Algemeen Traxxas E-maxx Topic

heb net een nieuwe e-max besteld in pre-order zal binnen 6tal weken geleverd moeten worden.
ik ben beniewd deze te vergelijken met mijn voorig model.
ik houd jullie op de hoogte
groeten luc

Zo...vandaag nieuwe kap voor de auto besteld
Bij de ander is het een wonder dat hij nog blijft zitten :oops:

Ik heb ook een Pro-Line Desert Rat gekocht, dezelfde die een aantal pagina's terug stond bij Ruskenhunter

Morgen ga ik een nieuwe lader kopen, een Ultramat 14 en ook dan maar de verf voor de kap

Verder ging ik gister nog even rijden, mijn lader deed het niet goed meer dus even kijken of hij de accu's uberhaupt wel had opgeladen.
Gelukkig dus wel gedaan, na een tijdje rijden reed ik een stukje bij me weg maar had een 'nogal' grote plas over het hoofd gezien.
Ik reed dus vol door die plas heen en vreeste voor het ergste.

De auto stopte ermee midden in de plas en bleef even staan, toen ik in de buurt kwam sprong hij ineens weer aan en alles deed het nog.
Meteen naar huis gegaan en de electronica er uit gehaald en afgespoten met de compressor (Wat ben ik blij dat ik die destijds heb gekocht)

Beetje vies, tranny eruit gehaald
E-Maxxbeetjevies.jpg

Na-aper! :mrgreen:

Enig idee over de kleuren?
En al iets bedacht over hoe je de wielkasten gaat uitslijpen? Want dat lexaan is héél, maar dan ook héél erg dik!

Waarom ga je voor de Ultramat?
De Robbe power peak ( die ik heb :mrgreen:, Om dan maar in het na-apen thema te blijven :-P ) Is kleiner, kan meer cellen aan en het laden kan hoger ingesteld worden.

afgelopen vrijdag voor het eerst mijn E-maxx echt getest en ik moet zeggen dat het zeker niet tegevalt. Behoorlijk wat vermogen voor een kompleet originele auto. Elke keer wheelies in de tweede versnelling. ik moet alleen nog iets veranderen aan de vering. Ik vind deze wel heel erg slap. Welke olie gebruiken jullie voor de dempers? ik zit te denken om er 40 of 50 wt in te doen.

Ik heb gewoon de orinele olie erin zitten
Alleen heavy duty springs er op gezet, goed merkbaar

Gister heb ik zelf trouwens de emaxx uit elkaar gehaald, helaas moet ik nieuwe lagers halen, haal het meteen voor de hele auto.
Ze waren al flink versleten maar een paar zijn er kapot gedraaid.
Verder zou ik ook wel eens willen weten welke olie er het beste in die shocks kan er welke vet kan ik het beste voor het diff gebruiken?

Ik moet ook maar eens kijken naar een lagersetje ( en nog veel meer! ), Voor de shocks gewoon 100% siliconen, zoals word aangeraden.
Voor vet heb ik HPI standaard vet gebruikt, en Traxxas siliconen vet ( ofzo ) Traxxas bevalt beter, de hpi is 'kruimelig' er lijken wel harde stukjes in te zitten.

Ik moet naast een lagersetje eens zoeken naar een paar tubes vet want ik vond het heel soepel lopen!

Ook heb ik de lagers ingeoliëd met Corally Lagerolie, echt een verschil! Mijn voorkant origineel, en achterkant de lagers geoliëd en de achterkant liep veel soepeler!

@Husky
Welke dikte heb jij erin zitten, misschien eens 50W gaan proberen.

Tranny uit elkaar gehaald, tandwielen zijn daarin nog als nieuw.
Even de lagers schoongemaakt maar deze waren nog in goede staat

Creatief met WD-40
tranny1.jpg

Ook even foto van het diff met de kapotte lager
Lagerkapot1640x480.jpg

Helaas kwam ik erachter dat de bus dus is uit gaan slijten, kan het asje helemaal heen en weer bewegen :evil:

Wraf!

Ik heb de standaard dikte, ik dacht dat dat 40 of 30 W is.
Kijk even in de handleiding ( Ja, die heb je echt gekregen! )

Net even langs Hobma Modelbouw gegaan om een lader te kopen...
Ze hadden de Ultramat 14 niet liggen dus maar een andere gekocht
eshop_654.jpg

Een klein ladertje met veel opties
1 - 14 Nimh/Nicd cellen
1 - 5 lipo cellen
En ook nog loodaccu's

Verder heb ik nog wat goudcontactjes gekocht (poeh, wat zijn die nog duur)
En nog een gedeelte van de lagers, nog niet alle, meer hadden ze namelijk niet

Off-Road Racer zei:
Net even langs Hobma Modelbouw gegaan om een lader te kopen...
Ze hadden de Ultramat 14 niet liggen dus maar een andere gekocht
eshop_654.jpg

Een klein ladertje met veel opties
1 - 14 Nimh/Nicd cellen
1 - 5 lipo cellen
En ook nog loodaccu's

Verder heb ik nog wat goudcontactjes gekocht (poeh, wat zijn die nog duur)
En nog een gedeelte van de lagers, nog niet alle, meer hadden ze namelijk niet

wow je bent echt bij hobma geweest :lol:

he die lader heb ik ook
het is de robbe power peak compact
ik ben er zeer tevreden over, hij berekent ook altijd hoe die moet laden om geheugeneffect tegen te gaan.
goeie keus!

BZB bedoelt dat de hobma nooit wat op vooraad heeft.

Zie de rode tekst.

Friso zei:
BZB bedoelt dat de hobma nooit wat op vooraad heeft.

Zie de rode tekst.

Ben ik het niet mee eens, ze hebben daar genoeg op voorraad, en ze gaan ook nog uitbreiden en ook (eindelijk) een internetshop starten.
Ze gaan nu ook proberen of ze Traxxas kunnen verkopen, staat nu een Jato 3,3 te koop daar
En over die lagers was ook mijn schuld, wist niet precies meer welke maat.
En over die lader, die verkopen ze helemaal niet daar, dus niets te maken met voorraad, deze lader moet de vervanger worden van de Ultramat 14.
Ik vind het dan ook een beetje onzin dat er wordt gezegd dat ze niets op voorraad hebben want ik zie weinig verschil tussen deze en andere winkels (En ja, al bij genoeg geweest)

Verder stop ik hierover, straks zien ze het nog als winkelbespreking :wink:

Back