te lopen begeeft hij het al gauw.

Als je het geld ervoor over hebt dan kan je tenminste niet fout gaan met de brushless versie, je kan er jaren mee zoet blijven want de brushlesspower verveelt zeker niet snel, en het schijnt ook een goede motor te zijn die lang meegaat, dat is bij de motor van de xl-5 niet zo bij slechte inloping en als het veel vooruit-achteruit wordt gebruikt.

Wel zal ik niet te veel aantrekken over wat de verkoper zei over de slijtage, want dat valt volgens mij wel reuze mee, de verkoper wil natuurlijk zoveel mogelijk geld binnenhalen. de xl-5 is zeker geen slechte versie en kan volgensmij het rijden op het strand heus wel aan.

strand? tja, water is al vrij snel dood ( is zout, vreselijk zout, kan elektronica niet tegen) Nadehand heel goed afspoelen met kraanwater (bad) om al het zout er uit te spoelen, doe je het niet goed genoeg dan heb je een probleempje.

Bagger? als het maar zo is dat hij er over heen rijd, als hij er in zakt brand je motor binnen de kortste keren door. Het is brushed en het heeft zo zijn beperkingen. Als het trouwens maar geen zoute bagger is.

Zand? Ja kan, hou even rekening dat er zand in de banden kan raken waardoor deze te zwaar worden, gaatjes aan de binnenkant even afplakken met plakbandje. (andere forumleden: kan toch met deze snelheden wel?) en het is niet heel erg bevorderlijk voor je motor als er zand in komt.

Persoonlijk zou ik brushless kopen en er een NIMH pakje ingooien. Scheelt een hoop gedoe en gaat niet meteen zo heel hard. Als je dan wel een keer hard wilt, omdat u een keer wilt kunt u er een 2S lipo in doen en dan rijd hij net even wat harder met wat meer kracht.

Je gearbox is volgens mij brushless ready, dus uitgevoerd in staal.

Hou er wel rekening dat toch zeker 1/4 van alle tijd in onderhoud gaat zitten. Zeker als je rond het strand rijd. Koppelingen van toelinks (servo naar wiel) en schroefjes, ook zullen de kogellagers na een aantal uur rijden wel eens schoon gemaakt mogen worden om daarna ze weer met vet te vullen. Als je de brushed versie neemt zal je al die glijlagers goed moeten oliën na elke rit. Met de kruiskoppelingen van de aandrijfassen even uitkijken, die kunnen als je ze oliet of als ze nat worden er nog wel eens uitpoppen (altans dat is mij ervaring met de 1/16, de 4pede rij ik nog niet zo lang dus dat merk ik nog wel) ook komt er als je ze oliet veel meer zand aan te zitten waardoor ze vreselijk slijten.

Zand/bagger? Allebei nee als je het mij vraagt. De motortjes in de standaard auto zijn al niet super, denk al die extra krachten niet bevorderlijk werkt op de motor :).

Zout water, moet je ook niet in gaan. Zelfs niet als je de auto goed afspoelt. In de lagers en dergelijke blijft er altijd wel wat achter, dit gaat roesten en moet vervangen worden.

Hallo

Ik heb een bandit xl5
Met medial pro banden velgen alleen ze zitten zo vast dat ze er niet meer af willen en de as is kapot gegaan door het proberen om de velg los te maken hij sluit niet goed dus de as draaid rond maar de velg kan er niet meer af

Wie weet hoe ik hem er af kan krijgen

Gr. Pascal

Ik heb een bandit xl5
Met medial pro banden velgen alleen ze zitten zo vast dat ze er niet meer af willen en de as is kapot gegaan door het proberen om de velg los te maken hij sluit niet goed dus de as draaid rond maar de velg kan er niet meer af

Wie weet hoe ik hem er af kan krijgen

Gr. Pascal
Inbus door as steken en met dopsleutel het moertje losdraaien

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet?
Waar is de as gebroken?
Heb je misschien een foto?
Tot hoever heb je de auto al gedemonteerd?

Met een platte schroevendraaier kom je niet bij de hex, als de velg er nog op zit.

Ik gebruik tinypic.com
Hiermee blijven de foto's het langste staan heb ik gemerkt.
zeer makkelijk in gebruik,gewoon foto uoloaden en IMG code kopieren en plakken hier.

Ik gebruik vaak Majhost.com Al jaren gratis. Je moet alleen zelf op een plaatje klikken voor de link, maar verder geen problemen.

Nee, werkt niet.... Even de link geprobeerd maar ook niet. Kan je alleen de link van de pagina plaatsen?

Back