Algemeen Traxxas E-maxx Topic

ik weet niet waar jullie het halen maar de titans 12turn passen dus perfect op de originele e-maxx regelaar.en ze geven er nogal van langs ook.de standaard titans motoren kunnen ook geen 16V aan.je moet maar eens de stroom meten wat 1 motor krijgt van de regelaar.geen 16.8v of 14v op 2 x 6cellen nimh hoor.integendeel gewoon 7.2 of 8.4 volt naargelang de batterij.test dit zelf eerst eens allemaal uit voor jullie andere iets wijsmaken.

het zelfste met de 2X 550GT motoren op de e-savage!!!!!!

ik heb de informatie van de traxxas site zelf....ik neem aan dat zij het het best weten:
TRAXXAS - Titan® 550 Motor
TRAXXAS - Titan® 12T Modified Motor

Er staat ook duidelijk bij dat de 21 turn 14 volt aankan en de 12t 8,4 Volt. Maar als je het wilt proberen...ga je gang, de motoren kosten geen drol.

leg mij maar eens uit waarom ik maanden met de standaard evx en 2 titan 12turn motoren heb gereden op mijn emax.ik heb ze nog liggen en ze zijn nog steeds in goede conditie.de regelaar verdeeld de stroom van elke batterij appart naar 1 motor.de batterijen liggen niet in serie!!!

er staat er staat!!!!!!

neem een voltmeter en test het zelf!!!!!

leg mij maar eens uit waarom ik maanden met de standaard evx en 2 titan 12turn motoren heb gereden op mijn emax.ik heb ze nog liggen en ze zijn nog steeds in goede conditie.de regelaar verdeeld de stroom van elke batterij appart naar 1 motor.de batterijen liggen niet in serie!!!

er staat er staat!!!!!!

neem een voltmeter en test het zelf!!!!!

R/C Calculations de packs in serie

of
R/C Calculations de packs paralel

hoezo is dat zo wazig aangesloten op de bec zijde? zo krijgt je ontvanger toch 14,4 volt dat kan toch niet?

oh wacht ik snap het al (externe bec). Maar hoe zit het standaard dan wat de regelaar doet? Want mijn wild daggertje liep met de traxxas titan motoren toch echt veel en veel harder met 2*6 cel nimh dan dat hij deed met 1*7cel nimh en 21 turns team orion havok motoren. en wat doet die condensator op het 3de kanaal?

Laatst bewerkt:
ik heb een MMM setje voor mijn Emaxx :)

Nu heb ik een vraagje over de wielen/banden? Kan ik de zelfde nog wel gebruiken met wat hogere snelheden? zou tapen helpen?

Groet Ronald (diver)

Hallo allen!

Ik wil graag een e-maxx kopen.
alleen heb ik maar 200 euro.
weet iemand ergens in NL een goede te koop voor 200 euro?
trouwens als ik mijn auto nu verkoop heb ik ongeveer 300 euro.

mvg,
Ruud

Deze Rode is van mijn neven. Klasse auto en echt in perfecte staat!
Ging bloedhard alleen de titans 550 motoren zijn dan snel aan hun einde.

Juist prima als je toch wilt gaan voor brushless (wat erg is aan te bevelen!) Ik heb van die overstap nooit spijt gehad. En de dollarkoers is nu erg gunstig om brushless te kopen. (1 euro is nu ca. 1,5 dollar)

Koop vooral de accu's en lader/voeding erbij. Die heb ik samen met hun uitgezocht en is prima en veelzijdig spul.

Dan heb je een fantastische en bijna nieuwe set om veel plezier mee te hebben!

succes

Tapen helpt zeker !

Ik heb een getapete band opgeblazen. Die vloog aan stukken...:O)

Ik merk dat als banden niet vol zitten met zand en water dat dan het balloonen best meevalt.

Gaatjes aan binnezijde velg afplakken en in band aan buitenzijde gaatjes maken helpt beter.

Ik heb een getapete band opgeblazen. Die vloog aan stukken...:O)

Ik merk dat als banden niet vol zitten met zand en water dat dan het balloonen best meevalt.

Gaatjes aan binnezijde velg afplakken en in band aan buitenzijde gaatjes maken helpt beter.

Had je de orginele Emaxx banden er op zitten?? hoeveel gaatjes en hoe groot waren die??

Groet Ronald (Diver)

Laatst bewerkt:
Licht het aan mij of zit de E-Maxx er niet tussen?

Edit : heb hem gevonden

Dan komt het toch goedkoper zo uit :
1. geen brushless E-Maxx een gewone E-Maxx (€450)
2. MMM regelaar + motor (€175) ==> eBay.be: Castle Creations Mamba Monster 25V + 5mm 2200 kV Combo (object 370168452602 eindtijd 30-dec-09 04:41:39 CET)
3. Lipo's (€50) ==> HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly $24.79

= €675

E-Maxx brushless
1. Brushless E-Maxx (€675)
2. Lipo's (€50)

= €725

Groetjes

Niet vergeten dat de MMM-uitvoering van de E-Maxx (is dat dan een EMBE?) voor die prijs waarschijnlijk ook een
2,4 Ghz zender heeft en 17 mm wielmeenemers.

en andere wielen en banden!! andere stikkers op de kap en niet te vergeen andere veren de witte en niet de rode!!!!

heb je gezien dat er bij jouw goedkope MMM dit staat: On Mar-12-09 at 10:41:54 PDT, seller added the following information:

Item currently on back order due mid to late march!! MAART!!!!!

Groet Ronald (diver)

Laatst bewerkt:
Back