Align T-rex 100s ervaringen

Wanneer stop je met vliegen? Als je heli niet meer in de lucht kan blijven? Dan trek je de lipo namelijk te ver leeg, en dat houden ze niet lang vol. Onder belasting mag de spanning van een lipo niet onder de 3V zakken. Bij dit soort heli's komt dat ongeveer overeen met een spanning van rond de 3.7 volt gemeten na de vlucht. Lager en je komt in de gevaren/kill-je-lipo zone.

Totdat de punch weg is. Dus wanneer hij nogal langzaam stijgt. Geen idee hoever ik de lipo's dan leeg trek. Ik zal het eens meten op deze lipo's, maar deze zo goed als dood denk ik.

Soit, 6 lipo'tjes besteld bij HK voor 8euro incl. shipping. Ik zal wel zien hoe het gaat daarmee.

Dan zit je al redelijk dicht bij te ver leeg trekken. De Trex is redelijk zwaar, en daardoor worden de lipo's aardig belast. Bovendien kunnen ze hun warmte ook niet echt goed kwijt met die kunststof om de lipo heen. Bij de nieuwe lipo's zou ik je zeker aanraden te meten wat de spanning is als je stopt, anders kun je waarschijnlijk beter alvast nieuwe bestellen op het moment dat ze binnen komen, dan heb je over 2 weken weer verse... ;)

Dan zit je al redelijk dicht bij te ver leeg trekken. De Trex is redelijk zwaar, en daardoor worden de lipo's aardig belast. Bovendien kunnen ze hun warmte ook niet echt goed kwijt met die kunststof om de lipo heen. Bij de nieuwe lipo's zou ik je zeker aanraden te meten wat de spanning is als je stopt, anders kun je waarschijnlijk beter alvast nieuwe bestellen op het moment dat ze binnen komen, dan heb je over 2 weken weer verse... ;)

Ik heb gisteren mijn huidige eens uitgemeten en die zat op 3.74V na het vliegen. Soit heb nu wat extra lipo's besteld dus ik zal wat vroeger stoppen met vliegen. Het is mijn eerste helicopter, maar vroeger toen ik nog met vliegtuigen vloog, dan vloog ik op de sim in de winter en af en toe met heli's.

Gecontroleerde 0'en en 8'en vliegen vind ik wel nog moeilijk.

Ik heb gisteren mijn huidige eens uitgemeten en die zat op 3.74V na het vliegen. Soit heb nu wat extra lipo's besteld dus ik zal wat vroeger stoppen met vliegen. Het is mijn eerste helicopter, maar vroeger toen ik nog met vliegtuigen vloog, dan vloog ik op de sim in de winter en af en toe met heli's.

Gecontroleerde 0'en en 8'en vliegen vind ik wel nog moeilijk.

Even bijhouden hoe lang je vlucht dan is en dat instellen op je zender als timer, werkt super :)

Even bijhouden hoe lang je vlucht dan is en dat instellen op je zender als timer, werkt super :)

Daar komt zo'n goedkoop RTF zendertje bij, die geen timer functie heeft :p Deze morgen mijn nieuwe Turnigy lipo's ontvangen en die geven duidelijk wat meer punch als de originele. Over de vliegtijd kan ik niks zeggen want ik heb in een haastje 2 minuutjes gevlogen.

Zucht, mijn staatmotor deed het niet goed meer 2 weken geleden. Toen een nieuwe gehaald en nu na 10 vluchten is de huidige weeral naar de vaantjes. Hij draait nog, maar niet hard genoeg. De heli blijft gewoon spinnen in de lucht.

Heeft er iemand ervaring met motors van andere merken? Die align motortjes zijn precies maar crappy.

Gisteren een nieuwe Trex100x gekocht,
Eerst een avond bezig geweest om hem goed te trimmen maar nu vliegt hij echt super. Hij blijft netjes stil hangen in de lucht als ik de sticks op mijn zender los laat. De gyro is nog een klein beetje buzzy maar dat moet ook wel op te lossen zijn.
Volgens mij is de X versie echt een verbetering ten opzichte van het S type.

Gisteren een nieuwe Trex100x gekocht,
Eerst een avond bezig geweest om hem goed te trimmen maar nu vliegt hij echt super. Hij blijft netjes stil hangen in de lucht als ik de sticks op mijn zender los laat. De gyro is nog een klein beetje buzzy maar dat moet ook wel op te lossen zijn.
Volgens mij is de X versie echt een verbetering ten opzichte van het S type.

Als je de trims rond de rechter stick naar beneden houdt en naar links, en dan de zender aanzet, kun je de gyro regelen. Wel eerst even de zender aan, heli aan, dan terug zender uit en opnieuw inschakelen terwijl je de trims vasthoud. Met de tailrotor trim kun je dan de gyro instellen. Ik heb de mijne ook minder fel staan dan standaard.

Weet iemand of je trouwens een bruschles motor in Trex kan zetten ?
Volgens mij wel , ik heb ze voorbij zien komen (YouTube),

[URL="
Brushless Trex 100 binded to DX8 - YouTube[/URL]

Alleen weet ik niet of je ze specifiek voor een Trex 100 kan bestellen..,
succes en groet Ray.......

Laatst bewerkt door een moderator:
Zucht, mijn staatmotor deed het niet goed meer 2 weken geleden. Toen een nieuwe gehaald en nu na 10 vluchten is de huidige weeral naar de vaantjes. Hij draait nog, maar niet hard genoeg. De heli blijft gewoon spinnen in de lucht.

Heeft er iemand ervaring met motors van andere merken? Die align motortjes zijn precies maar crappy.

De staartmotors van de Bravo SX of Solo Pro 270 hebben een goede reputatie. Wordt dan wel een beetje solderen, maar alles beter dan om de 10 vluchten een nieuwe motor...

De staartmotors van de Bravo SX of Solo Pro 270 hebben een goede reputatie. Wordt dan wel een beetje solderen, maar alles beter dan om de 10 vluchten een nieuwe motor...

Als het enkel solderen is, is het geen probleem. Die nieuwe motoren voor Align moet je ook solderen indien je er geen tailboom bij wilt. Ik ga eens ebayen naar zo'n motortje. Passen die gewoon in de houder van de trex?

Hier hetzelfde verhaal. Na een 5tal vluchten begint het trimmen naar rechts, en met een totaal van een half uur is de trimruimte op!
Een nieuwe motor geplaatst en precies hetzelfde verhaal in dezelfde tijd.
Voor mij werkte de gyro het best in de middenstand, zoals die nieuw was geleverd. Opvallend is bij mijn model dat als de staartmotor vermogen verliest, ik de neiging heb om vóór het opstijgen de trim al eerst helemaal naar rechts te zetten. Dan wil de Trex op de grond al gaan spinnen maar eenmaal los dan is hij weer rustig. vervelend is dat ik de knuppel door het nulpunt moet drukken en blijven vasthouden om het spinnen te stoppen, dit is geen vliegen! laat ik de trim in het midden staan dan blijft hij op de grond neutraal maar na het loskomen lijkt het wel een koffiemolen.

Heb je al motoren ergens gevonden die ook gebruikt kunnen worden? Daar ben ik erg benieuwd naar want ik vind dit toch een erg leuk machientje om te houden.
Ik weet wel zeker dat mijn volgende heli een is met een gekoppelde rotor/staartrotor. Een shaft driven dus!

Hee Tom, besta jij ook nog?

Tsja, ik moet zeggen dat met micro helies t merk blade toch een tikkie beter is dan de align 100

Hoi Niek, dat dacht ik ook al op te merken gezien de vele Blades die bij Phoenix geleverd zijn. Mijn Trex 100x is onvliegbaar omdat die kleine staartmotoren kennelijk snel uitbranden.

Ik heb met een blade msr en een tr100 gevlogen, mijn voorkeur is duidelijk de msr.

kan ik volgas door de zaal mee raggen.

De MSR is als twee druppels met de Trex100x. De MSR staat ook daarom in de favorieten in Phoenix. (hier moet een smily staan, maar ik weet niet hoe ik die kan plaatsen)
Ik vloog er ook goed mee tot de staartmotor affikte. Elke paar vluchten moest ik verder naar rechts trimmen. Na een nieuwe motor hetzelfde gezeur weer.
Weet jij of er betere motoren bestaan?

Back