Algemeen Traxxas E-maxx Topic

hij mag wel whiely's maken he,en het is geen myzerie! maar toch geen backflip,

als je vertrekt kun je dat nog wat controleren die whiely's, maar ik rij hier op straat en ik af en geef nog een steepje gas bij dan stijgerd hij en dat is nu net het probleem, dan zit je al behoorlijk snel, maar met de wielen in de lucht, kan je niet bijsturen he, en op straat is dat danger!!

zou dit mss ook op te lossen zijn met wat blad lood vooraan aan te bevestigen?

dan zal ik waarschrijnlijk las hebben bij het jumpen!
dat hij altijd me de neus eerst neerkomt,

denk ik!

Laatst bewerkt door een moderator:
ja ok. je wilt er niet volledig af.
waarom niet gewoon je regelaar wat minder agressief instellen?

hij mag wel whiely's maken he,en het is geen myzerie! maar toch geen backflip,

als je vertrekt kun je dat nog wat controleren die whiely's, maar ik rij hier op straat en ik af en geef nog een steepje gas bij dan stijgerd hij en dat is nu net het probleem, dan zit je al behoorlijk snel, maar met de wielen in de lucht, kan je niet bijsturen he, en op straat is dat danger!!

zou dit mss ook op te lossen zijn met wat blad lood vooraan aan te bevestigen?

dan zal ik waarschrijnlijk las hebben bij het jumpen!
dat hij altijd me de neus eerst neerkomt,

denk ik!

Gewoon altijd banden tapen.

Mijn buggy banden niet getaped en dat worden geen pizza's. Tenzij je 3 wielen op de grond zet en 1 wiel laat draaien :p
Gisteren Vorza zien rijden op de baan met nieuwe cheape banden. Na 5x een straight te rijden was zijn band gescheurd..
Jconcepts, proline, GRP, Schumacher, ... banden mogen dan iets duurder zij, ze gaan veel langer mee op termijn. Desnoods koop je tweedehands setjes als het toch maar om te bashen is.

medial pro is thans ook een goed merk.en die waren ook na 1 keer goed gas geven kapot.dat heeft niet alles te maken met cheap.de vorza was gewoon big overpowerd.op 4S zou dit nooit gebeurd zijn gisteren.

Mijn buggy banden niet getaped en dat worden geen pizza's. Tenzij je 3 wielen op de grond zet en 1 wiel laat draaien :p
Gisteren Vorza zien rijden op de baan met nieuwe cheape banden. Na 5x een straight te rijden was zijn band gescheurd..
Jconcepts, proline, GRP, Schumacher, ... banden mogen dan iets duurder zij, ze gaan veel langer mee op termijn. Desnoods koop je tweedehands setjes als het toch maar om te bashen is.

ok de banden, maar die big banden maken de maxx just mooi, ik heb hier ook nog een set noppe wielen liggen ( VTEC competition tires)
heb deze een op men e-revo gelegd en deed bijna ook geen whiely's meer en dat maakt je auto ook veel stabieler, maar je verliest er heel veel snelheid mee,
dafke had mijn dan uitgelegd dat dit door de iets kleiner formaat van de wielen was!!

en op de e-revo valt dat mooi uit die wielen,

maar de e-maxx geeft nog groter banden dan de e-revo,
heb ze er just eens opgelegd en het trekt gewoon op niets , de maxx is stoer door zen big banden vind ik!!

idd zoals NARD zegt intape tegen het ballonen, dit kan de oplossing zijn, als ik mijn whielybar op het laagst zet ( tegen de grond) en optrek vol gas , bollonnen de banden terwijl hij nog niet goed en wel vertrokken is!!
en dit op 2x2s lipo,

maar aan de andere kant zie ik dit niet zitten om mijn nieuwe wielen uiteen te halen, ben niet zo'n handigen :)

zal hem dan wel zo verslijten he, en nu en dan eens wat proberen, heb hem nu rondom op het breedste gezet en de shoks achter , wat minder hard gezet en de voorste iets harder!!

wat de vorza betreft die standaard wielen trekken op niets 2x heen en weer in straat en de vellen hangen eral aan!!

ik had er die goedkope van de werewolf opgeleg en daar zie je niets aan, die hadden zelfs geen merk, en zijn spotgoedkoop te krijgen!! een merknaam is niet altijd beter hoor

Ik bedoel dat ik er nog nooit van gehoord heb op fora die meer georiënteerd zijn op racen.
Maar ff gezocht en schijnt wel goed te zijn. Maar die banden zijn sowieso niet gemaakt voor zo hard mee te gaan. Die banden zijn vrij zacht en schuren dan ook. Das gemaakt om 70km/h max mee te gaan.
Deze heb je nodig als je echt hard wilt gaan, daarmee is al 160km/h gehaald: http://www.grpgandini.it/index.php?...e=shop.browse&category_id=25&Itemid=6&lang=en

Laatst bewerkt:
Dan moet je er dikkere olie in doen he. Een midden kan je zo strak of zo los zetten als je wilt.
En kwaliteitsbanden schelen ook al veel...

Kun je mij uitleggen hoe je dat middendiff losser of strakker kunt zetten? Ik heb in mijn e-revo een middendiff met de dikste olie die er te krijgen; is 500K. Bij mijn weten kun je het diff niet stellen. Ik ga zeker geen middendiff in mijn maxx zetten, wordt een beetje saai rijden vind ik. Wel veel gecontroleerder en minder wheelies. En veel minder aandrijfassen stuk.

Kun je mij uitleggen hoe je dat middendiff losser of strakker kunt zetten? Ik heb in mijn e-revo een middendiff met de dikste olie die er te krijgen; is 500K. Bij mijn weten kun je het diff niet stellen. Ik ga zeker geen middendiff in mijn maxx zetten, wordt een beetje saai rijden vind ik. Wel veel gecontroleerder en minder wheelies. En veel minder aandrijfassen stuk.

Snap ik niet goed hoor. Nard maakt wheelies met zijn truggy op 30k...
Ofwel is traxxas olie brol, ofwel is er veel te weinig olie in, ofwel werken die diffs niet goed. Want als je 500K erin doen moet dat bijna vast zitten denk ik.
Doe eens je diff goed vol met 500K (1-2mm onder de rand).
Deze bv: FAST61-500K - PURE SILICONE DIFF OIL - 500000WT

Snap ik niet goed hoor. Nard maakt wheelies met zijn truggy op 30k...
Ofwel is traxxas olie brol, ofwel is er veel te weinig olie in, ofwel werken die diffs niet goed. Want als je 500K erin doen moet dat bijna vast zitten denk ik.
Doe eens je diff goed vol met 500K (1-2mm onder de rand).
Deze bv: FAST61-500K - PURE SILICONE DIFF OIL - 500000WT

Ga ik het niveau nog een keer checken, het middendiff loopt zo zwaar dat ik het met de hand bijna niet kan verdraaien. Maar de MMM in m'n e-revo heeft er geen enkele moeite mee :)

Traxxas middendiff is brol design, vandaar dat ze zo'n hoge viscosity nodig hebben.

brol design? het is gewoon een kwestie van goed afstellen, maar idd het is niet gemakkelijk, je kan er uren naar zoeken,

zelfde met mijn servo's, op mijn nieuwe e-maxx eerst zoemen ( of draaien) ze de hele tijd, dit is nu opgelost,
nu geeft mijn maxx een lichte afwijking naar links,
waar ik al een paar keer de servoarmpjes heb los gemaakt, zoals gezegd of het forum,maar krijg het voorlopig nog niet helemaal eruit!

als je recht voor je uitrijd is dat geen probleem , kun je eventjes bijsturen,

maar b.v op een recht eind rijd op parcour, hang je in de draad, of tegen de afsluiting

vind toch wel voor die prijs en RTR wagen , dat ze aan die (kleine) wat meer aandacht hadden moeten geven,

maar brol zal ik het niet noemen :)

brol design? het is gewoon een kwestie van goed afstellen, maar idd het is niet gemakkelijk, je kan er uren naar zoeken,

zelfde met mijn servo's, op mijn nieuwe e-maxx eerst zoemen ( of draaien) ze de hele tijd, dit is nu opgelost,
nu geeft mijn maxx een lichte afwijking naar links,
waar ik al een paar keer de servoarmpjes heb los gemaakt, zoals gezegd of het forum,maar krijg het voorlopig nog niet helemaal eruit!

als je recht voor je uitrijd is dat geen probleem , kun je eventjes bijsturen,

maar b.v op een recht eind rijd op parcour, hang je in de draad, of tegen de afsluiting

vind toch wel voor die prijs en RTR wagen , dat ze aan die (kleine) wat meer aandacht hadden moeten geven,

maar brol zal ik het niet noemen :)

Ja brol design. Als je 500K in een normaal diff doet zit dat muurvast. En wtf scheef? Ik haal mijn servo arm eraf, zet auto aan en zender, alle trims op 0. Servo arm er terug opzetten met de wielen zo recht mogelijk (zal nooit 100% zijn). En dan gewoon uittrimmen op de baan? En op een parcours moet je ook bijsturen hoor. Op parcours liggen bobbels waardoor je auto sowieso afwijkt.

de tandwielen zijn kleiner, omdat het diff kleiner moest zijn. (om in de gearbox te passen.)
Ik heb nog de 100k olie er in, en vind het zo wel goed werken. banden baloonen een beetje veel bij weinig grip. mja, dat zit in de wijsvinger.
Mischien ga ik nog eens de dikkere olie gebruiken, kijken hoe het reageerd. maar al met al heb ik er geen problemen mee. (de acceleratie is niet echt minder geworden tov geen middendiff.)

Back