Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Ruskenhunter zei:
Je eigen rijstijl.

't meeste overleeft 'tie )

@ eric

Waar haal je die shim washers?
Ik merk namelijk dat mijn tandwielen soms wat raar lopen

Wat nou, je eigen rijstijl? :wink: Met zo'n E-maxx moet je je gewoon niet hoeven inhouden, niet dan?

De shims staan in de "exploded views" van Traxxas's E-maxx en T-maxx'en.
Enneh... raar lopende tandwielen, daar zijn shims niet voor :roll:
Wees ff wat duidelijker.

Die shims heb ik er dus overduidelijk niet bij gekregen...
De tandwielen lopen niet goed in elkaar, en het grote tandwiel staat naar mijn mening een beetje tever van het andere tandwiel af.

Ik kom even terug op de shim's.
De opvul shims van Traxxas zijn van kunststof en zijn 0,5mm dik en zitten niet altijd in elk diff gemonteerd is mijn ervaring.
Ik heb opvul shim's uit eigen voorraad gebruikt van 0,1mm, deze zijn niet (?) in gebruik bij Traxxas.
Je zult dus de modelbouwzaak ff moeten opzoeken en vragen naar opvul shims met een binnen diameter van 6mm en buiten diameter van 10mm en 0,1mm dun.

Eric.

Aangezien ik wil gaan stoppen met de Bigscale en deze dus ga verkopen heb ik weer wat geld voor de Maxx.
Eigelijk wil ik hem ook maar eens ombouwen naar BL.

Ik ben van plan de volgende dingen aan te schaffen:

*GorillaMaxx G3 Race Chassis
*MIP CVD Kit, aluminium assen
*BK Warrior 9920 Regelaar (99 A)
*Feigao 540C 8XL Motor (Of jullie moeten een betere/snellere weten)

Dit is bij elkaar bij RC-Monster zo'n 450 euro :oops:

@Eric
Waar haal je de aluminium tandwielen voor de 2-Bak en de alu spur vandaan, die zie ik niet te koop bij RC-Monster

De metalen Idler gear is ook een optie ;-)
Assen zou ik gaan voor iets beters dan alu.
En het gorillaMaxx is mooi, maar ik denk minder geschikt voor funrijden omdat het zo laag is ( Ja, Ik spreek mezelf tegen! )

Ruskenhunter zei:
De metalen Idler gear is ook een optie ;-)
Inderdaad, deze was ik vergeten
Ruskenhunter zei:
Assen zou ik gaan voor iets beters dan alu.
Aluminium moet goed gaan denk ik, Eric rijdt met een set Plasticen van de Revo.
En mijn Nitro Buggy deed het toen ook met Aluminium Aandrijfassen
Ruskenhunter zei:
En het gorillaMaxx is mooi, maar ik denk minder geschikt voor funrijden omdat het zo laag is ( Ja, Ik spreek mezelf tegen! )
Ik wil met al dat geweld dan wel wat betere wegligging, zou zonde zijn als je daardoor alles kapot rijdt

erichevy zei:
Off-Road Racer zei:
MIP CVD Kit, aluminium assen

Waar haal je vandaan dat de MIP assen van aluminium zijn.
Want die worden niet gemaakt volgens mij, alleen in zwart staal te krijgen of verchroomd http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=mip1525&cat=17

Eric,

Je hebt helemaal gelijk :oops:
Iets te snel gelezen en op de foto lijkt het net aluminium.

Ik heb overigens ook nog een andere motor gevonden, weet alleen niet welke het moet worden dan
Feigao 540S (En dan de 7 Turns versie)
b_66.jpg

Draait zo'n 70000 Toeren per Minuut (14,4 Volt)

Ruskenhunter zei:
En het gorillaMaxx is mooi, maar ik denk minder geschikt voor funrijden omdat het zo laag is

Is een misverstand!
Het chassis is niet laag, maar de batterij "tray" is lager gemonteerd voor een lager zwaarte punt. En juist dit doet zo veel goed voor je wegligging.
Dit chassis samen met de Revo Talon banden gaat ie bij mij niet meer rollen.

ps,
Off-road racer, je kunt de vragen over electro-motoren en regelaars beter even vragen aan Rene, deze jongen kun je vinden op het forum van rc monster onder de naam Serum, : http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=6815

Eric.

Zo, naar wat heen en weer gemail Rene kwam ik erachter dat ik met mijn lijst er nog niet was

M'n lijstje is weer iets aangevult:

*GorillaMaxx G3 Race Chassis (Weet alleen nog niet of het de Alu of Carbon versie wordt)
*MIP CVD Kit,
*BK Warrior 9920 Regelaar (99 A)
*Feigao 540C 8XL Motor (Jup...toch deze)
*Koelings ventilatortje voor de Warrior
*Pinion - 22 t/m 25 tands (Kan ik nog wat uitvogelen)
*Spur - Mogelijkheid is de 52 tands van de Monster GT, maar volgens mij zou dit ook moeten kunnen:
Strobe Slipper
Met dit tandwiel:
Ofna 51 tands spur gear
*Motorclamp voor de 8XL, zodat hij niet uit elkaar valt
*En waarschijnlijk (Maar misschien later) 14x GP 3300 of 3700 cellen

Totaal prijs - Dat wil ik nog niet weten :lol:

Kijk dat is mooi.
Rene heeft super veel kennis en ervaring met deze materie.
Maarreh....
Over die alu. MIP assen, daar hadden we het toch al eens eerder over gehad :0) 8O ?

Eric.

14 accu's???
lekker voorraadje haha
ik zou eigelijk een paar intellect 4200 accu's kopen
dan ben je gelijk klaar qua goeie accu's
zijn wel wat duurder maar heb je geen 14 van nodig

Wat is daar mis mee, met 14 cellen?

Zelf ben ik met 30cellen te bestellen begonnen, voor totaal 4 accupack's van 7 cellen en 2 stuks reserve.
Mocht er eens een cel komen te overlijden, heb je nog een paar cellen extra uit de zelfde productie serie, om daar een accupack mee te kunnen herstellen.
Ik gebruik de GP4300's naar alle tevredenheid.

Eric.

Even over de cellen:

@lord ultranoob
Beter lezen, ik heb het over cellen, niet over accu's
En mij werden de GP's aangeraden aangezien die meer vermogen kunnen hebben.

@Eric
Ik neem 14 cellen omdat daar de motor wat beter op schijnt te draaien
En over die assen, dat lijstje had ik gewoon uit een vorig bericht gekopieerd, vandaar de verwarring :wink:

Is een misverstand!
Het chassis is niet laag, maar de batterij "tray" is lager gemonteerd voor een lager zwaarte punt. En juist dit doet zo veel goed voor je wegligging.
Dit chassis samen met de Revo Talon banden gaat ie bij mij niet meer rollen.

Echt offroad rijden kan dan niet meer omdat de bodem plat is, daar had ik het over ;-)

GP3700; Zeker doen, erg tevreden over!

Mooi dat de assen toch van staal zijn, anders had je naar andere moetten zoeken :-D

En Fabian,
Kijk eens naar de Fegaio 540L versie, levert meer kracht en is een stukje langer dan de normale 'maat'
( Of de XL, kan me dat zo snel niet meer herinerren )

Ruskenhunter zei:
Echt offroad rijden kan dan niet meer omdat de bodem plat is, daar had ik het over ;-)

Ben ik het niet geheel mee eens, de Nitro buggy's en Truggy's (En ga zo maar door) hebben ook een platte bodem.
En die kunnen prima offroad

Ruskenhunter zei:
En Fabian,
Kijk eens naar de Fegaio 540L versie, levert meer kracht en is een stukje langer dan de normale 'maat'
( Of de XL, kan me dat zo snel niet meer herinerren )

Ik ga toch voor de 540C, aangezien die me werd aangeraden :wink:

Back