Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Update

Nadat nog een keer de tandwielen op de motoren los gingen had ik ze gewoon snel vastgezet zonder Loctide.
Nu zijn ze na 3 keer rijden nog niet losgegaan :lol: .

De vering heb ik aangepast, er zitten nu 4 blauwe en 4 rode op, gaat perfect zo.
Ik heb de auto ook eens uitgetest op een bouwterrein hier, veel trekkracht en een hoge top.
Door het hoge gras komt hij zelfs nog met gemak goed vooruit (Het ziet er alleen niet uit)
Helaas hebben de banden niet meer echt veel grip in de bochten en schuift hij gewoon rechtdoor. (Was ook wel erg mul zand)
Dit zal ook wel komen omdat hij de auto snel achterover wilt trekken en de voorbanden dus niet meer goed op de grond komen

De electronica was ook goed warm nadat ik in 10 minuten de accu's leeg had (3600mah).
Het koellichaampje van de regelaar kon je amper meer aanraken maar hij koelde gelukkig vrij snel weer af.

Ik moet dus nog het een en ander afstellen om meer grip te krijgen of gewoon nieuwe banden kopen (Bowtie 40 Series)
Toch wil ik er meer een stadium van maken maargoed, dat gaat me weer geld kosten :lol:
 
Off-Road Racer zei:
Update

Nadat nog een keer de tandwielen op de motoren los gingen had ik ze gewoon snel vastgezet zonder Loctide.
Nu zijn ze na 3 keer rijden nog niet losgegaan

Met loctite zit het wel vast met loctide niet inderdaad :lol:
Busje of tube even schudden en bij een "vette boel" eerst de onderdelen ontvetten.
 
Off-Road Racer zei:
UpdateNadat nog een keer de tandwielen op de motoren los gingen had ik ze gewoon snel vastgezet zonder Loctide. Nu zijn ze na 3 keer rijden nog niet losgegaan :lol: .

zie je wel gewoon géén loctite gebruiken :D

Merk je echt een duidelijk verschil met de standaard motoren? Meer trekkracht én meer topsnelheid?
 
Ik laat ze mooi zo even zitten.
Als ze weer losgaan zie ik het wel

@Jeroen E
Verschil is goed merkbaar, In z'n 1 gaat hij elke keer bij het optrekken op de achterwielen en over ruige ondergrond gaat het ook beter
Ook de top snelheid is goed merkbaar, hij blijft maar klimmen in de toeren en hij gaat HARD!! (Rond de 50km/u op 12 cellen)

Maarjah..zoals ik al zei, je moet dan niet op 14 cellen gaan rijden want de regelaar zit wel aan de top van z'n tempratuur :|
 
Dat klinkt goed, ga ik die motoren ook maar eens aanschaffen. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de levensduur. Ik hoor wel eens geluiden dat dit veel minder is dan de stockmotoren, maar die zijn ook bijna onverwoestbaar. Ik heb al ruim een jaar een nieuwe set liggen in de veronderstelling dat mijn originele motoren (3 jaar oud) het wel eens zullen begeven. Niet dus. :D
 
Jeroen E zei:
Dat klinkt goed, ga ik die motoren ook maar eens aanschaffen. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de levensduur. Ik hoor wel eens geluiden dat dit veel minder is dan de stockmotoren, maar die zijn ook bijna onverwoestbaar. Ik heb al ruim een jaar een nieuwe set liggen in de veronderstelling dat mijn originele motoren (3 jaar oud) het wel eens zullen begeven. Niet dus. :D

De levensduur maakt niet zo veel uit, je kan deze motoren afdraaien terwijl je de standaard motoren dan kan weg gooien.
Mijn standaard motoren gingen 1,5 jaar mee maar ik heb ook er veel mee gereden
 
Waarom overwegen jullie geen brushless motor?
Het rendenment is veel hoger, geen collectoren meer af te draaien. En je gebruikt dan maar 1 motor in plaats van 2.
Nadeel is echter de regelaar die ook vervangen dient te worden en het is allemaal wat kostbaarder.
Voordeel is je hebt meer vermogen en je rijdt langer.
Grt,

Eric
 
Laatst bewerkt:
@erichevy
Ik heb nog geen brushless gedaan vanwege de redelijke hoge kosten van de aanschaf.
Met deze motoren kon ik nog de standaard regelaar gebruiken.
En daarbij komt kijken dat je voor een goede brushless al snel je assen moet vervangen.

Maar brushless komt er zeker nog eens in.

@lord ultranoob
2 brushless motoren wordt niet aangeraden, de auto gaat dan zo snel dat hij niet meer te houden is.
Dan is er voor mij ook geen lolletje meer aan :wink:
 
Maar als je een 9.5 t Brushless vortex van team orion erin doet, loopt dat harder dan 2 standard motoren?
 
Brushless is leuk maar behalve dat motor en regelaar een bak geld kost, kun je ook je halve aandrijving vervangen door megadure hop ups. Anders rijd je de boel continu aan gort. Ik heb nog niet de behoefte gehad, vind de stock maxx nog steeds hard genoeg gaan.
 
Off-Road Racer zei:
En daarbij komt kijken dat je voor een goede brushless al snel je assen moet vervangen.

2 brushless motoren wordt niet aangeraden, de auto gaat dan zo snel dat hij niet meer te houden is.
Dan is er voor mij ook geen lolletje meer aan :wink:

Inderdaad Off-Road Racer en Jeroen,

Ik rij op 14 cellen met een Novak brushless regelaar met koelfan.
Samen met een 6,5 turns Novak brushless motor.

Deze kombinatie rijdt al verschrikkelijk hard en heeft erg veel koppel onderin.
Je moet vanaf stilstaand niet volgas geven in de 1e of ook niet in de 2e versnelling....
Je "flipt" direct achterover en je ligt op je dak voor je erg in hebt.

Om met 2 brusless motoren te rijden heb je 2 regelaars nodig in tegenstelling tot de standaard regelaar waar 2 borstelmotoren tegelijk op kunnen.
En 1 brushless is echt al sterk zat, je kunt nog voor 4,5 turns gaan.......

Om met de 6,5 turns motor te rijden zonder dat direct de onderdelen om je oren "spetteren" zul je de volgende onderdelen MOETEN vervangen nl:

1. De spurgear vervangen voor een metalen spurgear in kombinatie met een dubbele koppelings plaat, deze kan de kracht wel aan.
2. De standaard idler gears in de versnellingsbak vervangen voor metalen idler gears. de standaard gears worden ge-stript.
3. De half shafts vervangen voor metalen assen, ik heb de assen van MIP. (let wel, alleen assen gebruiken geschikt voor de E-maxx want deze hebben transmissie-assen van 6mm en de Tmaxx heeft 5mm)
4. De 4 aandrijf assen naar de wielen vervangen met die van de Revo 3.3
5. De Turn nuckels vervangen met die van de Revo 3.3 (fusees hebben grotere lagers voor de grotere assen)
6. De turn buckels vervangen voor die van de Revo 3.3 (de fusees zijn dieper daardoor langere spoorstangen nodig.
7. De kogels waar de turn buckels op bevestigd worden van de revo 3.3 (de spoorstangen v/d revo hebben grotere oogjes)
8. De diff tandwielen (kroon en pignon) goed uit-shimmen voor een betere tanddracht, anders sloop je je tandwielen)
9. De diff-cups in de differentielen voor en achter vervangen voor difcups van aluminium met 3mm schroefjes voor het kroonwiel ipv 2 mm schroefjes (2mm schroefjes breken af)
10. De zeskant wielmeeneemers vervangen voor aluminium meeneemers. (de kunststof meeneemers draaien door in de velg!)
11. De standaard batterij stekkers vervangen voor goud connectors. (de standaard stekkers smelten)
12. De shocktowers vervangen voor die van de Revo 3.3 (deze hebben een H profiel en breken niet zo snel)
Wat je kunt verbeteren om de rij kwaliteit veel beter te maken:
13. Een verbeterde servo saver samen met de stuurstangen van (bijv.) Proline.
14. Snellere en sterkere stuur servo.
15. Aluminuim Traxxas "big bore" shocks voor een veel beter demping.
16. Beter veren voor de Big bore's de veren bij deze shcok's zijn veel te licht.
17. uiteraard.... een wheely-bar , echter flip ik nog achterover met de traxxas wheelybar.
18. Een Gorilla aluminium frame voor een verlaagd zwaartepunt door de accu's (met meer7 cellen of meer per kant) lager te bevestigen.
19. Een Spectrum zender en ontvanger set voor betere ontvangst zonder storingen en zonder kristallen.

Dit is mijn E-maxx, supersnel rete sterk en reuze betrouwbaar.
afbeelding023ca9.jpg


afbeelding019ua6.jpg


Groeten,

Eric.
 
tja dat zou ik ook wel eens willen weten,........
wat een enorme lijst met hopups zo.
dat lijkt me wel een echte super wagen

ik ben
blij met wat ik heb ( meestal )
groet franz
 
De meeste spulletjes heb ik via Ebay uit de VS gekocht.
Het kostbaarste blijft toch de Novak motor met regelaar deze heb ik met mijn nog nieuwe standaard motoren en regelaar kunnen inruilen... met nog een beetje bij betalen dan he :0)
De rest kun je zo via Ebay kijken wat daar voor gevraagd en geboden wordt.
Wat het duur maakt zijn de Revo "talon" wielen en een extra "bash" kap. Dit zijn wat grotere onderdelen wat versturen weer duurder maken.

Ik heb met opzet het nu eens NIET bijgehouden wat het bij elkaar gekost heeft... omdat ik uit ervaring toch wel weet dat het niet weinig :0) is!
Maar mijn benadering is dat ik veul powerr wil hebben met veul koppel onderin tijdens het rijden EN dat de boel heel blijft.
En in die 3 wensen ben ik behoorlijk goed geslaagd. (ben niet gauw tevreden hoor!)

Hebben jullie nog vragen stel ze gerust. Wat iets specifiek gekost heeft ofzo? want dan moet ik ff graven in de paperassen.... (als ik die nog heb tenminste)

Eric.
 
Na lang te zitten dubben heb ik vandaag toch de knoop doorgehakt...ik heb 1 van mijn Revo's ingeruild tegen een gloednieuwe E-maxx. Deze maxx stond al een jaar of twee in een winkel en werd langzaam uit elkaar gehaald voor onderdelen. Een gesproken met de eigenaar en de auto goed bekeken. Het is het model met de EVX Esc en de widemax suspension, het nieuwe model dus.
Er zaten geen banden en wielen meer op, miste een draagarm en 1 schokdemper.
De wielen krijg ik van hem...ik heb HPI wielen besteld. 8 spaaks zwart chroom met dirtclaws. De draagarmen en een komplete set veren heb ik op
ebay gekocht, omdat ik tegen de eigenaar heb gezegd dat ik die bestel, want dan heb ik het sneller. De kosten die ik maak worden vergoed in accu's :)

ik ben tevreden....

Als he geiod is heb ik de auto aam het eind van de week inclusief de onderdelen
 
erichevy zei:
De meeste spulletjes heb ik via Ebay uit de VS gekocht.
Het kostbaarste blijft toch de Novak motor met regelaar deze heb ik met mijn nog nieuwe standaard motoren en regelaar kunnen inruilen... met nog een beetje bij betalen dan he :0)
De rest kun je zo via Ebay kijken wat daar voor gevraagd en geboden wordt.
Wat het duur maakt zijn de Revo "talon" wielen en een extra "bash" kap. Dit zijn wat grotere onderdelen wat versturen weer duurder maken.

Eric.

Gelukkig heb ik al wat onderdelen van die lijst.
*Bash Kap
*Revo wielen
*Sterkere stuurservo/Servo saver
*Velgemeenemers
*Wheeliebar
*Stekkers (Met standaard motoren smelten die andere al)
*Spurgear (Geen alu maar wel een hele sterke)

Kwestie bij mij is dus de versnellingsbak en de aandrijfassen.

Het chassis wat erichevy is overigens niet meer bij alle winkels te koop, hiervoor is de G3, en die is duur :P

@Nusti
Gefeliciteerd met je aanschaf, je zult er geen spijt van krijgen. :)
En natuurlijk willen we foto's zien
 
Die foto's gaan zeker komen...ik ben erg benieuwd naar de prestaties van de auto. Hoelang kun je rijden op 3600 mAh accu's?

Zijn er zwakke punten die meteen aangepakt moeten worden? Het enige wat ik zowieso meteen ga veranderen is de stuurservo. De 2055 van traxxas is imo erg zwak...
 
Back
Top