Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Meestal een heel bedje bij mij, maar nooit 'echt' last van gehad. Ook in diverse plassen 'geparkeert' maar geen mankementen, toch iets Taaier als ik had gelezen :p

Dat de nieuwe regelaar tot 12 turns gaat, en automatisch die stekkers meegeleverd krijgt, is zeker goed nieuws! Maar nog steeds koop ik m niet :-P

vandaag de deans stekkers binnengekregen en aan de esc en accu's gesoldeerd en kon het toch niet laten om even snel wat foto's te maken ook al is de auto nog niet af. D auto heeft aan 1 kant maar draagarmen en vering....daarom ook foto's van 1 kant. De wielen zijn wel goed te zien en zien er erg goed uit..al zeg ik het zelf...
nieuw004Medium.jpg

nieuw003Medium.jpg

Oeh...wat een mooie velgen en banden
Ben benieuwd naar de rij-eigenschappen :wink: .

Van mijn kant even een kleine up-date
De bodypost waar ik het een aantal pagina's geleden over had zitten er eindelijk op :P
E-MaxxNieuw6640x480.jpg

En ik heb weer even gekeken hoe het met de standaard banden is, hij heeft wel meer grip maar ik moet weer even de banden opnieuw lijmen.
E-MaxxNieuw7640x480.jpg

@erichevy
Hoe zit het met de grip bij jou E-Maxx?, aangezien jij nog een stuk snellere motor hebt :P

Ik Heb niet echt veel grip met mijn banden, op topsnelheid zachtjes de bocht door en hij begint bijna te driften! Op zand iets téveel grip wat een overhitte regelaar veroorzaakt :-P

Verder ben ik benieuwd naar die bodyposts, aangezien er geen verbinding inzit, zullen ze vrijwel direct door de kap heenslaat als je ondersteboven belandt. Maar we zullen zien!

Zeg maar Eric hoor :wink:

Ik rij eigenlijk alleen maar met de Revo Talon banden en nooit met de originele "chevron" banden.
Ik had al snel dat de kunststof wielmeenemers in de velg doordraaide, dat zegt eigenlijk al iets over de grip.
Met de originele E maxx banden rol je te snel over de banden weg, zeker op snelheid maakt dat je hiermee een koprol zijwaarts zal oplopen.
Maar zo veel power zal nooit vervelen, de aarde en houtsnippers vliegen je om de oren, en telkens klimt ie op de achterwielen.
Het blijft zo apart, dat als je al halfgas op snelheid rijdt, je nog steeds met volgas geven de Maxx op de achterwielen trekt!
Blijft een fijn gevoel, super om mee te rijden.
grt,

Eric.

ik heb ook sinds een paar dagen een e-max.
gekocht in de vs via ebay
ik gebruik li-ion akku's 2x 2s/2p dus 16,8 v 5000mah gaat wel prima nu de vraag :welke wisselstukken moet ik zeker kopen rekening houdend dat het de laatste versie is van de max
groeten aan iedereen
luc

Hallo landries!,
Goede keus, de E-maxx.
Als je 2X2s/2p li-ion accu's hebt rij je op 14,8 volt en niet op 16,8 volt. (2 maal 2 in serie/2paralel zijn 4 cellen X 3,7V.) En de 14,8 volt is het maximum wat de standaard E-maxx regelaar kan verdragen.
Je zit "save" betreft de spanning. Pas alleen op dat je de accu's niet "te leeg"rijdt, want HET grote gevaar van li-ion/lipo accu's is dat wanneer je er, ook al is het eenmalig, te lang mee door rijdt, de cellen blijvend beschadigd worden. Je zult direkt wanneer je "merkt"dat de prestaties afnemen moeten stoppen anders sloop je je cellen.
Enneh,... met 5000mah kun je lekker lang rijden da's mooi mee genomen, want heb je lol dan gaat de tijd snel :P
Welke motor(en) (of regelaar) gebruik je?
emaxxx008dc7.jpg

Eric.

alles is standaart en wel een lipo-save ingebouwd
ga nu wel een tweede bestellen voor mijn zoon van 7 dan kunnen we lekker samen rijden.ik zou graag wat wisselstukken bijbestellen maar weet niet welke snel stuk gaan
groeten luc

landries zei:
ik zou graag wat wisselstukken bijbestellen maar weet niet welke snel stuk gaan
Een standaard max gaat niet zo snel stuk als je er normaal mee doet. Blader dit topic door en je zult veel info vinden. De spare parts die handig zijn om te hebben zijn:
- setje suspension arms
- set bulkhead front en rear
- spur gear
- shock tower
- aandrijfassen
En dat is het wel z'on beetje. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor levering van onderdelen. In de VS is de e-maxx enorm populair, op e-bay is echt alles ervoor te krijgen. En als je voor standaard onderdelen van Traxxas gaat, vaak spotgoedkoop. En misschien is dit de laatste versie maar wat maakt dat uit? Er zijn maar twee versies geweest en de auto wordt al vele jaren verkocht.

Ruskenhunter zei:
@Eric :

Bah wat istie van jou schoon! :lol:

Don't worry Ruskenhunter, zo ziet ie er al niet meer uit hoor!
Op deze foto was zojuist van alles "getransplanteerd" 8O

Luc,
De standaard stekkers op de regelaar zijn niet best en kun je beter direkt upgraden.
En een goede aanrader vindt ik de Revo "talon" banden deze zijn echt stukke beter dan de standaard banden welke op de Maxx zitten.
Van de standaard bandjes, daar zijn de wangen een stukje hoger van en dat is de oorzaak van het (op snelheid) zijwaarts wegrollen.
Eric.

goede stekkers om te gebruiken zijn deans ultra pluggen... te koop bij rctechnics onderaan de pagina bij t-plug rood: http://www.rctechnics.eu/connectoren-c-173.html?page=2&sort=2a

De banden kun je van de revo kopen, op ebay kosten die bijna niets. ik heb zelf hpi banden met verstevigde wanden...het nadeel van de standaard banden is dat ze ook behoorlijk zwaar zijn. De kans dat de hex stript is groter, acceleratie minder en ook de wegligging

vergeet de skidplates niet, ik hoor hier dat iedereen ze wel breekt.
@jeroen, wat zijn de verschillen in de oude en nieuwe emaxx? ik wist niet dat er 2 versies waren

ja, stekkers en skidplates. Zo vanzelfsprekend dat ik ze vergeten ben :D Skidplates kun je beter iets anders voor bedenken anders blijf je aan de gang. Ff zoeken, staat in dit topic beschreven.

Verschil tussen oude en nieuwe e-maxx is de breedte van de draagarmen. De nieuwe (en die is ook alweer meerdere jaren oud) heeft bredere draagarmen, en is dus een stuk stabieler. Als je op de website van traxxas kijkt staan er filmpjes op van de maxx met smalle draagarmen. Verder zijn ze gelijk.

En de 2e generatie E-maxx (wide-maxx) heeft ruim een jaar geleden nog eens een upgrade gehad.
Waarbij de diffs zijn vernieuwd (helften zitten nu met 4 en niet met 2 schroefjes vast) en de draagarmen in de E-maxx hebben nu ook de uitsparing die in de Revo 3.3 nodig is vanwege de grotere diameter aandrijfassen.
Wiellagers en diff lagers hebben nu een (blauwe)stofafdichting, en de spannings-regelaar werd verbeterd.
Dus hoef je de draagarmen niet te vernieuwen wanneer je je Emaxx opwaarderen wilt met Revo 3.3 assen.
En nog recenter geleden werden diverse kunststof onderdelen zoals de bulkheads, skids, ea. in grijs gekleurd kunststof uitgevoerd.

Eric.

Laatst bewerkt:
Och die skidplates zijn het probleem niet, zolang je bij de stoepranden uit de buurt blijft zal er weinig mee gebeuren :wink:
De spur kan je wél redelijk snel strippen als je hem niet goed het afgesteld of verkeerd neer komt met het gas er nog op.
Voor de rest is mijn ervaring : Je eigen rijstijl.
Je zal van jezelf wel weten hoe je ermee rijdt, maar bij normaal gebruik zal de schade beperkt blijven (op slijtende delen na)

De Wide-Maxx (Zoals hierboven beschreven) is trouwens 14 mm per kant breder, dus 28 mm.
En volgens mij heeft iedereen hier de Wide-Maxx :roll:

@Eric
Hij ziet er wel gelikt uit hoor, alleen nog nooit over een andere kap nagedacht.
Dat zou hem 'afmaken' :wink:

@Lord Ultranoob
Blijf je nou bezig, dit hebben we al 20 keer aan je verteld :?

lord ultranoob zei:
welke onderdeln gaan er dan nog wel kapot?

In het diff strip je je tanden als je hem niet eerst goed "uit-shimmed"
Met shimringen (meestal 0,10mm dik) vul je of het pinion of het ring-gear goed uit, zodat je de meest perfecte tanddracht hebt.
Haal je diff's maar eens uit het chassis, en voel terwijl je de 2 uitgaande assen met 1 hand blokkeerd en met je andere hand voelt of er speling in de ingaande as (pignon-as) zit!
Dit maak ik zo, zodat je met de juiste hoeveelheid shims praktisch geen speling meer voelt, ZONDER dat de tanden teveel op elkaar gedrukt worden door te veel of te dikke shim's (over-shimmen dan staan de lagers en tandwielen te veel onder spanning).
Mijn ervaring is dat je vaak goed uitkomt met enkel 1 shim ring achter het pignon tandwiel van 0,1mm dikte. (shim komt achter het pignon tandwiel en tussen het kogellager te zitten zodat het pignon dichter bij het kroontandwiel komt te staan)
Duss.... na het shimmen mag het niet te zwaar lopen dan heb je tw weinig speling en staat alles onder teveel spanning en gaat de boel stuk. Meest perfecte is dat je precies voelt dat het nog wel licht loopt en dat praktisch zonder speling, dan ben je het beste uit. Zo overleven ze (bij mij althans) zelfs borstelloos geweld! (maar dan wel met aluminium diffcups met 3 mm schroefjes)

Tja, ... een andere kap. De blauwe kap is eigenlijk nog steeds mijn "nette"kap.
Voor het raggen heb ik een andere Maxx kap aangeschaft. Zelf vindt ik een Chrysler hemi-cuda in het oranje wel mooi, maar het komt er gewoon niet van.. (heb nog een hobby en da's veel met RC helicopters te vliegen en te "tunen" :wink:)

Eric.

Laatst bewerkt:
Back