Algemeen Traxxas E-maxx Topic

erichevy zei:
2x6 cellen?
Pas met 2x7 cellen wordt "ie" wakker! :D
Dat geldt voor de standaard motoren en voor brushless.

Eric.

Het is voor het begin
En 2x 6 cellen vind ik zelf zo meer dan zat, 2x 7 cellen waag ik niet met de regelaar, ondanks dat het ongetwijfeld zal werken
Maar mooie Maxx hoor, alleen nog Revo banden (en velgen) er onder, dat rijdt stukker fijner vind ik :)

Zitten d'r al op hoor!
Wereld van verschil met de originele banden:
afbeelding019ua6.jpg

D'r zit inmiddels op:
1) brushless Novak 6.5 motor met regelaar en koeler.
2) T maxx 3.3 wielen.
3) T maxx 3.3 aandrijfassen.
4) T maxx 3.3 Turnbuckels.
5) T maxx 3.3 Turnknuckels.
6) T maxx 3.3 draagarmen (zijn zelfde als bij nieuw type Emaxx armen)
7) T maxx 3.3 body mounts.
8) Aluminium diffcups met 3mm schroeven. (de alu cups met 2mm schroeven breken af)
9) Optionele Traxxas Alu. Big bore shock's
10) Gorilla alu chassis.
11) Metalen idler gears in versnellingsbak van RC-monster.
12) Metalen spurgear met Robinson's clutch.
13) accupack's 7 cellen GP4300.
14) pro-line steering bellcrank.
15)robbe 9203 stuurservo.
16) Zwaardere veren want de bigbore shocks zijn vreselijk licht afgeveerd.
En,
17) de traxxas wheely-bar want je kunt zo nauwelijks de voorwielen op de grond houden :D

Een hele lijst zo, maar noodzakelijk wanneer je borstelloos gaat rijden.
Recentere foto;
afbeelding023ca9.jpg

Eric.

Persoonlijk denk ik dat CVD asjes beter zijn dan de t-maxx assen.. ook lopen ze naar mijn mening mooier.

Mooie maxx, houd hem maar heel :-P

Helemaal vergeten :roll:
Ik heb de center assen als CVD assen van MIP. Omdat de 3.3 centerassen hetzelfde gecontrueerd zijn als die van de Emaxx.
En de Tmaxx 3.3 center axles zijn ongelijk in lengte. Emaxx zijn gelijke lengte.
Er wordt al vaker gemeld op 't Traxxas forum en het forum van rcmonster dat de REVO assen kwalitatief beter worden ervaren dan CVD assen.
CVD's slijten veeel sneller. Behalve de CVD's van Unlimited Engineering die zijn "kogelvrij" net als de Steering bell crank van UE die zijn sterker dan de Pro-line.
Alle waar voor zijn geld.... UE kost ff wat meer.. :|

Laatste wat ik gemold had waren de 4 stuks 2mm schroeven in de diffcup in het achter diff, welke na een landing "doorsloegen"

Eric.

welke regelaar hebben jullie? kan misschien een e-maxx kopen zonder regelaar! dus vroeg het me ff af hoe duur zo regelaar was

alvast bedankt,
Joram

hey,

ik zit met een waarschijnlijk veel voorkomende vraag: Emaxx of Esavage, ik weet dat dit het emaxx topic is en er daarom veel fanboys zitten maar aan alleen antwoord van esav is kut heb ik niets aan xD.

Ik heb dus goede redenen nodig waarom ik een Emaxx zou nemen of waarom niet ;)

EDIT: ja, ik heb alle topics hierover al doorgelezen met zoekfunctie ;)

Hey mattij, ik had op een ander forum even wat opsommetjes gemaakt :

Nadelen van een maxx :

Vervelende onderdelenlevering
zonder accus en lader geleverd ( al is het setje van hpi ook niet veel soeps )
Misschien íets zwakkerre motoren / snelheid dan de e-zilla

Nadelen van een E-Zilla

Relatief hoge accuplaatsing
Minder bodemspeling op dezelfde hoogte i.v.m ( v = vergelijking ) de Maxx
Véél minder tuningsdelen
Mindere kwaliteit
E-Zilla is korter, waardoor vele Maxx + savage bodies niet passen, Bodykeus is dus beperkt!
Een apart ontworpen spur gear + slipper clutch ( Aleen vervangbaar door de originele )
Smallere banden.
Moeilijker onderhoud

Kiezen maar ;-)

Er blijven mensen bestaan die zeggen dat ze niet te vergelijken vallen omdat de zilla korter is.
Ik vind van wel.

Btw, De e-maxx heeft een betere wegligging naar mijn mening, en meer grip in het offroad gedeelte.

De "vervelende onderdelen levering" los je makkelijk op om je spullen op Ebay aan te schaffen.
Daar is ALLES te krijgen namelijk.
Ik heb bijna al m'n upgrades uit de States vandaan, geen probleem. Verzend kosten lopen uiteen vanwege de soorten onderdelen.
Dit heeft MIJ in ieder geval niet weerhouden de beste Electro auto aan te schaffen. (de E-Maxx bedoel ik dan!)
En "mag het nikx kosten" kom je vanzelf bij de concurenten van Traxxas terecht!

Wat mij betreft een makkelijke keuze...
Eric.

dankje! toch best nog wel duur.. in vergelijking met de hele e-maxx is 1/3 daarvan de regelaar :P

Hallo J_oram
Met een beetje geduld wordt zo'n standaard regelaar nog wel eens vekocht.
Ik heb die van mij al weggedaan omdat ik met een borstellose set-up ben gaan rijden. (van Novak de 6.5 turns)
Dit wordt zeker vaker gedaan waardoor de standaard regelaars "overblijven" zeg maar.
Ik zal eens wat rond vragen aan wat kameraden van me, en vragen of iemand die een regelaar nog heeft liggen.
I will be back....

Eric.

ik heb de e-maxx nog niet kon er wel een kopen zonder regelaar .. de koop ik noniet helemaal rond dus weet nog niet zeker of ik de regelaar nodig heb toch alvast bedankt!

Joram

J_oram zei:
in vergelijking met de hele e-maxx is 1/3 daarvan de regelaar :P

Die regelaar is normaal van prijs. Bedenk dat het dollars zijn; die regelaar kost ongeveer 83 euro, lijkt me niet teveel voor een 14,4 volt regelaar. De E-maxx is dus goedkoop, complete RTR monstertruck voor iets meer dan 300 dollar (=225 euro!!) is geen geld. Dus als je regelaar stuk is koop je er gewoon een nieuwe maxx bij :D

Ok,
Da's duidelijk. In zo'n geval kun je miss beter overwegen meteen borstelloos te gaan rijden.
Ik weet nog wel iemand met een setje. Dwz de brushless motor samen met een regelaar.
En als die E-Maxx nog standaard motoren heeft ku je deze verkopen om de ombouw te financieren :wink: .

Nadeel is wel dat je metaan aan het upgraden moet want diverse spullen zullen vrij snel kapot "spetteren"!
Net een domino effect je zult er behoorlijk wat muntjes aan kwijt zijn.

Beter alternatief is een komplete "geupgrade" Maxx aan te schaffen.
Het is maar wat je te besteden hebt..

Eric.

weet niet of alles nog doorgaat ben nu ook een team accociated t4 op het oog,, maar op ebay kon je een full allu e-maxx kopen maar daar zijn ze nog op aan het beiden kijk wel hoe uit pakt als de prijs niet te hoog word bied ik nog vlug 2 euro meer (A) haha anders word het de team accociated t4

he maar de maxx heeft wel een 2bak he
als je m nou in zn snelste versnelling zet gaat ie de zilla dan voorbij?
en die onderdelen kun je gewoon bestellen duurt alleen wat langer enzo...(kost ook iets meer volgens mij)

Back