Algemeen Traxxas E-maxx Topic

mn double blaze boedoel je?
die rijdyt prima, hij gaat zeker niet snel stuk!
hij rijdt alleen niet zo hard maar is wel krachtig. wel leuk om er effe lekker mee te rossen.
ik heb vroeger een twin detonator gehad, precies zelfde model andere kap, daar had ik 1 bodysteun gebroken. dus best sterk.
eerder lag er een bult van ong 2 meter hoog van zand in de buurt voor bouwwerken ofzo, en daar kon ie wel op komen

ben trouwens net terug van frankrijk, had me dobbel blees mee, maar geen mooi plekje om te rijden (strandzand kan de gezondheid van uw en andere autos ernstige schade aanrichten) en op de camping liepen allemaal koters, nouja dan hier maar ergens zoeken in het zeikweer:P

Ook maar weer eens wat van mijn kant laten horen
Ik ben de laatste tijd niet meer zo met de modelbouw bezig maar vandaag dacht ik weer ineens dat ik nog steeds onderdelen voor de E-Maxx moet bestellen

Vandaag dus weer besteld:

Trinity 21 Turns motoren (Standaard zijn 23 turns)
Trinity Heavy Duty Veren (Blauw....Duhhh)

De veren heb ik gedaan omdat de standaard rode bij mij het gewicht niet meer ophoog krijgen :roll: , Nadeel van alu :roll:
Ook zag ik ineens dat bij Towerhobbies de verzendtijden verbeterd zijn.

Eerst was je voor 22 dollar een maand verder en dat is nu nog maar 17 dagen.
Het is dus even afwachten, helemaal omdat we op de 'zwarte lijst' staan :evil: :mad:

Update van de skidplaat : Van de week uitlaten printen in schaal 1:1, er bleek niets van te passen.. dus dat meot ik overnieuw uitzoeken.

Verder heb ik een anderhalf maandje geleden een Kapje gekocht : De Proline Desert Rat, Mooi spul dus :-D
Eerste kap, dus schoonheidsfoutjes zijn aanwezig.
Randjes zien er scherper uit dan dat ze daadwerkelijk zijn, de witbalans stond een beetje raar te doen

Piccies :

1284812824_d01e726127_o.jpg

1284811946_8130f2180d_o.jpg

1283953287_7f9bde4399_o.jpg

1284813214_aef5a57ab9_o.jpg

1283952343_ab0869df0f_o.jpg

1284812576_fb6961468e_o.jpg

( Ja, ik ben het gat voor de attenne vergeten :-P )

Valt reuze mee, ik heb de veren ook wat stugger gemaakt dus springen en hobbels gaan super!

Zo...onderdelen zijn alweer binnen gelukkig
Snel alles erin gezet, alleen zo nog even alles solderen

Vering is echt een stuk stugger...Krijg je auto eigelijk niet meer met de skids tegen de grond :)

Pics:
Motoren, Met daartussen de oude, iets kleiner dus
E-MaxxNieuw1.jpg

Totale pakketje
E-MaxxNieuw2.jpg

Alles ingebouwd
E-MaxxNieuw4.jpg

Totaal plaatje
E-MaxxNieuw3.jpg

Motortjes
E-MaxxNieuw5.jpg

Vanavond solderen en dan eens uittesten :D

ziet er weer super uit. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met deze motoren, heb vaak op het punt gestaan ze te kopen maar dit nooit gedaan. Welk type is het? Tipje: haal de stekkers tussen esc en motor eruit, scheelt weer wat weerstand.

Dit zijn de 'Mild' motoren (21 turns)
Voor de overige heb je een andere regelaar nodig.

Heb de stekkers direct op de motoren gesoldeerd en heb alleen even uit getest met wat lege accu's :(
De motoren zijn van zichzelf alweer een stuk stiller als de orginele.

Wat ze bij vol gas en bij volle accu's doen weet ik nog niet
Zal ook eens een GPS Meting doen als alles goed werkt, met de standaard motoren had ik toen 39,7km/u gemeten, maar daar was wel nog wat meer uit te halen :lol:

Zo...Net even gereden met volle accu's en er zit aardig wat kracht in de auto
Helaas kan ik hier in de straat niet volgas rijden :( , even andere plek voor zoeken dan

Maar toch even filmpje gemaakt zodat jullie alvast weten hoe hij het is de eerste versnelling het doet.
Je ziet dat hij weer terugzakt uit z'n wheelie maar dat het ik express met de wheeliebar ingestelt :wink:

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet toch het een en ander veranderen

Motortjes:
Ik heb het idee dat de motortjes té vroeg té snel willen draaien waardoor elke keer na een paar minuten rijden de tandwielen van de motoren los zitten

Voor de rest doen de motortjes het super, de top snelheid ligt nu denk tussen de 45 en 50 km/u :)
Alleen tandwielen veranderen wordt wel lastig:

*Grotere tandwielen - Trekt minder snel op en hogere top, regelaar wordt dus meer belast en misschien net dat beetje te veek
*Kleinere tandwielen - Trekt sneller op en top ligt minder hoog, Goed voor de regelaar maar dan heb je helemaal dat de tandwielen los gaan

Ik zal het een en ander nog een uit proberen

Vering:
Ik ben er achter dat deze dus te stug zijn, wegligging werd een stuk minder en kon niet meer remmen.
Ik ga nu 4 rode en 4 blauwe gebruiken om een tussen weg te maken.

Met springen zijn de 8 blauwe wel ideaal, zakt een stukje door de vering en komt daarna mooi terug :)

Het is zeker niet normaal dat je tandwielen los op de as gaan zitten.
Dit heeft een andere oorzaak dan dat de tandverhouding anders is.
Zet je de made-schroef wel met blauwe loctite vast?
Dit moet je namelijk zeker doen. Ik zet alle metaal op/in metaal verbindingen vast met blauwe loctite.
Ik rij met een Novak 6,5 turns brushless motor (op 14cellen)en daar is nog nooit het tandwiel van losgelopen ondanks de grote trekkracht van deze motor. (bij half-gas in de 2e versnelling gaat hij nog achterover)

grt,

Eric.

Yep, eens met eric, kan nooit aan de tandwielverhouding liggen. Zijn de assen van die nieuwe motoren misschien iets dunner waardoor het nét niet past? Dan is het logisch dat de tandwielen loslopen. FF controleren met een schuifmaatje. Ik zet de tandwielen niet vast met loctide en ze lopen nooit los.

Opgezocht,
Dat de tandwiel boring maat (asmaat v/d standaard motoren v/d E-maxx) is 1/8" (inch) of 3.17mm.
Kijk eens wat de asmaat van je nieuwe motoren zijn. Miss dat daar een verschil inzit.

Eric.

Assen zijn precies hetzelfde, zou ook wel raar zijn anders want ze adviseren om de standaard tandwielen er eerst op te zetten
Ook schuiven ze er mooi op zonder spelling.
Ik heb nog een set tandwielen liggen, zal die er een opzetten, deze zitten er alweer een jaar op

Ik gebruik meer dan zat Loctide (243, die blauwe jah)

Ik zal ook eens kijken wat er gebeurd als ik de spur nog iets losser zet

Back