Algemeen traxxas bandit XL-5 en VXL Topic

Daardoor gaan ze langer mee, omdat de koolborstels dan beter af slijten, en de vorm van de collector opnemen.
Je moet echt maar een klein beetje gas geven, nog geen half gas.
De motor gaat niet stuk door het water, de auto en andere electronica kan je beter niet in het water houden, maar een plasje kunnen ze wel hebben.
Wel de motor na het inlopen goed schoonspuiten met remmenreiniger of motorcleaner, totdat er schone vloeistof uit komt.
En een beetje lager olie op de voorste en achterste lager doen ( klein beetje is genoeg! )

Hopelijk kan je er wat mee!

Ruud

Ja dat wel alleen dan moet er ook een lipo in
En heb daar nu geen geld voor

Denk dat ik eerst een goedkoop brushless setje koop tegen (100€)

Of kan ik beter gelijk een dure er in zetten

Ja dat wel alleen dan moet er ook een lipo in
En heb daar nu geen geld voor

Denk dat ik eerst een goedkoop brushless setje koop tegen (100€)

Of kan ik beter gelijk een dure er in zetten

Brushless kan ook op NiMh, maar dan moet je wel goede kwaliteit cellen hebben. En die zijn ongeveer net zo duur of duurder dan een goedkope maar goede LiPo. Heb je een lader die LiPo kan laden? Zo ja, dan zou ik wel overstappen.

ja maar goede lipo's beginnen pas vanaf zo'n €30-35. dan heb ik het wel over de Turnigy Nano-techs.
mvg Tom

Laatst bewerkt door een moderator:
Op conrad heb je 15 turns motortjes voor 10 euro. Is iets trager dan de originele traxxas motor maar nog te doen.

Bij mij staan er aluminium steering blocks op, op de rustler aluminium caster blocks.
Heb al dikwijls gelezen dat de beste combo aluminium casterblocks is en daarbij steering blocks van rpm. Rollagers is een must vind ik, op welke auto dan ook, en overal waar je ze kwijt kunt ipv koperen bussen ofzo.Dus niet alleen bij de wielen maar ook in de tandwielen en stuurinrichting e.d.
Een rpm bumper is altijd beter dan dat stock kleine dingetje, heeft mij al veel gered en ziet er leuker uit maar das natuurlijk smaak.De bandit kan het beste ook een deftige spoiler mount krijgen en een harde plastic spoiler ipv dat prul ding op ijzerdraad...Verstelbare turnbuckles zijn leuk maar geen must.Andere bandjes zijn ook fijn naargelang waar je wilt rijden.Ik heb anaconda's voor onroad,vallen redelijk mee, Schumacher voor offroad en valt reuze mee!!!

Back