Algemeen Traxxas E-maxx Topic

lol . ik ga het toch doen ze!

je brake/reserve type staat verkeerd.in je regelaar
kijk eens of die op propotional/w reserve lockout staat.

hallo ik heb dit al eens op het e-revo tropic gezet,
en daar een paar antwoorden gehad, maar niets van de antwoorden helpt,

en het is eigenlijk voor mijn e-maxx , dus vandaar stel ik de vraag hier nog eens,

als ik mijn maxx aanzet blijven de stuurservo's de hele tijd zoemen ( draaien) ook al iets proberen meer open te zetten , maar niets helpt! iemand een idee?

ik heb vandaag mijn e-maxx vertand naar 20T/68T
ik heb dan ook mijn slipper clutch wat bij geregeld!!
of beter gezegd geprobeerd, met de e-revo geeft een vriend dit voor mijn gedaan, dus ik weet niet of ik het juist heb gedaan,

ik heb hem dus helemaal vast gedraaid en daarna een halve toer terug,

als ik hem op de grond gezet heb, heb ik de maxx vast gehouden en de vering ingedrukt, zodat hij goed vast stond , met veel grip, dan heb ik wat gas gegeven en de wagen trok me bijna vooruit, zonder dat ik iets hoorde slippen, ofzo...
zou dit dan goed zijn??

ik hoor het graag!

hallo ik heb dit al eens op het e-revo tropic gezet,
en daar een paar antwoorden gehad, maar niets van de antwoorden helpt,

en het is eigenlijk voor mijn e-maxx , dus vandaar stel ik de vraag hier nog eens,

als ik mijn maxx aanzet blijven de stuurservo's de hele tijd zoemen ( draaien) ook al iets proberen meer open te zetten , maar niets helpt! iemand een idee?

ik heb vandaag mijn e-maxx vertand naar 20T/68T
ik heb dan ook mijn slipper clutch wat bij geregeld!!
of beter gezegd geprobeerd, met de e-revo geeft een vriend dit voor mijn gedaan, dus ik weet niet of ik het juist heb gedaan,

ik heb hem dus helemaal vast gedraaid en daarna een halve toer terug,

als ik hem op de grond gezet heb, heb ik de maxx vast gehouden en de vering ingedrukt, zodat hij goed vast stond , met veel grip, dan heb ik wat gas gegeven en de wagen trok me bijna vooruit, zonder dat ik iets hoorde slippen, ofzo...
zou dit dan goed zijn??

ik hoor het graag!

Dan moet ie juist een beetje slippen dus iets losser

De slipper is er voor om je aandrijf assen heel te houden.

Je maakt een jump en bij het lande draaien je wielen vaak nog. Als je wieen de grond raken staan ze ineens stil maar je aandrijving niet. Om er nu voor te zorgen dat alles niet kapot draait gaat je slipper werken.

Ja hij moet dus slippen daarom heet het een slipper!!!!

De slipper is er voor om je aandrijf assen heel te houden.

Je maakt een jump en bij het lande draaien je wielen vaak nog. Als je wieen de grond raken staan ze ineens stil maar je aandrijving niet. Om er nu voor te zorgen dat alles niet kapot draait gaat je slipper werken.

Ja hij moet dus slippen daarom heet het een slipper!!!!

bedankt diver!
nu begrijp ik het een beetje, dus ik moet nog wat meer terug draaien, klopt dit?

dus als ik hem dan op de grond zet , en goed op de auto duw, en gas geef moet hij slippen , moet hij goed slippen of is het b.v een kwestie van slippen en grip?

ja beetje terug draien hij moet een beetje slippen als ie te veel slipt wordt je slipper te warm en verbrand ie!!!!!

Wat ook helpt om je aandrijflijn heel te houden is bij het landen na een jump te zorgen dat je throttle in de neutraalstand staat. En uiteraard zijn back- en frontflips wel leuk misschien maar ook niet best voor je assen. Een goed afgesteld slipper zal je dan niet veel helpen.
Wat betreft het servoprobleem; dit kan hardnekkig zijn, ik heb er ook wel eens mee zitten klooien. Wat je denk ik het beste kunt doen is alles demonteren, daarna de servo's in de neutraalstand zetten (dus ook op je zender), daarna weer alles opbouwen, terwijl je servo's aanstaan. Wel heel voorzichtig want je molt heel makkelijk de tandwielen in je servo als je er teveel kracht op zet. Vooral de verbinding tussen beide servo's moet goed staan, maar dat is in het revotopic al uitgelegd.

ja beetje terug draien hij moet een beetje slippen als ie te veel slipt wordt je slipper te warm en verbrand ie!!!!!

bedankt diver

Wat ook helpt om je aandrijflijn heel te houden is bij het landen na een jump te zorgen dat je throttle in de neutraalstand staat. En uiteraard zijn back- en frontflips wel leuk misschien maar ook niet best voor je assen. Een goed afgesteld slipper zal je dan niet veel helpen.
Wat betreft het servoprobleem; dit kan hardnekkig zijn, ik heb er ook wel eens mee zitten klooien. Wat je denk ik het beste kunt doen is alles demonteren, daarna de servo's in de neutraalstand zetten (dus ook op je zender), daarna weer alles opbouwen, terwijl je servo's aanstaan. Wel heel voorzichtig want je molt heel makkelijk de tandwielen in je servo als je er teveel kracht op zet. Vooral de verbinding tussen beide servo's moet goed staan, maar dat is in het revotopic al uitgelegd.

zal dat eens zo proberen!!
wat kan er gebeuren als ik zo blijf rond rijden met dat gezoem, waarschijnlijk, zullen ze dan niet lang meegaan,
maar ik ga dit van jou nog eens proberen, als het niet lukt , blijf ik erzo mee rijden, en zorg ik meteen voor 2 nieuwe , in geval van he

vandaag eens goed men e-maxx BE kunnen testen, wat rijdt deze wagen zalig, vet op zijn poten zeg maar!! en gewoon op 2s lipo's 5000mah van 35/45c en stock vertanding,
rijd hij al behoorlijk snel , morgen eens de meegeleverde pion erop zetten en kijken wat hij doet!!

het omvallen valt best goed mee, hij valt zeker niet meer om dan mijn e-revo BE ,

die banden van de BE zijn ook beter dan die clauwers van op de gewone versie, en ballonen niet zo erg veel,

heb wel 1 probleempje, bij het remmen doet hij een voorwaardse (backflip)of hoe noem je dat (frontflip) :) , ik heb hen net een aan de laptop aan gesloten, maar weet niet just hoe ik dit rempunt of kracht van de rem kan veranderen,

iemand tips?

Gewoon brakes aanpassen in de software? Je kan der echt niet naast kijken. Staat wss op 50% standaard, gewoon verminderen.

Gewoon brakes aanpassen in de software? Je kan der echt niet naast kijken. Staat wss op 50% standaard, gewoon verminderen.

ja ok bedankt, hij staat idd op 50% , zal hem eens veranderen, op hoeveel zou ik hem best zetten, probleem is ook een beetje , dat ik nogal veel op straat rij, op aarde of gras heb je eigenlijk geen remmen nodig, maar op straat wel, maar hij moet natuurlijk geen frondflips maken, gelukkig heb ik hem getest op gras, anders was mijn body weer aan de wip :)

nog eens iets over die slipper, toen ik dit 20T pion had erin gedaan, heb ik die slipper dus tot tegen vast aangedraaid, dit was zeker 2volle toeren, en heb nu hem een halve tour terug gedraaid , het verschil lijkt me nogal heel groot, dus das 1toer en een halve , dat hij zou nu vaster staat dan uit de fabriek, begrijp dan niet dat hij eigenlijk uit de fabriek komt met zo'n losse slipper, of komt dit door het veranderen van pion,

hij ligt nu open en zal nog eens een kwartje bij lossen , zoals DIVER zegt, dan zal ik nog eens proberen, het probleem is , dat ik niet juist weet hoe de wagen moet reageren

Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn buggy is 30-40% goed. Te zien welke ondergrond. Ik stel mijn rem gewoon in op m'n zender eigenlijk, kun je on the fly aanpassen aan de ondergrond zonder iedere keer een PC te moeten bijhebben.

staat dit nu goed in je regelaar??

ja dat heb ik gedaan, maar de rem is nog altijd hard, heb natuurlijk nog niet buiten kunnen testen, met dit schijtweer

zal nog even de brakes op 30% zetten en eens testen,

stroomstrijkijzer, van mijn is het de 2.4ghz van traxxas zelf , dus kan ik niet bijregelen met deze zender

probleem met de servo's geraakt niet opgelost,

deze blijven zoemen (draaien) bij rechtdoor rijden, neem ik b.v een bocht , dan hoor je ze niet,

heb nu just even die staaf tussen de 2 servo's los gemaakt , maar het blijft zelfde, vreemd,

en als je links of rechts draait , dan hoor je ze niet of nauwelijks,

denk dat mijn slipper nu goed staat, heb hem nog een kwart meer terug gedraaid, dus heb ik in totaal na eerst vast te zetten, 45 weer terug gekeerd, ( eerst een halve draai en nu nog een kwart bij)

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat heb ik gedaan, maar de rem is nog altijd hard, heb natuurlijk nog niet buiten kunnen testen, met dit schijtweer

zal nog even de brakes op 30% zetten en eens testen,

stroomstrijkijzer, van mijn is het de 2.4ghz van traxxas zelf , dus kan ik niet bijregelen met deze zender

probleem met de servo's geraakt niet opgelost,

deze blijven zoemen (draaien) bij rechtdoor rijden, neem ik b.v een bocht , dan hoor je ze niet,

heb nu just even die staaf tussen de 2 servo's los gemaakt , maar het blijft zelfde, vreemd,

en als je links of rechts draait , dan hoor je ze niet of nauwelijks,

denk dat mijn slipper nu goed staat, heb hem nog een kwart meer terug gedraaid, dus heb ik in totaal na eerst vast te zetten, 45 weer terug gekeerd, ( eerst een halve draai en nu nog een kwart bij)

ik reageer nu op mijn eigen bericht, t'is gewoon om te zeggen, dat alles opgelost is!! even me de hele middag mijn met de e-MAXX BE bezig geweest, en brakes ok, servo's ok en ook de slipper staat +- ok,

bedankt gasten voor jullie tips

deze middag eens de maxx weest testen , met de vernieuwde pion (20T) alles prima, maar ik mis wat topsnelheid!

nu ligt er 20T pion en 68t spur, motor warmte 48graden, na 30 min,

als ik nu een 65T zou steken bij deze 20T pion zou ik meer snelheid krijgen?

deze middag eens de maxx weest testen , met de vernieuwde pion (20T) alles prima, maar ik mis wat topsnelheid!

nu ligt er 20T pion en 68t spur, motor warmte 48graden, na 30 min,

als ik nu een 65T zou steken bij deze 20T pion zou ik meer snelheid krijgen?

Ja en ook een warmere motor, maar je hebt nog over. Gewoon 65T proberen en temps in de gaten houden, maar normaal mag dat geen probleem zijn.

Ja en ook een warmere motor, maar je hebt nog over. Gewoon 65T proberen en temps in de gaten houden, maar normaal mag dat geen probleem zijn.

ja ik denk ook dat ik nog genoeg over heb met de temp!!
zou dat veel verschillen van snelheid? das eigenlijk maar 3T verschil he, of zou ik nog kleiner gaan? t'is omdat ik de 65T liggen heb! anders moet ik weer bestellen

op mijn revo ligt er 18T pion met 54T spur , is dit wat te vergelijken? temp van de revo deze middag 57.3 graden,

Back