Algemeen Traxxas E-maxx Topic

m'n E-Maxx even in 'racemode' gezet (schokbrekers in de laagste positie). Staat hij een stuk lager op de wielen en kan ik wat snellere bochten maken. Morgen even het effect uittesten.

Zo, en of dat wat uitmaakt. Véél stabieler en dus sneller in de bochten. Ik ga het de Revo's nog moeilijk maken :)

En gisteren al binnen; 80A 7XL XeRun van Kershaw Designs. Netjes verpakt en snel binnen. Ben nog even aan het klooien geweest omdat ik de motor niet in de goede draairichting kreeg. Bleek dat de aansluitdraden andersom moeten. Wel vreemd want dan sluiten de kleuren niet meer aan. Maar goed, het werkt en gaat als de brandweer :)

en werkt alles nog prima met die xerun setje? is het een aanrader...en wordt het spul niet warm en welke lipo,s gebruik je ?

en werkt alles nog prima met die xerun setje? is het een aanrader...en wordt het spul niet warm en welke lipo,s gebruik je ?

Ja, wat mij betreft een aanrader. Ruim voldoende power voor de Maxx. Acceleratie is wel wat minder dan de E-Revo die ik heb maar daar zit dan ook een MMM in. Topsnelheid is nagenoeg gelijk.

Regelaar blijft koud, motor wordt ongeveer 60 graden. Stuk warmer dan de MMM in mijn E-Revo, maar acceptabel. Ik gebruik 4 amp Zippys en 5.2 amp Turnigys.

Oke dat is erg mooi... zit er eigenlijk ook een lipo cutoff op die xerun set, of moet je die erbij bestellen... en heb je er ook een programmeer kaartje bij gekocht,of kun je alles instellen in de regelaar???

Oke dat is erg mooi... zit er eigenlijk ook een lipo cutoff op die xerun set, of moet je die erbij bestellen... en heb je er ook een programmeer kaartje bij gekocht,of kun je alles instellen in de regelaar???

Ja er zit een lipo cutoff op maar of dat betrouwbaar is betwijfel ik omdat er geen aansluiting op zit waarmee je de cellen apart van elkaar kunt bewaken. Ik ben maar gewoon mijn eigen LVC, dwz meteen stoppen als de power afneemt. Heb eerder ook gereden met een aparte LVC maar dat was zo'n dradentoestand; vond ik geen succes. Je kunt de regelaar instellen met je zender. Dat lukt redelijk makkelijk, zo'n programeerkaartje lijkt me ook nog wel eens wat.

hallo, naast mijn e-revo BE en mijn vorza FLUX , heb ik mijn vandaag een nieuwe E-MAXX brushless edition besteld, eigenlijk een kado van mijn vrouwke,

zijn er bepaalde , dingen waar ik moet op letten, of eventueel veranderen,
ik ben van plan om op 2x3s lipo te rijden (turnigy 5000mah 35/45C )

tips en ervaringen , zijn zeer welkom!!

alvast bedankt

Als je 3s lipo's gaat rijden kan het zijn dat ze niet onder de accuklemmen passen, je hebt accuklemmen die iets hoger zijn die je dan nodig hebt.

Het eerste dat ik zou aanpassen zijn de schokdempers. Bij de standaard kunstof dempers kan nog wel eens het kapje eraf schieten. De bigbores van traxxas zijn erg goed. Deze heb ik altijd gebruikt met progressieve veren en 40WT olie. op ebay kun je deze voor een euro of 50 kopen.

De aandrijfassen is het volgende zwakke punt, ik zou deze niet meteen vervangen. Als ze kapot draaien vervangen door stalen cvd's van traxxas of en ander merk, ik heb goede ervaringen met cvd's van rc-best. Deze zijn erg sterke en de helft van de prijs an de traxxas cvd's:
RCbest-CA-store: Wij verkopen Other Parts, Other Car Parts, Himoto. eBay Winkel

Misschien een andere stuurservo ipv van de dubbele van traxxas zelf.

Zorg dat je een aantal bulkheads op voorraad hebt, gewoon de originele kunstof. Deze breken vrij makkelijk bij een verkeerde landing. Je kan ze upgraden naar aluminium, maar dan breekt het chassis ipv de bulkhead.

Voor de rest zou iik upgraden als iets kapot gaat. Breken de armen dan RPM armen erop zetten en niet de originele. Langzaam aan maak je de Emaxx dan bulletproof.

Laatst bewerkt:
bulletproof???
sorry nusti, maar met al die genoemde upgrades breken zo nog even makkelijk.zoiets als een bulletproof e-maxx bestaat niet.

Als je 3s lipo's gaat rijden kan het zijn dat ze niet onder de accuklemmen passen, je hebt accuklemmen die iets hoger zijn die je dan nodig hebt.

Het eerste dat ik zou aanpassen zijn de schokdempers. Bij de standaard kunstof dempers kan nog wel eens het kapje eraf schieten. De bigbores van traxxas zijn erg goed. Deze heb ik altijd gebruikt met progressieve veren en 40WT olie. op ebay kun je deze voor een euro of 50 kopen.

De aandrijfassen is het volgende zwakke punt, ik zou deze niet meteen vervangen. Als ze kapot draaien vervangen door stalen cvd's van traxxas of en ander merk, ik heb goede ervaringen met cvd's van rc-best. Deze zijn erg sterke en de helft van de prijs an de traxxas cvd's:
RCbest-CA-store: Wij verkopen Other Parts, Other Car Parts, Himoto. eBay Winkel

Misschien een andere stuurservo ipv van de dubbele van traxxas zelf.

Zorg dat je een aantal bulkheads op voorraad hebt, gewoon de originele kunstof. Deze breken vrij makkelijk bij een verkeerde landing. Je kan ze upgraden naar aluminium, maar dan breekt het chassis ipv de bulkhead.

Voor de rest zou iik upgraden als iets kapot gaat. Breken de armen dan RPM armen erop zetten en niet de originele. Langzaam aan maak je de Emaxx dan bulletproof.

@nusti

bedankt voor de info!

@dafke

zo kun je alles wel kapot krijgen!!
als je jumps pak van 1of 2 meter, moet alles er vroeg of laat kapot,

er is geen enkel merk waar er nooit iets aan breekt!!

als ik met mijn e-revo ergens tegen rij , is hij ook geplooit of gebroken,

dat ligt meestal niet aan de auto!! maar aan je eigen vingers!!

en er kunnen idd zwakke plekken inzitten, maar als ik een beetje , de forums volg , zie ik dat de brushless versie , toch wel wat beter geworden is tegenover de gewone e-maxx

laten we het dan houden op een stuk sterker. Ik heb met de Emaxx die jij hebt overgekocht na de upgrades zelden problemen gehad, op af en toe een bulkhead na, maar die zaten er ook een hele rits bij. Het bulkhead systeem blijft zwak van de Emaxx, zeker als je regelmatig verkeerd land op de bumpers. De enige echt goede oplossing imo is het FLM chassis met de alu bulkheads. Dan ben je wel 200 euro verder.

bulletproof???
sorry nusti, maar met al die genoemde upgrades breken zo nog even makkelijk.zoiets als een bulletproof e-maxx bestaat niet.

Ik pakte zeer regelmatig jumps van 2 tot 3 of zelfs 4 meter. Als je goed land is er weinig aan de hand. Wat ik wel snel heb afgeleerd is om die sprongen op een skatebaan te doen. Bij het landen klapt het chassis toch iets te hard op het asfalt....

@nusti

bedankt voor de info!

@dafke

zo kun je alles wel kapot krijgen!!
als je jumps pak van 1of 2 meter, moet alles er vroeg of laat kapot,

er is geen enkel merk waar er nooit iets aan breekt!!

als ik met mijn e-revo ergens tegen rij , is hij ook geplooit of gebroken,

dat ligt meestal niet aan de auto!! maar aan je eigen vingers!!

en er kunnen idd zwakke plekken inzitten, maar als ik een beetje , de forums volg , zie ik dat de brushless versie , toch wel wat beter geworden is tegenover de gewone e-maxx

Het schadelijstje van de Traxxas days gisteren in Purmerend na een treffen van de E-Maxx met een stalen paal met pak 'm beet 45 km per uur
- bulkhead
- draagarm boven en onder
- 2 x gebroken hinge pin
- toe link
- rod end
- 2 x schokdempers

Dit is wat mij betreft een indrukwekkend lijstje, meestal blijft het bij een bulkhead, draagarm of aandrijfas. Wat mij betreft gaat het vooral daar te rijden waar de E-maxx voor gemaakt is; ruim terrein (geen asfalt) zonder obstakels :)

;) inderdaad.wat is nu een jumpke van 2 meter. geef maar 5 of 6m
maar met de e-maxx mag je totaal niet verkeerd vallen waarintegen de revo een pak sterker is.zoals jij mij hem hebt verkocht was hij inderdaad wel wat sterker.maar als je al een nieuwe brushless emaxx koopt .
+ al die rpm en nodig hebt +die veren. heb je al een mooi budget uitgegeven en dan moet je nog gaan opletten wat je doet.want ze breken dan nog makkelijker dan een e-revo.

Ik pakte zeer regelmatig jumps van 2 tot 3 of zelfs 4 meter. Als je goed land is er weinig aan de hand. Wat ik wel snel heb afgeleerd is om die sprongen op een skatebaan te doen. Bij het landen klapt het chassis toch iets te hard op het asfalt....

heel herkenbaar!

Het schadelijstje van de Traxxas days gisteren in Purmerend na een treffen van de E-Maxx met een stalen paal met pak 'm beet 45 km per uur
- bulkhead
- draagarm boven en onder
- 2 x gebroken hinge pin
- toe link
- rod end
- 2 x schokdempers

Dit is wat mij betreft een indrukwekkend lijstje, meestal blijft het bij een bulkhead, draagarm of aandrijfas. Wat mij betreft gaat het vooral daar te rijden waar de E-maxx voor gemaakt is; ruim terrein (geen asfalt) zonder obstakels :)

alle bedankt voor de info,

en idd de e-revo vang veel op de vleugel !! das dan ook een plus punt aan de revo, als er iets mis gaat bij een jump , of gewoon omkippen op de baan vangt de vleugel alles op!!

en dit is natuurlijk iets wat de e- maxx niet geeft, maar kan wel opgelost worden, met eventueel een vleugel of een andere body lijkt mij!!

zodat hij bij een crash niet op de zwakkere delen neerkomt!!

ik weet wel , de e-revo is sterk , kan toch geen 2 e-revo's kopen he , en ik heb zin in iets nieuws,

met dezelfde power dan mijn revo, maar dan wel heel andere rij eigenschappen!

trouwens die wisselstukken kosten ook niet zoveel he,

maar idd als het altijd hetzelfde is die breekt , begint het snel je keel uit te hangen

maar toch blijf ik erbij dat je die zwakke punten op 1 of andere manier , deftig kan beschermen!!

das nu ook wel het enige forum waar ik zoveel klachten over de e-maxx be hoor,

ik lees wel klachten he, maar er staat toch telkens een oplossing bij,

kom nu niet af met een heel blad links he :)

ik weet dat er zijn, ik vraag me gewoon af ,of deze niet op een simple manier kunnen verholpen worden,

Als je zo'n schans met 10kmph neemt heb je nog niets. Handiger als je het over de hoogte van de daadwerkelijke jump hebt ;)

Maar elke auto heeft zijn zwakke punten, de een meer dan de ander. Het trucje is om die punten zoveel mogelijk te verminderen en het totaal pakketje zo sterk mogelijk te maken. Ik ben benieuwd naar je ervaring en wens je er veel plezier mee toe, maar dat zal vast en zeker wel goedkomen.

mijn lijkt het dat je zwakke punten moet houden om zo de dure onderdelen te sparen voor als het dus fout gaat. de energie moet toch ergens heen;)
een F1 auto valt bij een flinke crach ook uit elkaar om de bestuurder te sparen.( wel een hele andere vergelijking maar het iedee is het zelfde)

mijn lijkt het dat je zwakke punten moet houden om zo de dure onderdelen te sparen voor als het dus fout gaat. de energie moet toch ergens heen;)
een F1 auto valt bij een flinke crach ook uit elkaar om de bestuurder te sparen.( wel een hele andere vergelijking maar het iedee is het zelfde)

Mee eens, is al veel over geschreven, ook eerder in dit topic. De E-Maxx is stock out off the box werkelijk prima, ik heb ook een E-Revo. Die is op bepaalde onderdelen wat beter maar op andere onderdelen weer wat minder. In het terrein rijden zonder obstakels en ik maak met een goeie berg zand jumps van een meter of 4. Da's erg leuk, gaat meestal (maar niet altijd) goed. Hier een filmpje van mijn E-Revo GDTg9g6htDg[/media] - E Revo Brushless Edition met helemaal aan het eind een leuke jump. Dat doe ik ook met de E-Maxx.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back