Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Trim staat in het midden en hij staat op 50/50, en het wil nog steeds niet lukken.

Is er misschien iemand in de omgeving Roosendaal die er meer verstand van heeft en weet hoe het wel moet, om de auto rijdend te krijgen.

Nee, ik woon niet in de buurt van Roosendaal maar het lijkt me dat dit toch op te lossen moet zijn. Vreemd verhaal. Even een paar andere vragen;
- is de auto nieuw? Normaal gesproken zou een nieuwe auto meteen moeten rijden en niet ingesteld hoeven worden
- begrijp ik het goed dat dit een exemplaar is met een 2.4Hz zender is maar niet met een Mamba Monster borstelloze motor en wel met de 2 Titan motorren? Ik wist niet dat deze zo geleverd werden.

Tips: ik heb niet standaard de oplossing maar wellicht wel een paar tips:
- ga met de auto terug naar de winkel (of degene waarvan je hem hebt gekocht). Ik verwacht dat dit geen optie is, anders had je dat al gedaan. Is het mogelijk te mailen of bellen met de leverancier?
Als je de auto niet bij je plaatselijke RC winkel hebt gekocht maar daar wel komt voor onderdelen, wil die je misschien toch helpen?
- plaats je vraag als algemene vraag in het electroautoforum of in het electronicaforum. Daar zitten misschien meer lezers die je kunnen helpen.
- In eerdere posts schrijf je dat je moeite hebt met het Engels, kan daar het probleem zitten, wellicht doe je toch ergens iets fout. Vraag iemand die beter met Engels overweg kan.
Succes!

De auto heb ik gister helemaal nieuw gekocht bij Toemen Modelbouw in s Hertogenbosch.
De auto wordt inderdaad geleverd met een 2.4Ghz zenderset, en het is dus niet de Brushless set.

Ik was dus ook in de veronderstelling dat de auto het ook gewoon zou moeten doen, zonder er eerst van alles aan te moeten instellen, maar niets is minder waar blijkt.

Ik ga dus vandaag eerst maar eens bellen met Toemen Modelbouw, en hopen dat het via de telefoon opgelost kan worden, anders ben ik weer genoodzaakt om 3 uur op en neer te gaan rijden.

De auto heb ik gister helemaal nieuw gekocht bij Toemen Modelbouw in s Hertogenbosch.
De auto wordt inderdaad geleverd met een 2.4Ghz zenderset, en het is dus niet de Brushless set.

Ik was dus ook in de veronderstelling dat de auto het ook gewoon zou moeten doen, zonder er eerst van alles aan te moeten instellen, maar niets is minder waar blijkt.

Ik ga dus vandaag eerst maar eens bellen met Toemen Modelbouw, en hopen dat het via de telefoon opgelost kan worden, anders ben ik weer genoodzaakt om 3 uur op en neer te gaan rijden.

Is al weer een tijdje geleden, probleem inmiddels opgelost?

Is al weer een tijdje geleden, probleem inmiddels opgelost?

Probleem is opgelost, moest dus de ontvangerbox open maken, en het knopje op de ontvanger indrukken, en het knopje op de regelaar, en toen deed alles het.

Inmiddels ook al een tweede E-Maxx maar nu Brushless gekocht, accu's er in en die deed het gelijk zonder iets in te stellen.

Probleem is opgelost, moest dus de ontvangerbox open maken, en het knopje op de ontvanger indrukken, en het knopje op de regelaar, en toen deed alles het.

Inmiddels ook al een tweede E-Maxx maar nu Brushless gekocht, accu's er in en die deed het gelijk zonder iets in te stellen.

Stond dit ook niet in de handleiding? :confused:

Wat pics

P1070586.JPG

P1070587.JPG

P1070593.JPG

P1070594.JPG

P1070596.JPG

weet iemand waar ik het best aan RPM onderdelen geraak voor mijn e-maxx brushless , zit namelijk met een gebroken shock tower

alvast bedankt

Een auto van een paar duizend euro en geen comments ... de meeste zullen de waarde van dit monstertje (GorillaMaxx en UE) wel niet kennen :(.

Haha zielepietje:):)
Niet iedereen houd van dat soort auto's hoor en gorillamaxx en UE maakt nou niet speciaal alleen die auto speciaal hoor.
En wat maakt de waarde uit?
IK zou geen duizenden euro's uitgeven aan een emaxx.

GorillaMaxx en UE maakt niet speciaal? Hoeveel van die auto's zie je rond rijden dan.

Waarde maakt het vaak imposant. Een auto van 100 euro is niets speciaals, een auto van het bedrag van die E-Maxx had ik nog nooit gezien.

Ik zou ook geen duizende euro's uitgeven aan een E-Maxx, maar dat maakt het niet minder ''wow'' ;)

bedankt!,

@nard
idd die auto is zeer speciaal, maar wat ben je ermee, als je ziet hoe zachtjes hij over die heuvelstjes rijd! zo hoeft het voor mijn ook niet, je hebt dan een wagen van 1000euro, maar er mag niets aankomen,

geef mijn an mijn auto's met hier en daar een stuk rpm of alluminium waar het nodig is, en waar ik mee kan vlammen, want daavoor zijn deze wagens gemaakt

Het was ''iets'' (meer dan 2x) meer dan 1000 euro en dit was zijn maiden voyage, hij wilde hem niet direct naar het hiernamaals helpen.

Ik zou het zelf ook niet doen hoor, liever wat alu op strategische plekken zoals chassis en bulks en verder RPM waar mogelijk ;). Maar ondanks dat toch zeer imposant om de wagen te zien.

Ik vond het gewicht erg meevallen moet ik zeggen.

Een auto van een paar duizend euro en geen comments ... de meeste zullen de waarde van dit monstertje (GorillaMaxx en UE) wel niet kennen :(.

Tja... Ik kan ook wel duizenden euro's in een oude kadet stoppen, word die ook niet meer wow van.

Het is wel leuk om te zien, maar ook een beetje jammer. jammer in die zin dat het overbodig is. je hoeft maar een paar alu delen te hebben om een standaard e-maxx bulletproof te maken. zeker geen 2000 euro voor nodig.
(voor 2000 euro had ik me er ook een ander setje in gehangen. een Bolido oid. dat is voor mij een stuk meer wow. :D )

True, maar een E-Maxx is geen kadet plus de kadet wordt wel meer wow maar misschien niet ''wow'' :)

Ik heb hem ook gezegd snel een 1520 of 1717 te scoren bij CC maar hoefde niet. Dat zou de wagen wel helemaal afmaken imo. Een 1717 op 6S en dan bashen alsof de auto 20 euro kost.

Ik vind het knap dat hij zich zo kon inhouden. Ik wilde de TX pakken en volop gassen over die bulten. Van de andere kant, als ik er zoveel geld in zou stoppen zou ik er ook zeeeer voorzichtig mee omgaan.

Gisteren een e-maxx zien rijden met een Neu 1515 y1 op 4s lipo. Wat een beest zeg! Soms leek het wel of de banden het gingen begeven. Zelfts bij het kleinste stootje gas ging hij al op het achterwiel.

Het heeft allemaal niet zo veel om het lijf deze discussie maar er is tenminste wel weer een beetje leven in dit topic :)

Persoonlijk geef ik helemaal niks om al dat bling bling, en het filmpje vond ik slaapverwekkend. Als je gaat voor bling ken je vast deze wel! Maxx Bling

Back