Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Gebruiktaanwijzing gelezen?;), tandwielen mag je niet smeren, eigenlijk helemaal geen draaiende onderdelen, dit in verband met zand

Tuurlijk is de versnellingbak dicht, maar er kan altijd wat inkomen;)

Nee, dat heb ik dan blijkbaar overgeslagen :) Als Traxxas zegt dat er niet gesmeerd moet worden, ga ik dat ook niet doen.

Mensen zeggen wel meer, maar of je ze ook moet geloven....

Greetz,
Joram

Agree, zo kijk ik ook maar al te graag naar jou;):p , jij zal het wel beter weten, ik heb namelijk helemaal geen ervaring met Traxxas:? :sleepy: (zie onderschrift)
Het zijn trouwens nylon tandwielen

Maargoed, ik heb natuurlijk niet de nieuwe E-Maxx, maar in de handleiding van de oudere versie moest je dat niet doen...
Ik heb er pas 2 setjes kapot aan gereden (bij levering zijn deze tandwielen ook droog), in 2 jaar tijd (accu's waren eerder versleten:p)

Wie zegt dat ik het over jou had:confused:

Ik heb het over de fabrikanten in het algemeen, er staat zoveel onzin in handleidingen als je er eens op let.... Ook traxxxas..

Ik smeer toch liever tandwielen mits ze helemaal dicht in een gearbox zitten en er geen zand bij komt, want anders doet het meer kwaad dan goeds...

Maar zo heeft ieder zijn eigen mening:p

Greetz,
Joram

alleen, voor zover ik weet moet je nylon tandwielen niet smeren. het vet voegt namelijk neits toe, bied alleen maar meer weerstand, en er blijft vuil aan hangen.

Nylon moet je niet smeren, dit zorgt alleen maar voor meer slijtage. Je meot echter zeker weten dat et nylon is. Delrin moet je wel smeren, deze kunstof is een stuk harder dan nylon.

Bij m'n nieuwe e-maxx heb ik twee sets 8,4 volt LRP 3000 mAh NiMh packs gekocht. De rijtijd valt mij toch een beetje tegen. Er zijn niet zoveel 8,4 volt packs te koop (of ik kan ze niet vinden :)) Iemand een tip (en liefst ervaring) naar 8,4 accupack met wat meer amperetjes?

Ondertussen al iemand met een mamba monster in zn e-maxx?

Ja,

Ik heb een week geleden mijn Mamba monster met 2200 Kv motor http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVHA5&P=ML en toebehoren voor de ombouw binnen gekregen.

Wat een beest van een motor! Advies van castle was om deze NIET met mijn NImh pack te proberen vanwege mogelijke schade aan de ESC.

Naar aanleiding van het A123 draadje hier op de site lifepo-draadje daarom 2 6s A123 packs gekocht bij first connect in duitsland http://www.first-products.de/katalog.htmhttp://www.first-products.de. Kosten excl verzending € 180,- (in driehoek opstelling zoals bij tanic packs https://www.tanicpacks.com/product_...d=958&osCsid=f2962df0de076ca74ffd0ad2b107b194).

Tezamen 2 x 2300 Mah en 19,8 volt. deze vastgezet met een klitteband strap om de bodem heen.

Ik twijfelde tussen A123 en lipo. Lipo geeft de mogelijkheid om veel meer mah te plaatsen (=langere rijtijd) maar de paketten zijn vrij duur en ik vind lipo toch wat te gevoelig voor ontladen,overladen etc etc. A123 is minder gevoelig en zeer snel te laden met 10A.

Alles aangesloten met de 6,5 mm bullet connectors van Castle en een parallel Y kabel gemaakt om de paketten tot 4300 Mah samen te voegen.

Ik heb heel even geprobeerd te rijden met de originele traxxas zender. Maar je merkt al gauw dat de brushless set veel storing geeft en ik durfde het niet verder aan. Er zit zoveel kracht in dat het wel heel spannend wordt als je het gevoel heb dat je geen volledige controle hebt... Traxxas heeft nu ook een Revo met dezelfde mamba monster combo http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5608/trx_erevo5608.htm daar leveren ze hun nieuwe 2,4 ghz tq zender bij.. Niet voor niets dus....

Nu een 2,4 ghz spectrum DX3S besteld. Zodra die binnen is ga ik weer rijden. Nu ben ik bang dat het "monster" ervandoor gaat (zonder dat ik er verder controle over heb) en dat vind ik toch iets te link....;)

ik hou jullie op de hoogte

Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
een vraagje

mijn zoon heeft nu een 6 tal weken de E-maxx.
Maar dit weekend reed hij samen met mijn broer.
Heeft het zelfde moment eentje gekocht.
nu het probleem die zich voordeed.
m'n broer z'n wagen werd stuur loos en ging voluit recht door (kwam hij al eerder tegen). waar zou dit kunnen aan liggen?
maar nu probleem 2 toen mijn broer z'n wagen stuur loos werd knalde hij in de zei flak van mijn zoon z'n auto en toen brak het onderstel van deze wagen in 2.
wie heeft dit nog voor gehad en wat hebben jullie er kunnen aan doen?

nu zijn deze wagens nog maar een paar maand oud.
in m'n broer z'n wagen is er reeds een motertje verbrand en vervangen in garantie

na hier gelezen te hebben dacht ik nu eens een deftig auto gekocht te hebben voor mijn zoon maar zo te zien is valt dit tegen wie kan mij verder helpen.

groetjes

m'n broer z'n wagen werd stuur loos en ging voluit recht door (kwam hij al eerder tegen). waar zou dit kunnen aan liggen?
maar nu probleem 2 toen mijn broer z'n wagen stuur loos werd knalde hij in de zei flak van mijn zoon z'n auto en toen brak het onderstel van deze wagen in 2.

in m'n broer z'n wagen is er reeds een motertje verbrand en vervangen in garantie

na hier gelezen te hebben dacht ik nu eens een deftig auto gekocht te hebben voor mijn zoon maar zo te zien is valt dit tegen wie kan mij verder helpen.

groetjes

jah da was mijn autotje en nu staat hij daar total loss.
groetjes

groetjes

Volgens mij heb je gewoon pech gehad, de E-maxx staat bekend om zijn robuustheid. Maar een ram in de zijkant is iets waarop hij niet voorzien is (geen enkele rc eigenlijk).

De onderdeelnummertjes op zoeken die stuk zijn en gewoon vervangen, kan je snel terug rijden ;)

als ik nog een tip mag geven, als je een draagarm kapot hebt, vervang ze met de RPM draagarmen. :) (zijn nog minder snel kapot! )

ok zal dit dus dan maar gaan bestellen zeker.
maar wat met het op hol slaan van z'n wagen waar je met moeite 20m ervan af staat? is dit normaal.

hij word echt onbestuurbaar en schiet plots volgas vooruit.

zal wel een wagentje zijn die op een maandag gemaakt is zeker.

alvast bedankt voor de info.

ik ben ook een beetje aan het kijken naar een brushless systeem. Ik ben inmiddels 3 systemen tegengekomen die mij aanspreken. Ik heb een oud type e-maxx die op de schokdempers, banden/wielen en kap na origineel is. Ik heb twee 7.4 volt 5000mAh 25C
lipo accu's.
Ik doe vooral bashen op oude bouwtereinen en skatebaantjes. Ik zoek vermogen, maar dat is met brushless meestal geen probleem.
De e-maxx zal zelf ook op een paar punten aangepast moeten worden, maar dat komt wel als ik de assen en de versnellingsbak kapot heb gereden ;)
Qua prijs zitten ze allemaal rond de 220 euro dus daar ligt het verschil niet, maar welk systeem raden jullie aan (beetje onderbouwen alstublieft)
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de mamba, maar dat komt vooral omdat ik zelf een mini-t heb gehad met een 8800kv mamba setje erop waar ik erg tevreden mee was.

Het eerste systeem:
de Novak HV max 4.5 of 6.5, ik neem aan dat de 4.5 sneller is. De regelaar kan 16,8 volt aan heb ik begrepen.

tweede systeem:
De mamba monster met 2200kv neu motor. De regelaar kan 6 lipo's aan, dus 22,2 volt. Is dat ook nodig of kan je zonder teveel problemen met mijn lipo's rijden (14,4 volt)?

Het derde systeem:
Deze kwam ik tegen bij pkracing. De speedpassion silver arrow met de v10 motor:
1/8 borstelloze motoren en regelaars
Het laatste systeem ken ik niet goed en kan er ook weinig over vinden

Alvast bedankt...

tweede systeem:
De mamba monster met 2200kv neu motor. De regelaar kan 6 lipo's aan, dus 22,2 volt. Is dat ook nodig of kan je zonder teveel problemen met mijn lipo's rijden (14,4 volt)?

deze kun je ook makkelijk op 4s rijden. de kwaliteit van je accu's is bij deze setup (4s) wel erg belangrijk. houd de temperatuur van je accu's goed in de gaten. 5000mah, 25c = 100amp en deze motor kan volgens mij meer dan 110amp trekken.

edit: dit is wat de savage flux doet op 4s (motor&regelaar van de flux is een mamba monster 2200)
[media=youtube]KGbYDs6nbfg[/media]

In de savage worden twee 3700 lipo's gebruikt, dus ik maak me geen zorgen om mijn lipo's, maar die mm2200 is wel erg snel...maar er is niemand die ervaring heeft met de speed passion?

deze kun je ook makkelijk op 4s rijden. de kwaliteit van je accu's is bij deze setup (4s) wel erg belangrijk. houd de temperatuur van je accu's goed in de gaten. 5000mah, 25c = 100amp en deze motor kan volgens mij meer dan 110amp trekken.

edit: dit is wat de savage flux doet op 4s (motor&regelaar van de flux is een mamba monster 2200)
KGbYDs6nbfg[/media] - HPI Savage Flux 2st Run

als je die mamba steekt in je auto moet je dan blijvn rijden met 2batterijen
groetjes

hallo,

als je die mamba in een nieuwe traxxas e-maxx stopt en je rijdt met 2 gewone batterijen van lrp 4200mah 7cellen is er dan veel verandering in vergelijking met de standaard motortjes?

of moet je echt speciaal lipo's kopen om een verschil te hebben?

groetjes

Back