Align T-rex 100s ervaringen

Waar woon je? Even wat hulp van een wat ervarener vlieger kan je veel verder helpen.

Waar woon je? Even wat hulp van een wat ervarener vlieger kan je veel verder helpen.

Heb het gelijk even aangegeven in mijn profiel, ik woon in Den Haag.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet zeker dat ik heel veel kan leren van iemand met ervaring, maar daarmee blijft toch nog het probleem dat deze zelfs na maximale trimming nog steeds afwijkt?

Of kunnen er andere oorzaken zijn die zorgen voor de afwijking?

Trim problemen zijn helaas niet ongewoon voor deze Align heli. Ook het overlijden van de print en de servo's heb ik vaker gehoord. En zelfs al heb je die problemen niet, dan moet je geluk hebben dat je er eentje treft die echt still hovert, zoals een 45 graden setup zou moeten doen.

Ik zou je aanraden of die Blade mSR te nemen, of een vergelijkbare Nine Eagles heli. Ook daar kun je wat mee hebben, maar problemen zijn eenvoudiger op te lossen, en ze vliegen zo uit de doos veel beter dan de Align. Pas na flink wat modden schijn je er aardig mee te kunnen vliegen.

Trim problemen zijn helaas niet ongewoon voor deze Align heli. Ook het overlijden van de print en de servo's heb ik vaker gehoord. En zelfs al heb je die problemen niet, dan moet je geluk hebben dat je er eentje treft die echt still hovert, zoals een 45 graden setup zou moeten doen.

Ik zou je aanraden of die Blade mSR te nemen, of een vergelijkbare Nine Eagles heli. Ook daar kun je wat mee hebben, maar problemen zijn eenvoudiger op te lossen, en ze vliegen zo uit de doos veel beter dan de Align. Pas na flink wat modden schijn je er aardig mee te kunnen vliegen.

Ik heb inmiddels de Blade mSR! Wat een verschil!
Out of de box vliegt hij al redelijk en na een paar minor trimmetjes was het gewoon al sticks los.
Hier bouw ik heerlijk vlieg ervaring mee op. Ik leer de helikopter door wat flinke crashes ook van binnen en van buiten kennen :)

Met de nieuwe kennis over wat je allemaal kan afstellen en hoe, greep ik weer vol goede moed mijn T-Rex uit de kast.
Waar de T-Rex eerst nog wat fragiel aanvoelde, kreeg ik na de Blade nu juist een gevoel van solide en degelijkheid.

De manier waarop bijv de canapy prachtig uit een stuk is gegoten tegenover de twee op elkaar geplakte delen van de Blade spreekt voor de kwaliteit van Align. Ook lekker robust landing skid etc voelt lekker aan.

Dit gaf mij nog meer vertrouwen dat ik dat ding gewoon goed moest kunnen vliegen. Iemand die zoveel zorg besteed aan het product zal er toch voor zorgen dat ook de vliegeigeschappen perfect zijn toch?

Ik heb alles nagekeken en nagelopen en toen .... de vlucht .... wat een ramp weer :(
hij trekt naar voren en naar rechts en de de staartrotor gaat ook naar rechts. Je lijkt echt heel wat zonder dat je wat doet, want je vliegt strakke rondjes.

Anyway het naar voren/rechts trekken krijg ik er niet uitgetrimmed. De staart rotor lukte wel aardig, alleen als je gas geeft draait de staartrotor ineens weer naar rechts. Deze word dus niet genoeg gecompenseerd bij het gas geven.

Kortom: kwaliteit = goed, vliegeigenschappen = klote.

Doe met de info wat je wilt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm heb ook wat problemen met me trex100
Hij trilt heel erg en hij draait als een gek naar links ookal heb ik. De trim helemAal naar de ander heb staan
Kan iemandnme helpen?
Mvg thijs

Hmmm heb ook wat problemen met me trex100
Hij trilt heel erg en hij draait als een gek naar links ookal heb ik. De trim helemAal naar de ander heb staan
Kan iemandnme helpen?
Mvg thijs

Hallo Thijs,

Optie1
Eerst zender aan, dan batterij plaatsen. Als hij draait naar een kant rudder trimmen naar andere kant. als je maximaal getrimt bent op het display door trimmen (fysiek dus buiten display). als het bijna weg is of heel langzaam. heli op vlakke ondergrond zetten met nog steeds de battery erin. Zender uit zetten en weer aan. Je ziet nu de trim weer in het midden staan maar als het goed is draait hij nu niet meer.

Optie2
De servo armpjes bijstellen dit verhelpt heel veel problemen. Ik ben gewoon terug gegaan naar de winkel en daar hebben ze hemm goed afgesteld nu is hij zonder trim te vliegen. Ze hebben de servo armpjes versteld en zowel het draaien als vooruit vliegen was verholpen.

Heeft bij mij geholpen en hij hoovert rete strak (kan bijna de sticks los laten).

succes,
Dave

ps. het scheelt wel of je een eerste versie hebt of de 2de. ik zal wel een youtube flmpje maken zodat het te zien is en heeft niks met geluk hebben te maken wel met goed afstellen. Alleen de canopy is een eierschaal die snell breekt.(zal well aan het ienimini formaat liggen)

Laatst bewerkt door een moderator:
vorige week hier in singapore ook een trex 100 super combo opgehaald. mijn eerste heli na wat pico z meuk.totaal geen ervaring dus eigenlijk en de co-ax overgeslagen. maar nu na een week gaat het vliegen ermee goed.

ik vermoed dat ik versie 2 heb, met het nieuwe model staart rotor. of zijn er nog andere verschillen tussen model 1 en 2

echter al wel na 6 vluchten de staart motor uitgefikt en bij de winkel was net de laatste complete staart uitverkocht. dus los motortje gekocht, soldeer bout+meuk erbij.

nu vliegt de heli best stabiel en buiten is er ook prima mee te vliegen.
alleen de staart motor blijft ontzettend heet worden en ben nu bezig met een oplossing daarvoor.

Laatst bewerkt:
Je kan de Trex100 zender binden met de spotgoedkope Hobby King 6 en 9 kanaals ontvangers. Vooral de 6 kanaals is door zijn kleine afmetingen een leuke ontvanger. Ik heb nog geen reikwijdte test gedaan, maar het binden ging in 1 keer goed.

Je kan de Trex100 zender binden met de spotgoedkope Hobby King 6 en 9 kanaals ontvangers. Vooral de 6 kanaals is door zijn kleine afmetingen een leuke ontvanger. Ik heb nog geen reikwijdte test gedaan, maar het binden ging in 1 keer goed.

Je kan ook standaard de trex100 binden met een Flysky TH9x, turnigy9x, copterx zenders

Align komt met een nieuwe versie van de Trex100S. Hier een opsomming van de eigenschappen, waarin de verbeteringen ook genoemd worden, in rood aangegeven.

"Features:
Brand new rotor head to main shaft attachment design, improving flight stability and minimize vibration.
Transmitter sticks’ tension can be adjusted to suit pilot’s preference.
●High contrast LCD display screen.
Extended tailboom to improve gyro tail locking ability and overall controllability.
Remote gyro gain adjustment on transmitter for ease of tail tuning.
Supports iPhone/Android as controller using specific transmitter attachment.
●Brand new canopy design.
●Utilizes AFHDS 2.4Ghz automatic frequency hopping technology for stable signal and interference avoidance.
●Transmitter has trainer port capable of interfacing with third party flight simulators on PC. Interface cable is included.
●Support mode 1, 2, and 3 transmitter stick layout.
Increased flybar paddle to effectively increase flight stability.
●Utilizes hobby grade micro servos and increased frame rigidity, for flight stability, crash survivability, and longevity.
●Built in Nimh and Lipo battery charger which can be used while flying.
●Convenient USB charging jack allowing universal compatibility with PC’s USB port, or any 5v USB travel charger to charge transmitter’s Nimh battery.
●Charging status and capacity display.
●5-in-1 circuitry includes receiver, ESC, heading lock gyro, servos, and mixing function.

Blijkbaar hebben ze toch de kritiek ter harte genomen, en misschien is de Trex100s nu de heli die het vanaf het begin had moeten zijn...

Hallo, ik heb vandaag een T rex 100s gekocht, maar ik krijg hem niet deftig in de lucht, vanaf dat hij omhoog gaat blijft 'ie rondtollen en kan ik er niets mee aanvangen :s
Ik heb al geprobeerd wat bij te trimmen en die kogelkopjes wat in of uit te draaien maar geen verandering :s
Iemand die dit probleem herkend en weet wat ik moet doen?

Hallo, ik heb vandaag een T rex 100s gekocht, maar ik krijg hem niet deftig in de lucht, vanaf dat hij omhoog gaat blijft 'ie rondtollen en kan ik er niets mee aanvangen :s
Ik heb al geprobeerd wat bij te trimmen en die kogelkopjes wat in of uit te draaien maar geen verandering :s
Iemand die dit probleem herkend en weet wat ik moet doen?

Je kan proberen de staart op de grond te trimmen, dan zet je de heli op een gladde ondergrond, en geeft een beetje gas. Niet genoeg om op te stijgen, maar wel om hem wat "licht op de ski's" te maken. En dan maar net zo lang met de roer trim klikken totdat de heli niet meer draait.

Ik moet er wel bij zeggen dat deze heli nogal de neiging heeft in de lucht als een slinger te reageren, dus als je een stuurbeweging geeft met de sticks, dat hij dan wat na blijft slingeren.

Ik heb de trex 100x ongeveer 2 maand nu. Ik vind dat de power van de heli enorm is achteruit gegaan. Ik vermoed dat ik 50-60 vluchtjes op heb zitten.

Na 1-2 minuten vliegen wil de heli al niet meer stijgen. Iemand die nog dit probleem ervaren heeft? Ik ben aan het wachten tot de Turnigy lipo's binnen zijn. Is het probleem dan nog steeds, dan ga ik een nieuwe motor kopen. De mainshaft draait in ieder geval zeer soepel.

Mijn staartmotor heeft het na een vlucht of 45 al begeven :/

Wanneer stop je met vliegen? Als je heli niet meer in de lucht kan blijven? Dan trek je de lipo namelijk te ver leeg, en dat houden ze niet lang vol. Onder belasting mag de spanning van een lipo niet onder de 3V zakken. Bij dit soort heli's komt dat ongeveer overeen met een spanning van rond de 3.7 volt gemeten na de vlucht. Lager en je komt in de gevaren/kill-je-lipo zone.

Back