Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Dit zijn een beetje de sprongen die ik met mijn emaxx maakte, dit filmpje heb ik inmiddels al vaker gepost. Het was puur bedoeld om te kijken hoeveel mishandeling de auto kon hebben voordat deze doormidden brak......is niet gebeurd.
Een paar dagen later is de bulkhead afgebroken bij een snoeiharde sprong over het kleine schansje...
Dit was voor dat ik mijn emaxx had omgebouwd naar het nieuwe model. Zijn toch sprongen van zo'n 3-4 meter de lucht in.

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn lijkt het dat je zwakke punten moet houden om zo de dure onderdelen te sparen voor als het dus fout gaat. de energie moet toch ergens heen;)
Klopt deels, ik rij liever een arm dan een chassis kapot. Maar vaak kun je met een upgrade ook schade voorkomen ;) Een klap waar normaal gesproken een hub carrier of wat dan ook kapot zou gaan zou met een upgrade geen schade hebben. Kwestie van de juiste materialen op de juiste plaatsen (mengelmoes van alu met plastic).

@ nusti, die heb ik wel eens eerder gezien ja. Best aardige jumps, al helemaal omdat je bijna verticaal aan komt vliegen.

this u geld he?just of niet... alleen snap ik je niet..je hebt hier al die meserie gezien met die e-maxx.je hebt bij mij gezien hoe rap het breekt.dan wetende dat hij letterlijk alle 5 minuten omvalt..en totaal tegen je eigen woorden in van enkele weken geleden.ge vraagt ervaringen omdat ik de negatieve kant plaats begint ge weer persoonlijk mij aan te vallen.wat is je probleem eigenlijk?.al eens de regels hier doorgenomen?als ge toch al hebt beslist.waarom dan hier nog komen twijfelen. en omdat ik weet dat ge toch steeds het laatste woord wilt hebben dan verwacht ik mij hier nog aan een mooi postje terug.

alle bedankt voor de info,

en idd de e-revo vang veel op de vleugel !! das dan ook een plus punt aan de revo, als er iets mis gaat bij een jump , of gewoon omkippen op de baan vangt de vleugel alles op!!

en dit is natuurlijk iets wat de e- maxx niet geeft, maar kan wel opgelost worden, met eventueel een vleugel of een andere body lijkt mij!!

zodat hij bij een crash niet op de zwakkere delen neerkomt!!

ik weet wel , de e-revo is sterk , kan toch geen 2 e-revo's kopen he , en ik heb zin in iets nieuws,

met dezelfde power dan mijn revo, maar dan wel heel andere rij eigenschappen!

trouwens die wisselstukken kosten ook niet zoveel he,

maar idd als het altijd hetzelfde is die breekt , begint het snel je keel uit te hangen

maar toch blijf ik erbij dat je die zwakke punten op 1 of andere manier , deftig kan beschermen!!

das nu ook wel het enige forum waar ik zoveel klachten over de e-maxx be hoor,

ik lees wel klachten he, maar er staat toch telkens een oplossing bij,

kom nu niet af met een heel blad links he :)

ik weet dat er zijn, ik vraag me gewoon af ,of deze niet op een simple manier kunnen verholpen worden,

Laatst bewerkt:
hehe ,das inderdaad een oudje van onder het stof gehaald.
wat wel positief is is de look van de emaxx.das ook de reden waarom ik er in der tijd ben voor gevallen.lekker stoer!

Dit zijn een beetje de sprongen die ik met mijn emaxx maakte, dit filmpje heb ik inmiddels al vaker gepost. Het was puur bedoeld om te kijken hoeveel mishandeling de auto kon hebben voordat deze doormidden brak......is niet gebeurd.
Een paar dagen later is de bulkhead afgebroken bij een snoeiharde sprong over het kleine schansje...
Dit was voor dat ik mijn emaxx had omgebouwd naar het nieuwe model. Zijn toch sprongen van zo'n 3-4 meter de lucht in.

Als je zo'n schans met 10kmph neemt heb je nog niets. Handiger als je het over de hoogte van de daadwerkelijke jump hebt ;)

Maar elke auto heeft zijn zwakke punten, de een meer dan de ander. Het trucje is om die punten zoveel mogelijk te verminderen en het totaal pakketje zo sterk mogelijk te maken. Ik ben benieuwd naar je ervaring en wens je er veel plezier mee toe, maar dat zal vast en zeker wel goedkomen.

dat bedoel ik nu net, en dat ben ik ook van plan, dat maakt voor mijn de hobby echt mooi, maar ben altijd nogal een rustige rijder, heb graag een streepje gas over :) daarom ga ik ook voor 3s lipo's, maar daarvoor ga ik niet altijd volgas , en bedankt ik hou je via dit topic op de hoogte, zal nog wel wat duren voor ik hem heb, maar is besteld

mijn lijkt het dat je zwakke punten moet houden om zo de dure onderdelen te sparen voor als het dus fout gaat. de energie moet toch ergens heen;)
een F1 auto valt bij een flinke crach ook uit elkaar om de bestuurder te sparen.( wel een hele andere vergelijking maar het iedee is het zelfde)

idd zo werkt het bij modelbouw ook, het is een feit als je b.v je voorarmen in het aliminium steekt, dat ergens anders zal breken , en 9/10 een duurder of groter stuk!!

Mee eens, is al veel over geschreven, ook eerder in dit topic. De E-Maxx is stock out off the box werkelijk prima, ik heb ook een E-Revo. Die is op bepaalde onderdelen wat beter maar op andere onderdelen weer wat minder. In het terrein rijden zonder obstakels en ik maak met een goeie berg zand jumps van een meter of 4. Da's erg leuk, gaat meestal (maar niet altijd) goed. Hier een filmpje van mijn E-Revo Dit zijn een beetje de sprongen die ik met mijn emaxx maakte, dit filmpje heb ik inmiddels al vaker gepost. Het was puur bedoeld om te kijken hoeveel mishandeling de auto kon hebben voordat deze doormidden brak......is niet gebeurd.

meesterlijk dit filmpje, en erg vet hoe je hem telkens weer op zijn wielen kan doen neerkomen:)

en idd je zou 20keer kunnen jumpen en niets kapot, en je de dag erna over een steen rijden en hij spat uiteen,
dit noemen ze de zwakke plek raken :)

das nu eens top service gisteren de e-maxx brushless besteld, vandaag om 3uur bevestiging dat hij binnen is!!

dus morgen middag gaan afhalen!

ik ben zeer benieuwd! want in real heb ik nog geen echte brushless versie gezien!!

als je foto's bekijkt blijft de e maxx het paradepaartje van traxxas ,

ik laat jullie mijn ervaringen zeker weten!!

als je foto's bekijkt blijft de e maxx het paradepaartje van traxxas
Ben benieuwd hoe je dat ziet op de foto's.

Ik denk zelf dat de E-Revo meer een parade paartje is vanwege de gebruikte techniek in de vering, de vele verschillende versies en de uitbreiding naar 1/16.

*Op last van robert verwijderd*

Skuzie :).

Nja, ik vind het ook een erg mooi uitziende wagen. Heb me scheel gekeken op E-Maxx filmpjes voordat ik mijn eerste echt RC wagen kocht.

@nard hehehe, gun die jongen nou even zijn kopers-roes ;)
(overigens ben ik het wel met je eens, daar niet van)

das niets te maken met kopers-roes he, elk zijn mening,
en ben ook geen bleu-tje niet meer he,
maar ik vind die dikke body en die hoge vering wel vet!!

Skuzie :).

Nja, ik vind het ook een erg mooi uitziende wagen. Heb me scheel gekeken op E-Maxx filmpjes voordat ik mijn eerste echt RC wagen kocht.

het feit is dat ik ze morgen beide heb ,

dan kan ik zelf eens vergelijken :)

*Op last van robert verwijderd*

vandaag eens mijn nieuwe e-maxx be gaan testen, gewoon een zalige auto om mee te rijden
met stock vertanding en op nieuwe graupner 2lipo's
v-maxx 5000 mah met 35c ,hardcase

hij ging zeer goed!!

p.s fotoalbum bijgewerkt met foto's E- MAXX brushless edition!!

bij vol op de rem te gaan tijdens het rijden, doet mijn e-maxx een voorwaardse back-flip, zou dat mogelijk zijn om deze wat minder te laten remmen, b.v via mijn castle link, heb daar weinig ervaring mee,gebruik dat normaal enkel voor de lipo's in te stellen :)

maar hou je remmen moet afstellen , heb ik geen idee van

Niet aan beginnen, al helemaal niet voor een Stampede, dat heeft deze lichte wagen helemaal niet nodig. Als je er nieuwe vering op wilt hebben kun je beter het big bore setje van Traxxas zelf kopen.

vandaag eens goed men e-maxx BE kunnen testen, wat rijdt deze wagen zalig, vet op zijn poten zeg maar!! en gewoon op 2s lipo's 5000mah van 35/45c en stock vertanding,
rijd hij al behoorlijk snel , morgen eens de meegeleverde pion erop zetten en kijken wat hij doet!!

het omvallen valt best goed mee, hij valt zeker niet meer om dan mijn e-revo BE ,

die banden van de BE zijn ook beter dan die clauwers van op de gewone versie, en ballonen niet zo erg veel,

heb wel 1 probleempje, bij het remmen doet hij een voorwaardse (backflip)of hoe noem je dat (frontflip) :) , ik heb hen net een aan de laptop aan gesloten, maar weet niet just hoe ik dit rempunt of kracht van de rem kan veranderen,

iemand tips?

Back