lord ultranoob zei:
welke onderdeln gaan er dan nog wel kapot?
In het diff strip je je tanden als je hem niet eerst goed "uit-shimmed"
Met shimringen (meestal 0,10mm dik) vul je of het pinion of het ring-gear goed uit, zodat je de meest perfecte tanddracht hebt.
Haal je diff's maar eens uit het chassis, en voel terwijl je de 2 uitgaande assen met 1 hand blokkeerd en met je andere hand voelt of er speling in de ingaande as (pignon-as) zit!
Dit maak ik zo, zodat je met de juiste hoeveelheid shims praktisch geen speling meer voelt, ZONDER dat de tanden teveel op elkaar gedrukt worden door te veel of te dikke shim's (over-shimmen dan staan de lagers en tandwielen te veel onder spanning).
Mijn ervaring is dat je vaak goed uitkomt met enkel 1 shim ring achter het pignon tandwiel van 0,1mm dikte. (shim komt achter het pignon tandwiel en tussen het kogellager te zitten zodat het pignon dichter bij het kroontandwiel komt te staan)
Duss.... na het shimmen mag het niet te zwaar lopen dan heb je tw weinig speling en staat alles onder teveel spanning en gaat de boel stuk. Meest perfecte is dat je precies voelt dat het nog wel licht loopt en dat praktisch zonder speling, dan ben je het beste uit. Zo overleven ze (bij mij althans) zelfs borstelloos geweld! (maar dan wel met aluminium diffcups met 3 mm schroefjes)
Tja, ... een andere kap. De blauwe kap is eigenlijk nog steeds mijn "nette"kap.
Voor het raggen heb ik een andere Maxx kap aangeschaft. Zelf vindt ik een Chrysler hemi-cuda in het oranje wel mooi, maar het komt er gewoon niet van.. (heb nog een hobby en da's veel met RC helicopters te vliegen en te "tunen" :wink
Eric.