Algemeen Traxxas E-maxx Topic

moet ie niet in zijn advertentie zetten dat hij wereldwijd verzendt. als je geduld hebt komt er vast wel weer een voorbij. er zijn er genoeg waar wel goed mee zaken te doen is. houd er wel rekening mee dat zo'n kap verzenden vanuit de vs vaak duurder is dan de kap zelf.

e maxx vxl

hoi heb net mijn vxl set uit mijn slash in mijn e max gezet.
heb em met 2 lipo's 2s 4000 mah 30c parallel geschakeld,
18 tands pinion,lijkt aardig op te schieten zo op het eerste gezicht
maar kon nog niet helemaal volgas rijden omdat het al donker is
morgen maar even verder kijken.zijn er mischien nog meer mensen
die dit hebben geprobeert? wordt vervolgd morgen.:fadein:

hmm, ben wel benieuwd na de reactie wil graag mijn e-maxx ook naar brushless ombouwen. maar weet nog steeds niet welke combo zit beetje te twijvelen tussen dubbel vxl setje of mmm of novak. dus laat maar wat horen als het een suc6 was met de vxl.
oja gebruik je 1 setje van de vxl of 2 ?

@yazzoline:
zou zeker niet gaan voor een dubbele vxl.
dan zit je met 2 regelaars. en indien 1lipo rapper plat is dan de ander ga je die tefel ontladen. waardoor het wel eens kan zijn dat je deze kapot rijd.
ook gaat er altijd onderling verschil in power zijn. ( als je 10vxl setjes koopt, gaan ze niet perfect allemaal dezelfde power hebbe) en denk dat dit ook niet aan de 'motor's , regelaars en spur tengoede gaan komen.
denk ook dat het koppel minder groot gaat zijn dan bevoorbeeld een MMM
mocht ik jou zijn en je zou tussen die 3willen kiezen. zou ik niet langer twijfelen en voor de MMM gaan.
grtz jeffrey

weet eigenelijk niet 100 procent zeker als die theorie van de lipo's klopt maar het zou me niet verwondere als het waar is.

heb ik mee gemaild hij wil niet naar nl versturen?? ik vroeg wil je geen geld verdienen toen zei hij:

no it has nothing to do with that its just a pain in the but and id rather trash the body then deal with the bull crap so im sory you feel that way have a nice day
Deze aanbieder wat:
waldorfrccom
Heb je hem voor 31 euro binnen (mits douane hem er nog uit zou pikken, maar die kans is klein met zo'n laag bedrag).
Heb ik zelf ook al eens wat besteld, gaat perfect en redelijk snel binnen.

Laatst bewerkt:
@ goony22, dat zou ik niet doen, zo'n VXL setje kan zo'n zware truck als een E-Maxx eigenlijk niet aan.

@ yazzoline, blijf inderdaad bij 1 motor / esc set-up.

e maxx vxl

hoi heb vandaag mijn e maxx uitgeprobeert met het vxl setje wat ik in mijn slash had zitten.nou dat ging helemaal super veel meer power dan de 2 titan motors. ik heb 2 sets lipo leeg gereden , per setje ongeveer 40 minuten.had mijn lipo's parallel geschakeld en dat ging echt super. tussen het wisselen van de accu's wel even af laten koelen want de moter en de esc werden wel warm.het is niet te vergelijken met de mamba monster set maar toch echt een stuk sneller dan de standaard motoren.wou eerst een ez run set kopen van 80 a 2350kv ik denk dat de vxl er niet voor onder doet.aangezien ik die had liggen wou ik het toch even proberen, aangezien ik geen 300 euro meer wou investeren in de maxx ,verkoop hem liever en dan wat geld erbij en dan een embe of een flux maar ik denk toch dat het de flux wordt. wat een power heeft zo'n ding zeg,en hij is heel hufter proof wat ik van de max niet echt kan zeggen gaat nog wel eens wat kapot,moet wel zeggen dat ik er niet echt zachtjes mee omspring [skatepark b.v. volgas kikke]:hammer:

@ goony22, hoe warm werden de ESC en de motor ? Dat de VXL niet onderdoet voor een EZ Run setje durf ik toch te betwijfelen :)

De Flux is zeer hufterproof inderdaad!!

e maxx vxl

hoi nard de motor werd heel warm, eigenlijk te warm ondanks de heatzink kon ik mijn vinger er geen 2 sec ophouden maar ik had wel 30 min ononderbroken door het mulle zand in de duinen gereden.dit zijn dus wel zware omstandigheden later met de 2e set lipo's 2s 4000 mah wat rustiger aan gewoon op de weg en in een zand pad gereden ook aan een stuk toen viel het wel mee met de warmte heb geen teperatuur meter dus kan het niet meten,maar zoals ik al zei onder minder zware omstandigheden best wel te doen de temperatuur.dus als je er een beetje verstandig mee omgaat en je hebt het vxl setje toch liggen zou ik het zeker even proberen want geloof me hij gaat echt een stuk beter van zijn plek.;) zo ga even mijn accuus opladen en ondertussen met de tt01 enzo rondjes rond de tafel rijden in de huiskamer .houdoe :thumbsup:

sneeuw

vandaag met de e maxx in de sneeuw gereden.velineon setje is lekker waterdicht geen gekloot met plastidip enzo. wou em eerst verkopen ivm aankoop savage flux maar, wacht toch even tot na de winter.wat mij ook opviel is dat ie in zijn achteruit meer grip had dan in zijn vooruit {stockbanden} dus maar even de banden omgedraait, rijdt een stuk beter nu en echt als de brand weer. motor esc en de lipo's worden ook niet echt warm meer.:-D

Ik heb een 2de hands E-Maxx gekocht

Maar die heeft geen acherwieltjes

Hiermee bedoel ik dit dus :
4909-whly-bar-whls.jpg

Waar kan ik dit kopen ? Niet op Ebay als het kan.
En ook liefst in België

En Kan ik met 75km/u een backflip maken ?

Groetjes

Er van uitgaande dat je E-Maxx 75 kmph haalt (wat me sterkt lijkt tenzij het een mooi BL model is) kun je met 75 kmph wel een backflip maken mits je een diep ravijn in rijd. Een schans moet ook wel lukken, maar rijdende backflip bij 75kmph ... daar mag je zelf toch wel even bij nadenken.

Het artikel dat je zoekt is zo op de Traxxas site te vinden, dus zoek daar maar even lekker rond, kom op je kunt het !!

Is dat niet voor die wieltje alleen ?

Ik heb het hele stuk nodig...
Wat betekend imao ?

En ik wil eigenlijk weten of een standing backflip mogelijk is...

Groetjes

lexboy, verdoe onze tijd eens niet met je vragen en ga zelf eens zoeken.

Standing backflip lukt niet met stock brushed E-Maxx.

lexboy, verdoe onze tijd eens niet met je vragen en ga zelf eens zoeken.

Standing backflip lukt niet met stock brushed E-Maxx.

Amai zeg ! mag ik niet eens weten of ik een standing backflip kan maken met een E-Maxx ?!!

En het is geen brushed E-Maxx maar een brushless E-Maxx...

Back