De vxl is qua transmissie en power natuurlijk sterker. Ook heeft hij wat upgrades zoals kogellagers enzo. De vxl heeft ook een training mode, dus dan zal hij wel makkelijker te besturen zijn voor uw zoontje.
ik betwijfel wel over de woorden van de verkoper over de slijtage van de tandwielen, ik dacht dat ze wel goed genoeg afgesloten waren daarvoor, daar komt bij dat de nieuwere modellen wel stalen tandwielen hebben als ik me herinner, mijn rustler xl-5 is nu een paar jaar oud en beschikt al over stalen tandwielen, dan lijkt mij dat de bandit dit ook heeft.
wat altijd wel een negatief punt is, is de motor, zonder goed in te lopen begeeft hij het al gauw.
Als je het geld ervoor over hebt dan kan je tenminste niet fout gaan met de brushless versie, je kan er jaren mee zoet blijven want de brushlesspower verveelt zeker niet snel, en het schijnt ook een goede motor te zijn die lang meegaat, dat is bij de motor van de xl-5 niet zo bij slechte inloping en als het veel vooruit-achteruit wordt gebruikt.
Wel zal ik niet te veel aantrekken over wat de verkoper zei over de slijtage, want dat valt volgens mij wel reuze mee, de verkoper wil natuurlijk zoveel mogelijk geld binnenhalen. de xl-5 is zeker geen slechte versie en kan volgensmij het rijden op het strand heus wel aan.