Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Beste mensen ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van de Traxxas E-maxx Brushless. Ik zou graag van jullie weten wat jullie buiten het reguliere schoonmaak & smeerwerk zoal voor onderhoud plegen aan deze machine.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Is daar dan helemaal niemand met wat tips m.b.t. mijn bovenstaande Quote:confused::(?

ja, ik heb een pot kogellager vet gekocht. Eens in de zoveel tijd haal ik me lagers eruit
plop ik die rubbertjes eraf. maak hem helemaal schoon en doe er nieuw vet in. Maar als ik zie dat de kogeltjes (of waar de kogeltjes in zitten) versleten is gooi ik ze weg en zet er nieuwe in. En je motor ook wel eens open maken voor zand 1-2x in het jaar doe ik het ongeveer (meestal nieuwe lagers nodig in die 2 x in het jaar).

Weet er misschien iemand of er ook een Beetle Body is voor de E-Maxx die er op past en waar die eventueel te koop is.

Baja body: Volkswagen Baja Bug Clear Body: ProLineRacing.com - RC Tires, Wheels, and Accessories

o.a. hier te koop: Vw Baja Bug Body Long Chassis [PRO323860] - $35.99 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

3238-60.jpg

Laatst bewerkt:
Vraagje

Weet iemand waar ik gespoten/painted body's ( Long wheel Base ) voor de E-maxx Brushless Edition kan kopen/bestellen? :confused:
Dat ik de body zelf moet stickeren is op zich geen probleem en leuk om te doen, maar dat zelf spuiten zie ik niet zitten.

't-is een beetje een uit de hand gelopen build:
- custom 7075 alu chassis & motormount
- lunsford titanium hinge pins
- traxxas alu pillow balls
- fullforce rc carbon turnbuckles
- proline baja kap
- suprasales buggy wielen
- maximizer 17mm plastic adapters
- narrow maxx ophanging
- rpm axle carries
- cvd's rondom

Nog in de post:
- Ofna ultra LX1 shocks
- UE Supermaxx 7075 alu shocktowers
- FLM alu combu bulks

Laatst bewerkt:
Zelf spuiten is echt geen moeite hoor, koop een kap, maak m aan de binnenkant schoon met stromend warm water ( evt aanslag van het persen ) , zelf maak ik m schoon met een schuursponsje voor extra hechting ( evt krasjes zie je niet meer na het spuiten), knip m uit voor je gaat spuiten, kies een kleur of meerdere kleuren, lichte lagen per keer tot hij dekkend is en klaar. Op youtube kun je ook how to's bekijken. Vind het zelf wel leuk om te doen, als je in de buurt woont wil ik wel een blanke kap voor je doen. Heb zelf deze net af:
SAM_2061.jpg

E-maxxers...

Mijn zippy 2S 5800mah en 3S 5000mah lipo's zijn binnen gekomen.

Echter lijken deze niet te passen in het e-maxx chassis. Zijn er personen die dit op een manier wel gelukt is zonder naar een ander chassis over te stappen of zal ik met andere accu's moeten rijden?

Back