Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Een tijdje weggeweest. Maar nu eindelijk een nieuwe e-maxx besteld. Stond al een tijdje op mijn wensenlijstje; 1 jaartje of zo :) Ik rij nog wel regelmatig met m'n oude maxx, maar vooral het vele schoonmaakwerk ben ik een beetje zat. De nieuwe maxx hoop ik gewoon met de tuinslang af kunnen spoelen. Heb een erg leuke aanbieding gekregen van Muco in Alkmaar. Is nog goedkoper dan wanneer ik bij TH zou hebben besteld!

Het valt mij op dat jullie het alleen maar over brushless hebben. Met 8,4 volt zou hij 38 miles moeten gaan, dit is 61 kmh! Is dat niet genoeg? Als je maxx gebruikt waar hij voor bedoeld is; ruig terrein dus, kan je lijkt mij niet harder zonder de hele zooi in de vernieling te rijden.

Leuk dat je de 3905 E-Maxx erbij hebt gekocht, mijne staat al een tijd stil:rolleyes: (#3906)

Ik ga wel, wanneer hij uitkomt, de Traxxas Summit erbij nemen, dan kan je pas écht in ruig terrein:D

Die 38MPH is onder ideale omstandigheden, dit haal je vrijwel nooit;)

Summit, die had ik ff gemist :) Heb de traxxas site bekeken en zie dat dit een crawler is. Da's wel echt wat anders dan een e-maxx. Ziet er wel vet uit en lijkt me gaaf die sperdiffs! zouden ze ook op de e-maxx moeten zetten :)

Oke, 38 mph is erg optimistisch, dat dacht ik al wel. De snelheid die ze opgaven voor de 3906 heb ik ook nooit gehaald. Toch ben ik daar altijd stock mee blijven rijden en had niet te klagen over snelheid. Alleen op het strand mag het wel wat harder. Ik ben benieuwd hoeveel harder de 3905 zal gaan. Iemand enig idee? En dan gewoon met 2 knappe 8,4 volt Nihm accu's, dus geen lipo's.

Ik ben benieuwd hoeveel harder de 3905 zal gaan. Iemand enig idee? En dan gewoon met 2 knappe 8,4 volt Nihm accu's, dus geen lipo's.

Zal niet veel sneller gaan als je oude model, gebruikt dezelfde motoren maar mist de 2-bak, dus je zou die snelheid puur moeten willen door die 2,4 V extra;)

Daarom ga ik trouwens ook voor de Summit, ik heb al een MT, en dan nog de Rustler, de Summit is weer helemaal anders..
Toch moet die auto ook 30 km/u halen als de diffs open staan en je em in de 2e versnelling zet:)

Vanavond m'n nieuwe maxxje gehaald, eergisteren besteld, vandaag al in huis :) Alleen de 7 cellen accu's heb ik nog niet, dus dat moet nog ff met 6 cellen. Valt op dat heel veel onderdelen toch net ff anders zijn, ik dacht meer uit te kunnen wisselen, heb nog een karrevracht aan onderdelen van de 3906 liggen.

Ik heb er meteen een conversie kit voor een 2 bak bijgekocht. Ik hoop alleen dat de ontvanger van mijn Spektrum zender in het ontvangerhuis past. Het lijkt erop dat de standaard ontvanger net wat kleiner is.

Wat betreft de snelheid ga ik het wel zien. Het lijkt mij dat die 2 extra cellen toch wel wat moeten uitmaken :)

Ik meen dat er 2 verschilllende formaten ontvangers bij de spektrum geleverd worden. Dus dat kan wel verschil uitmaken. Ik ga wel eens even proberen.

vandaag de regelaar van M'n vader's E-Maxx gerepareerd. hebben laatst in de sneeuw gereden emt onze auto's, en hadden de accu's niet afgekoppeld toen we de auto's weer in de auto hadden gezet. (hmm, kromme zin! ) uiteraard hadden we ze wel schoon gemaakt (alle sneeuw er af) maar blijkbaar was er nog wel wat smeltwater in gekomen.

resultaat, Novak HV-Maxx 4.5T regelaar deed het niet meer... als je gas gaf, gef de regelaar de melding dat de rotor geblokkeerd zat. als je de auto een zetje gaf, en gas gaf, reed deze wel. (uiteraard niet mooi) 1 fase deed niet mee. :(

regelaar los gedraait, de schade: 1 printbaan weg gebrand en 1 IRF 3703 hexFET doorgebrand. vandaag een paar nieuwe 3701's gehaald, er 2 in gezet (om de printbaan te overbruggen) met het resultaat, de auto werkt weer! :D

Ik zit te overwegen om te gaan rijden met A123 cellen omdat deze een oplaad tijd hebben van 15 minuten!! (mits je een geschikte lader hebt...) Ik ben nogal ongeduldig aangelegd...;)

hier een foto van een emaxx met een proefopstelling met de A123 cellen.
http://i93.photobucket.com/albums/l56/emaxxracer15/Rc-Cars/A123mockup002.jpg

zie ook de a123 tread hier op het forum. Er is al heel wat over geschreven.
lifepo-draadje

Castle creations over de A123 cellen:
Power your Monster!6S 2P A123 is what we use in our Monster EMAXX. Tons of power, incredible durability, quick recharge (only15 minutes!), and the safety of the A123 technology.

hier wat tanic packs heeft:
https://www.tanicpacks.com/product_info.php?cPath=111_120_169&products_id=958
met huidige koers ca € 207,- (exclusief verzending, BTW en douanekosten)

Firstconnect in duitsland kan dit ook maken voor ca. € 180,- excl verzending
zie volgende link: Produkte
zijn antwoord op mijn vraag was:
Hallo Herr,
der Preis pro Pack ist Euro 90 inkl. MWST zzgl. Versand.
Um beide Akkupacks gleichzeitig als 12 S in 15 Minuten zu laden, brauchen Sie
eine Ladegerät mit 500 W Leistung. Dies ist aus einer Autobatterie nicht mehr möglich, bzw. nur wenige Male möglich, dann ist die Batterie hin. Haben Sie eine 230 V Stromquelle, da wo Sie laden wollen. Dann könnten wir Ihnen eine Plug & Play Lösung anbieten. Ansonsten müssen Sie die zwei Packs getrennt mit 2 Ladegeräten laden, ich glaube ein Hyperion Duo Lader könnte das.
Viele Grüße,
Axel Richters

Natuurlijk is lipo ook een overweging. Dan heb je meer Mah mogelijkheden maar de laadtijden zijn veel langer!

groet

Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Mannen,

Weet iemand waar ik in duitsland / nederland / belgie een Novak 6,5t setje kan kopen? Ik wil wat gaan upgraden maar kan alleen maar uit de US bestellen... liever wat dichterbij :)

Vandaag weer eens gereden. Had vreemd genoeg de vorige keer een stuurservo stuk. Geen idee waarom, gewoon werkend weggezet. Prima service bij Muco, binnen één dag een nieuwe servo :) Heb ook de 2-bak erin gezet. Geeft net wat extra power en maakt wheelies makkelijker. Iemand enig idee of je de tandwielen moet smeren? Ik heb er maar wat wd40 opgespoten.

Vandaag weer eens gereden. Had vreemd genoeg de vorige keer een stuurservo stuk. Geen idee waarom, gewoon werkend weggezet. Prima service bij Muco, binnen één dag een nieuwe servo :) Heb ook de 2-bak erin gezet. Geeft net wat extra power en maakt wheelies makkelijker. Iemand enig idee of je de tandwielen moet smeren? Ik heb er maar wat wd40 opgespoten.

Gebruiktaanwijzing gelezen?;), tandwielen mag je niet smeren, eigenlijk helemaal geen draaiende onderdelen, dit in verband met zand

Tuurlijk is de versnellingbak dicht, maar er kan altijd wat inkomen;)

Staat dat in de handleiding?
Vind ik wel raar want droge tandwielen hebben toch meer kans op slijtage?
Diff tandwielen en zo smeer je toch ook?

Tandwielen moet je wel degelijk smeren, vooral als het hard plastic is zoals Delrin. Zijn het plastic tandwielen? Zo ja doe er wat wit vet aan, anders gaan je tandwielen een stuk minder lang mee.

Greetz,
Joram

Back