Algemeen Zender/ontvanger topic

ik lees idd wel vaker dat de dx3s veel last heeft van glitches en storingen, ook op dit forum las ik dat.

mijn budget is eigenlijk niet boven de 100,-, alleen anders wordt het de lrp A3 stx deluxe.
de dx3c is 30,- duurder, maar omdat hij meer voordelen heeft vind ik dat wel de moeite waard.

De dx3c ken ik enkel van op foto. Hij is nieuwer enzo, dus het kan wel beter technologie zijn.

volgens mij is het gewoone en budget versie... Ik blijf er bij dat je voor cost effectiveness niets beters kan krijgen dan de gt3b met de nieuwste PSX firmware

Ik heb onlangs een dx3s overgenomen. Alleen is het probleem mijn zendbereik.
Sta ik op een weg dan heb ik zo'n 100 meter bereik. Sta ik achter een klein heuveltje(ik kan mijn auto nog zien). Is mijn zendbereik weg als mijn e-revo achter die heuvel gaat. Ik heb dus een keer het ontvangertje open gemaakt. En ik ben bang dat de antenne er ooit opnieuw is opgesoldeerd, en dat dat verkeerd is gegaan. Zou iemand een fotootje kunnen maken van een sr3300t ontvanger bij de antenne aansluiting?

100m kan wel kloppen hoor. Heb ik ook met m'n dx3.0 met alle ontvangers. Je hebt snel storing door spiegeling met de grond enz. Dus dat ie vebinding verliest achter een heuveltje verbaasd me niet.

Geef eerst je huidige model een naam, is makkelijker.
Dan model select en ga naar model 2, vanuit hier kan je nieuwe settingen programmeren.
Geef hem dan daarna ook direct een naam.

Overigens lijkt me dat geen onderwerp voor dit topic....

dus het kan kloppen dat als ik achter en heel klein heuveltje sta (ongeveer 1.50 meter). Dat mijn zendbereik meteen 10 a 20 meter is??

Ga anders gewoon op het heuveltje staan:)

maar dat klinkt mij niet als heel logisch... zit er een boel WIFI of andere 2.4ghz vervuiling in de buurt?

Ga anders gewoon op het heuveltje staan:)

maar dat klinkt mij niet als heel logisch... zit er een boel WIFI of andere 2.4ghz vervuiling in de buurt?

tis precies wat je zegt. Sta ik op het heuveltje dan kan ik gewoon lekker ver rijden (ver genoeg voor mij). Maar als ik er achter sta is het bereik weg. Het is op een redelijk afgelegen plek dus storing kan het ook niet zijn. Naja als het niet opgelost kan worden ga ik lekker op het heuveltje staan :D

volgens mij is het gewoone en budget versie... Ik blijf er bij dat je voor cost effectiveness niets beters kan krijgen dan de gt3b met de nieuwste PSX firmware

Goed om te horen, ik heb vorige week zo'n ding besteld via eBay. Bij HK 6 extra ontvangers er bij voor nog geen 5 euro per stuk.

Na het gezien te hebben van een nieuwe spektrum sr3300t in de binnenkant zie ik dat mijnes exact hetzelfde is. Misschien weet ik het probleem al maar weet het niet zeker.

Eerst zat mijn draad in mijn ontvangerbox. Daarna had ik hem in de antenna gedaan voor ongeveer 1 cm.

Nu zit die verticaal in de antenne voor zo'n 8 cm :).

Ik heb een oude boot weer afgestoft, om te kunnen varen. Helaas kon ik mijn 40 MHz Terra Top FM zender nergens meer vinden, dus heb ik een 2e hands 30 Mhz Robbe Starion gekocht. Ontvanger verwisseld, alles aangesloten en getest, prima. Maar als ik een paar meter weg loop, wordt de roerservo onrustig, net als de micro-switch voor de pomp van het bluskanon. Is 30 MHz zo storingsgevoelig? Of kan er in huis een storingsbron zijn die de ontvangst verstoort, bijv WiFi? Ik heb nog niet buiten getest. Met de 40 MHz ontvanger erin had ik nooit dit probleem, maar daarmee heb ik nooit in dit huis een reikwijdte test gedaan.

De vaaraccu was niet aangesloten, dus storing van de (overigens ontstoorde) aandrijfmotor is uitgesloten, alleen de zenderaccu zou wat minder fris meer kunnen zijn.

Wat heb je precies nodig om hem te flashen? Misschien dat onze hardware engineer op het werk ook wel de juiste tools heeft.

Ik kan niet wachten tot de FS-GT3B binnen is, ervaring leert dat pakketjes uit HK er tussen de 6 en 45 dagen over kan doen dus ik moet nog even geduld hebben :rolleyes:.

Als je wil kan ik hem wel flashen naar de nieuwe firmware heb zo'n encoder ding

Ach elke zender heeft wel zijn voor en nadelen, die hk zenders (2,4ghz) heb ik al meerdere malen gezien dat goedkoop duurkoop was /is, bv auto rijdt weg poef zender uit en hoppa auto met volgas in de sloot ect ect of corrupt zender geheugens ,wil je rijden maar binden ho maar,naja heb je ook met de spektrum's , daarom lekker op de fm 40mhz rijden . En zorge dat de zender en ontvanger accu's in goede staat zijn en blijven.

En waarom elke nieuwe firmware ?, om de vorige bug's uit de software te halen :confused:;)

Yep, de 'expo' functionaliteit schijnt standaard niet te werken.

Het is net als met al die divx players enzo. Je koopt de hardware met crappy software er op en je vervangt de firmware door iets wat door enthousiaste mensen wordt gemaakt. Vaak binnen een dag een bugfix als je iets raars hebt ontdekt, dat hoef je bij de originele fabrikant niet te verwachten...

En waarom elke nieuwe firmware ?, om de vorige bug's uit de software te halen :confused:;)

@douwe eeehm ik heb de precieze serial numbers niet bij de hand maar op URC en RCtech zijn beide zijn goede threads met how-tos

In dit geval is het een klein beetje om de bugs uit de stock software te fixxen en voornamelijk om gewoon te kijken of we met zijn alle een 35 dollar transmitter netzo goed of beter kunnen krijgen dan de big bucks stuff:)
Gozer die PSX heet gaat door alle bigbuck manuals heen om de "do want" lijst zo lang mogelijk te maken, ze hebben er al subtrims ingecode en dig support word gedaan door wat crawler mensen:) (incluis button mapping en dergelijke)

Ik weet het zo niet hoor. Je betaald weinig, maar je krijgt ook weinig. Je kan er mee rijden, maar echt betrouwbaar is de zender niet heb ik gelezen.
Ik heb er zelf nog niet mee gereden, enkel vast gehad.

Verder heb ik een keer samen gereden met iemand die zo'n goedkope 2.4ghz heeft (geen idee als het de 3gt was), maar vanaf ik m'n zender aanlegde, begonnen z'n servo te glitchen. Dus zeer fijn als je wilt gaan track rijden met zo'n zender waar er veel andere zenders gebruikt worden.

Laatst bewerkt:
Back