Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Bedankt voor de tips!

Even een vraagje :nosmile:

Bij de E-maxx zitten de pennen die door de "koppelingen" van de aandrijflijn lopen geborgt met een zogeheten E-clip.
Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat het monteren van deze
E-clips echt een:bad-words:karwei is!
Wat is nu de manier?, ik heb het tot dusver geprobeerd met een pincet een E-clip zit nu om de pen. De koppeling ( die van de aandrijflijn aan de onderzijde van de E-maxx ) zit nu netjes in elkaar alleen lukt het me maar niet om de E-clip aan de andere zijde van het pennetje eromheen te krijgen:help:!!!
Alvast bedankt!

:D:D:D:D

Ik heb er nog eens samen met mijn broer naar gekeken en JAWEL het is gelukt. m.b.v. een pincet en een klein schaartje! :banana:!
De credits voor het plaatsen van die laatste E-clip gaan naar mijn broer;)!

P.s. hij is sinds kort ook actief op dit forum onder de nickname Traxxas.

achterkant zit er nu ook op:

IMG_6825.jpg

IMG_6824.jpg

best aardig gelukt vind ik zelf:

IMG_6822.jpg

Lijkt langer door die smalle bandjes :) Ziet er echt zeer strak uit!

De motor komt wel vrij hoog te liggen of niet (boven die gearbox) ? Plannen om er een centerdiff in te bouwen voor lager CoG en meer ''tuning'' mogelijkheden?

Ik heb wel gedacht om er een rc-m center diff mount in te zetten, maar ik vind het eigenlijk wel goed zo. Het is ook geen track-auto. Gewoon een degelijke basher.

Met deze buggy banden was ik van plan een cc-neu 1512-1800kv op 5s en een mmpro of mmm te gebruiken.
Of eventueel met grotere wielen en dan met een cc-neu 1518 op 4 of 5s en een mmm.

Heb 'm net toevallig met motor en servo gewogen op 3kg.
Mijn slash 4x4 met 5s3000mah lipo, mmm en tenshock motor komt rtr op 3kg.

Laatst bewerkt:
Met de standaard bulkheads, shocktowers en shocks was hij nog lichter. En het was eerst de bedoeling om de zwarte alu chassisplaten van carbon te maken. Ik denk dat de auto dan nog 300-400gram lichter was geweest.

Ben mijn emaxx uit elkaar aan het halen om alles uit uitgelubberd is eens te gaan vervangen. De hele aandrijflijn is zo ruim en beschadigd dat er hoog nodig nieuw spul in moet.

Nu heb ik de achterkant uit elkaar en het viel me op dat het diff heel erg zwaar loopt. Ik dus even uit elkaar gehaald en nu zit er vet in ipv olie?? Zal wel standaard zijn af fabriek.

Nu is mijn vraag wat voor olie kan ik er het beste in doen? Lees hier en daar wel wat over verschillende K waarden maar hoe en wat is mij vreemd.

Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord opgeven......

Alvast bedankt

Idd gewoon met olie vullen. Neem iets van een 5k oid. Andere weten mss betere diktes.
Nu hoor ik net van men winkelier dat ik een e-maxx brushless edition voo500,- kan kopen. Is dit niet vrij goedkoop voor de auto+batts+2.4ghz?
Us een model dat al lang staat in de winkel....

EMBE voor 500 Euro!

Idd gewoon met olie vullen. Neem iets van een 5k oid. Andere weten mss betere diktes.
Nu hoor ik net van men winkelier dat ik een e-maxx brushless edition voo500,- kan kopen. Is dit niet vrij goedkoop voor de auto+batts+2.4ghz?
Us een model dat al lang staat in de winkel....

HMMM...., ik neem aan dat het een nieuw exemplaar betrefd? Klinkt best goed! Vraag er een setje goede Lipo's bij voor die 500 Euro!, dan is het een koopje!

Dat gaat niet lukken denkk, hij is nieuw jah.
De gewone E-Maxx brushless editie is het, hij krijgt hem gewoon niet verkocht;)

grtzzz

Back