Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Beste shock upgrade voor een E-Maxx zijn ofna buggy shocks. Dan kun je ook toe met 4 shocks ipv 8. Echt een wereld van verschil met de stockers of de alu bigbores en nog goedkoper ook.

Ik had bijvoorbeeld deze: NEW OFNA LX ONE ULTRA FRONT THREADED SHOCKS ALUM COMP | eBay

je moet dus wel alleen de voorste buggy shocks hebben!

Wat je eventueel moet aanpassen zijn de plastic dingetjes waar het bovenste oog overheen schuift.

Ik had voor het gemak andere shocktowers (Supermaxx) genomen en gewoon de bevestiging van ofna gebruikt:

P1010402.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf niet gedaan,dus ik weet het niet. Er is vast genoeg over te vinden. De supermaxx super shocks zijn ook gebaseerd op ofna shocks.

Supermaxx shocks op RPM shocktowers:
bmaxx_final_01.jpg

ben net met de RPM conversie set bezig en zie dat mijn achterste body mounts tegen de bovenste draagarmen komen is dit normaal of afknippe ermee?

Ik weet dat een gewaarschuwd mens voor twee telt, maar gisteren lekker in een zandbult aan de gang geweest met mijn emaxx. Zeg mijn zoontje ineens.... er komt rook uit en hij stinkt heel erg....

Hij had helaas gelijk. Van een motor de koolborstels eruit gebrand en de ander zat vast op een of andere manier maar de plastic koelvin die erin zit was aan het smeulen. Beetje heet geworden denk ik, gelukkig waren het al een paar oude motoren.

De accus geven nergens om dat is wel weer fijn.

Van het weekend eens kijken of een setje nieuwe motoren wel tegen 2x2s5200mAh bestand is.

ff diep in de buidel maar dan heb je ook wat.

mjah, tel daarop dat de stock draagarmen ruk zijn,alsmede de schokbrekers , en de aandrijfassen , moet je nog wel veel verder in de buidel tasten om hem een beetje "hufter"proof te krijgen , en dan heb ik nog geeneens over de dubbele stuurservo 's.:cool:

mjah, tel daarop dat de stock draagarmen ruk zijn,alsmede de schokbrekers , en de aandrijfassen , moet je nog wel veel verder in de buidel tasten om hem een beetje "hufter"proof te krijgen , en dan heb ik nog geeneens over de dubbele stuurservo 's.:cool:

idd om hem hahah ''hufter'' proef te krijgen moet je erg diep in de buidel.
Heb nu alles rondom van rpm en nog breekt er van alles af. Wat pressies moet ik nog bekijken maar daar horen jullie nog van.
Wow ff met 5 tot 6 pk tegen een voetbal aan rijden om een goal te maken,
Wat overigens niet gelukt was omdat ik de bal verkeert raakte.(Net Seedorf van 11 meter).
Dus dat hufter proef dat is best een mooie gezegde die beter klopt dan Bulletproof. Alleen t valt nog niet mee om hem nog hufter proef te houden.
Dan de week ga ik maar kijken wat er kapot is en dan gaan we dat ook maar weer upgrade.
gr

Denk zo op het eerste oog de front fulkhead en de front skidplate (heb ik van Rpm liggen nog niet gemonteerd).Maar dit moet nog nader onderzocht worden.

Hallo E-maxx fans, ik heb deze week een set big bore shocks gekocht en gemonteerd maar ik vind ze nogal slap.
Ik kan ze meer op spanning zetten met de spacers maar is het ook mogelijk om er stuggere veren op te zetten.
Ik heb op het forum gezocht hierover en gegoogled maar kan weinig vinden.
Wie weet raad?
Gr Joerid

Back